Että sellainen raskauspahoinvointi.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikku"

Vieras
Olen kaikissa raskauksissani kärsinyt pahoinvoinnista, joka kestää koko päivän.

Tässä kolmannessa raskaudessa sain vinkin syödä kuiva näkkäri aamulla ilman nestettä,ja tosiaan se auttoi aika paljon. Siltikin esim.eilen illalla oli aika karu olo taas..

Tänään tajusin että jos en juo maitoa / piimää,pahaa oloa ei tule??? Mitä ihmettä??????????????? Mistä tuo johtuu?
Riittääkö että syön vain juustoa ja jogurtteja ainakin tämän parin kk ajan,jonka yleensä pahoinvointi on kestänyt?

Mutta voi luoja,onpa hyvä olo nyt :D jaksaa tehdä lasten kanssa,eikä tarvitse koko aikaa hakea jääkaapilta jotain joka helpottaisi oloa!!

Mä en juo maitoa ollenkaan, saati sitten piimää.

Ilmankin pärjää oikein hyvin...suuri osa maailman aikuisväestöstä taitaa pärjätä ilman maidon tai piimän juontia :)

Juustoja syön, jogurttiakin harvakseltaan, d-vitamiinin saamisesta huolehdin (sehän on tärkeää, vissiin tärkeämpääkin kuin kalsiumin saanti).

Itsellä on hirmuinen himo kylmään maitoon,se vaan on niin hyvää..!

Mutta ei se auta, mieluummin pidän tämän hyvän olon! Täytynee kysyä neuvolasta mikä tämän voisi aiheuttaa.

Kyllä suosittelen menemään ihan sillä mikä vain uppoaa, itsekin elin ekan kolmanneksen näkkärillä ja kuppikeitoilla. Tokalla kolmanneksella ruoka oli ihanaa, mutta nyt viimeisen kolmanneksen ruokavalio koostuu pitkälti suolatikuista ja närästyslääkkeistä :ashamed:

No okei, väkisin saan työnnettyä suuhuni ihan oikeaakin ravintoa. Mutta lisäravinteina nyt menee d-vitskut omegakolmosilla, kalciumtabletit, sekä rauta.

Mä elin raskauden ekat kuukaudet riisimuroilla, paistetulla kananmunalla ja paahtoleivällä, ja hyvin meni :D Loppuraskauden mätin sitten ruokaa senkin edestä, oli aina nälkä ja kokoajan jano mutta mikään ei riittäny :laugh:

Yhteistyössä