Että mun mies on "ihana"!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
Joo, katselin jo asuntoilmoituksia, niin tökkii. Ollaan yritetty lasta 1½vuotta ja mies ei oikeen oo tukena vaikka haluaa lapsia. Tänään oon sitten ollu vähän masentunut ja tiuskaisin esikolle. Mies siihen sitten, että kasvaisit sinäkin jo aikuiseksi, äläkä kiukuttele kuin pikkupentu! Sitten lähti ovet paukkuen.. Joo, oli väärin tiuskaista, ei tartte omaa pahaa oloaan näyttää lapselle.. Silti musta tuntuu pahalle enkä oikeen ole vielä selvinnyt taas tästä yhdestä pettymyksestä! Mielipiteitä: kumpi oikeassa, mies vai minä? Onko mulla oikeus surra? Miehen mielestä näitä ei tartte siis surra, siitä tämä lähti.

No en toki ole omaa lastani unohtanut, tärkein hän on nyt. Lapsen kans voisin kuvitella muuttavani johonkin vuokra-asuntoon. Ei tässäkään mitään järkeä ole, jos ei oo yhteiset päämäärät, minkään suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
On oikeus murehtia, mutta tosi on, ettei omaa lastaan silti saa unohtaa.

Ja kuitenkin jokainen joskus sanoo pahasti kun on oikein paha mieli. Miehen pitäisi yrittää tukea ja ymmärtää, mutta eipä sekään aina niin onnistu. Lapsellista on lähteä ovet paukken tuollaisesta syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
On oikeus murehtia, mutta tosi on, ettei omaa lastaan silti saa unohtaa.

Ja kuitenkin jokainen joskus sanoo pahasti kun on oikein paha mieli. Miehen pitäisi yrittää tukea ja ymmärtää, mutta eipä sekään aina niin onnistu. Lapsellista on lähteä ovet paukken tuollaisesta syystä.

näin mäkin oikeastaan ajattelen.. Sen kyllä piti muutenkin lähteä, mutta nyt huusi asiansa oven raosta, että pääsi äkkiä pakoon. En ehtiny sanoa mitään, parempi ehkä etten ehtiny..

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Se miehes voi surra samaa lapsettomuutta kuin sinäkin, mutta omalla tavallaan, jota sinä et näe/huomaa.

Niinhän se varmaan suree, mutta sitten se tarttee rinnalleen samanlaisen jääpalikan kuin ite on. mikä helkatti siinä on niin väärin, että näyttää tunteensa? En minäkään näytä kuin kotona nämä surut yms. "negatiiviset" tunteet, mut mies ei osaa näyttää ollenkaan ja vaatii samaa multa.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
suosittelisin ensin hoitamaan parisuhteen kuntoon. jospa se vauvakin tulisi perheeseen, kun teillä olisi onnellisempi vaihe elämässä.

Aivan, niinhän se varmaan paremmin tulis. Siksi tässä harkitsenkin eroa, kun en tiedä mitä tuon ihmisen kanssa enää kannattaa yrittää.. Mä oon umpikujassa, jossa ei oo kuin huonoja vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
suosittelisin ensin hoitamaan parisuhteen kuntoon. jospa se vauvakin tulisi perheeseen, kun teillä olisi onnellisempi vaihe elämässä.

Aivan, niinhän se varmaan paremmin tulis. Siksi tässä harkitsenkin eroa, kun en tiedä mitä tuon ihmisen kanssa enää kannattaa yrittää.. Mä oon umpikujassa, jossa ei oo kuin huonoja vaihtoehtoja.

Menkää hyvät ihmiset juttelemaan perheasiainneuvottelukeskukseen... siis jos tahtoa yhteiseen elämään vielä on!

no tuo ei varmasti lähde mihinkään juttelemaan.. kyllä se mun kans voi jutella, muttei kuitenkaan ole halukas mihikään kompromisseihin. Ei ole aikaa tehdä kotitöitä, ei voi muuttaa isompaan asuntoon, ei voi tehdä sitä eikä tätä.. Kaikki on nyt hyvin ja piste. Näillä mennään miehen mielestä, aivan kuin ennenkin. Hänestä asiat on loistavasti, ainoastaan minä olen muuttunut. Musta on tullut nalkuttava, mököttävä akka, joka tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapsen, jne.

