Että on Kelalla vaikeaa.... laitoin samaan aikaan asumistuen vuositarkistuksen kanssa myös hakemuksen siitä 70 eurosta, mikä makse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
no päätös asumistuesta tuli jo aikaa sitten, ja siinä on tuloissa otettu huomioon toi 70e.
Nyt sit soittelin että missä se päätös viipyy siitä 70 eurosta, niin virkailija sanoi etten mä sitä saa, koska en ole lyhentänyt lapsen takia tunteja. ( mulla siis aina tuo alle 30 tuntia. )
Mutta toimistossa kun kävin, siellä taas sanottiin että saan.
No kai mä menen sinne toimistoon taas uudelleen kyselemään... mut aika ihmeellistä että otetaan tuloina huomioon jos en tule saamaankaan koko hemmetin rahaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuota mikä tuo 70 e koululaisesta. siis mikä tuki se niinku on???

ööh..joku osittainen hoitoraha, kun vanhemmilla on alle 30 tuntia viikossa töitä. Mä olen siis jo kerran saanut tän rahan mun keskimmäisestä, olen koulussa töissä ja aina ollut alle 30 tuntia viikossa töitä.
Tuon rahan saa ekan ja tokan luokan ajan, myös kesällä.

Mutta kelan sivuilla sanotaan, että sen saa jos lyhentää työaikaansa lapsen hoidon vuoksi, eli jos olet aina tehnyt alle 30 h, eivät maksa ennen kuin lyhennät työaikaasi.http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?OpenDocument

Sun pitää vartavasten VÄHENTÄÄ töitä alle 30 tuntiin viikossa et sen rahan saa, ei sitä saa jos on muutenkin alle 30 tuntia viikossa. Itse saan kun työnantaja allekirjoittin paperin, että vähensin töitäni ollakseni enemmän kotona lapsen kanssa koulun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mutta kelan sivuilla sanotaan, että sen saa jos lyhentää työaikaansa lapsen hoidon vuoksi, eli jos olet aina tehnyt alle 30 h, eivät maksa ennen kuin lyhennät työaikaasi.http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?OpenDocument

aivan, mutta olenpas aikaisemmin saanut sitä. Ja miksi laittavat tuloiksi asumistukeen, jos jo tietävät etten sitä saa?

Joo mutta se tarkoittaa sitä että sulla pitää olla sopimus kokoaikatyöstä ensin olemassa ja sitten kun saat työnantajalta luvan lyhentää työaikaasi 30 tuntiin viikossa, voit saada palkan menetystä vastaan tuon 70 kuussa tukea. Jos olet aina tehnyt osa-aikaista työtä, niin ei siitä mitään saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Joo mutta se tarkoittaa sitä että sulla pitää olla sopimus kokoaikatyöstä ensin olemassa ja sitten kun saat työnantajalta luvan lyhentää työaikaasi 30 tuntiin viikossa, voit saada palkan menetystä vastaan tuon 70 kuussa tukea. Jos olet aina tehnyt osa-aikaista työtä, niin ei siitä mitään saa.

No minäpäs tein viimeksikin osa-aikaista ja silti kela maksoi ton.
nyt vielä siinä hakemuksessa oli kohta mihin piti laittaa ruksi, että onko osa-aikatyö vai onko lyhentänyt työaikaa, eli molemminpäin pitäis saada!
Ja kelahan ei voi periä multa noita edellisiäkään tukia takas, koska olen toimittanut oikeat liitteet sinne.

Yhteistyössä