Että sellainen pariterapia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käytiin ensin molemmat yksin (reipas tunnin kestävä jutustelutuokio) ja sitten parina yhdessä oltiin toista tuntia.

Kun olin yksin, tuntui, että sai purettua paljon asioita, terapeutti oli ymmärtäväinen ja oli oikeasti hyvä fiilis.
Miehen mielestä terapeutti oli ihan jees myös.

Mutta apua kun mentiin sinne yhdessä! Olin siis omassa terapiaistunnossa sanonut, kun terapeutti kysyi, että mitä asioita haluan yhdessä sitten käsiteltävän, että mitä asioita painotettaisiin.

Terapeutti tarkertui kahteen asiaan: lapsen hankinta meidän tapauksessa olisi aivan järjetöntä ja puhui eroamisesta suurimman osan ajasta. Tiedän, että mies on niitä eroajatuksia vatvonut ja painottanut. Mutta kun lähtökohta on, että yhdessä ollaan ja halutaan olla, ja haluttaisiin vain apua sen keskusteluyhteyden luomiseen, että pystyttäisiin tätä ongelmavyyhtiä jotenkin lähteä purkamaan.

Okei, onhan se hyvä tuoda esille se mahdollisuus, että mitä sitten tapahtuu, jos erotaan. Mutta pitääkö sitä samaa asiaa jauhaa puolet ajasta? Sitä mahdollisuutta terapeutti väläytti niin monta kertaa, että ihan sanoin että mä en ajattele eroamista ratkaisuna tähän, että haluan vain saada selvyyttä tähän vyyhtiin kun yhdessä sen selvittäminen ei onnistu.

Varokaa oikeasti, kun menette tuollaisille terapeuteille. Voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä!

Ottakaa vaikka joku kaveripariskunta tai sisarus/serkku/tms.

Onhan se hyvä keskustella mahdollisesta erosta ja sen tuomista muutoksista. Voi jopa silmät aueta, eikä sinkkuelämä näytäkään enää niin kutsuvalta....

Yhteistyössä