ensin sinä joka voit huonosti sanot puolivahingossa lapsellesi tylysti, ukko sori vaikuttaa järjenjättiläiseltä tekstiesi mukaan tiuskaisee sinulle ja läksii pois itsekuin pikkulapsi ? yep thats mature.. :headwall: :D
voi luoja.
ehkä sun ois parempi ilman sun miestäs. tunteiden patoaminen aiheuttaa vain lisää tunteiden patoamista ja kommunikaatio-ongelmia.
jos miehesti on sitä mieltä että niistä ei saa puhua tai negatiivisia tunteita ei sa näyttää saatikka kertoa niin millainen esikoinen teille kasvaa luonteensa puolesta jos hän sitten isänsä esimerkin oppii ? kyllä lapsella on oikeus olla sellaisessa ympäristössä missa on avoin ilmapiiri ja jos ärsyttää tai itkettää niin pitää saada olla ärsyyntynyt tai itkeä jos sitlä tuntuu...
parisuhdeneuvonta vanhemmille ja lapsen knassa avoimesti tunteista keskustelua aikaiseksi ennenkuin on liian myöhäistä.. ja isukille voi kans sanoa että lakkaa itse käyttäytymästä kuin lapsi ja tukisi vaimoaan jos on vaikeaa...

no tuo ei varmasti lähde mihinkään juttelemaan.. kyllä se mun kans voi jutella, muttei kuitenkaan ole halukas mihikään kompromisseihin. Ei ole aikaa tehdä kotitöitä, ei voi muuttaa isompaan asuntoon, ei voi tehdä sitä eikä tätä.. Kaikki on nyt hyvin ja piste. Näillä mennään miehen mielestä, aivan kuin ennenkin. Hänestä asiat on loistavasti, ainoastaan minä olen muuttunut. Musta on tullut nalkuttava, mököttävä akka, joka tekee kaikki kotityöt, hoitaa lapsen, jne.

jaa-aa no mistäköhän nämä mahtaisi johtua muusta kuin ympäristön vaikutuksesta ? :xmas: |O ukon pitäisi nyt katsoa peiliin ja olla oikea mies. Hoitaa vaimoaan ja lastaan eikä ottaa elämää itsestäänselvyytenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Se miehes voi surra samaa lapsettomuutta kuin sinäkin, mutta omalla tavallaan, jota sinä et näe/huomaa.

Niinhän se varmaan suree, mutta sitten se tarttee rinnalleen samanlaisen jääpalikan kuin ite on. mikä helkatti siinä on niin väärin, että näyttää tunteensa? En minäkään näytä kuin kotona nämä surut yms. "negatiiviset" tunteet, mut mies ei osaa näyttää ollenkaan ja vaatii samaa multa.

Sinä tiuskit lapselle ja mies siitä syystä tiuski sinulle..samalla tavallahan se nähtävästi näyttää niitä tunteitaan kuin sinäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:

jaa-aa no mistäköhän nämä mahtaisi johtua muusta kuin ympäristön vaikutuksesta ? :xmas: |O ukon pitäisi nyt katsoa peiliin ja olla oikea mies. Hoitaa vaimoaan ja lastaan eikä ottaa elämää itsestäänselvyytenä.

Nii-in, mutta kun ei se tahdo mennä tuon äijäkkeen tajuntaan. Sillä ei oo käsitystäkään mikä homma tässä huushollissakin on.. kun sen ei todellakaan tarvi tehdä mitään muuta kuin käydä töissä..

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä:
Ei voi olla totta! Vaihtoehtoina uusi vauva tai ero?

Meinaatko että asia on noin yksi oikoinen? Toki saisin lapsen, jos se vain saataisiin edes alulle. nyt on kyse vähän muista asioista.

Tuolta teidän tilanne kärjistettynä kuulostaa. Valitettavasti!

Alkuperäinen kirjoittaja ^:
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä:
Ei voi olla totta! Vaihtoehtoina uusi vauva tai ero?

Meinaatko että asia on noin yksi oikoinen? Toki saisin lapsen, jos se vain saataisiin edes alulle. nyt on kyse vähän muista asioista.

Tuolta teidän tilanne kärjistettynä kuulostaa. Valitettavasti!

no se on sun mielipide. Asioita voi olla hieman vaikea selittää täällä niin kuin ne todellisuudessa ovat..

Yhteistyössä