Että tuli paha mieli naapurin kommentista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Pähkinä-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

-Pähkinä-

Vieras
Käski mun olemaan enemmän pihalla kun isommat lapset on siellä. Eihän hän voi tietää, enkä ikinä aio kertoa että olen vakavasti sairas, enkä kivuiltani pysty olemaan. Olen vauvan kanssa sisällä. Nyt se mököttää...

Naapurit on kivoja.. :whistle: Täällä päin, kun eivät uskalla hiiskua mitään suoraan.

Minkä ikäisiä isommat lapsesi ovat?
Yritä laittaa naapurin käsky toisesta ulos ja toisesta sisään, paitsi jos ulkona on sattunut jotain.

Tiedän kyllä mitä kivut on, itsekin olen 1,5v ollut nyt sairaslomalla. Mutta ymmärrän naapuriakin, jos lapset hölmöilee pihalla jne. Ei kukaan ole ajatuksenlikija. Mites voisitko saada perhetyöntekijää, kodinhoitajaa? Lapsille päiväkotipaikkaa, kerhopaikkaa?

Kyllä niitä lapsia silti pitää vahtia enemmän vaikka oletkin sairas. Ei se sairaus vie vastuuta sinulta pois lapsistasi tiedäthän sen? Voisit hankkia lapsenvahdin tai ilmoittaa sosiaaliviranomaisille että järjestäisivät jonkun hoitajan lapsillesi. Ymmärrän naapurin huolen hyvin. Lapset on haavoittuvaisia ja mielestäni alta kouluikäisiä ei saisi olla pitkään valvomatta julkisilla paikoilla.

Mä olisin varmaan kysynyt naapurilta, että ovatko lapset olleet kovasti haitaksi tai onko ne tehneet tuhmuuksiaan pihalla. Ja todennut, että mielelläni olisin heidän kanssaan pihassa mutta en kivuiltani kykene, kun on tää sairaus...
Ap:lle halit :hug:

Luin just yhden asiantuntijan neuvoja siitä, että lapselle pitäisi tarjota mahdollisuus laajentaa reviiriään vähitellen niin, että saisi leikkiä yksin ja seikkailla turvallisissa rajoissa. Yli viisivuotiaalla pitäis ehdottomasti olla tämä mahdollisuus. Kerro naapurille, että olet lukenut tästä.

Onkohan naapuri kenties nähnyt lastesi tekevän jotain mikä hänen mielestään kaipaa aikuisen valvontaa, mutta ei halua tulla kielimään että "Teidän lapset juoksee jatkuvasti parkkipaikalla autojen välissä ja on pari kertaa meinanneet jäädä alle".

Tuskin ilkeyttään sanonut kuitenkaan, vaikka onkin kurja kuulla tuollaista kommentointia. Älä ota sitä laiskaksi haukkumisena.
Koitahan jaksella ja mukavampaa jatkoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Luin just yhden asiantuntijan neuvoja siitä, että lapselle pitäisi tarjota mahdollisuus laajentaa reviiriään vähitellen niin, että saisi leikkiä yksin ja seikkailla turvallisissa rajoissa. Yli viisivuotiaalla pitäis ehdottomasti olla tämä mahdollisuus. Kerro naapurille, että olet lukenut tästä.

Ei tämä mahdollisuuden tarjoaminen ole samaa kuin, että 5veet on yksin pihalla pitkiä aikoja. Ja jos lapsen kehitys ja taidot ei riitä yksin ulkoilemaan niin silloin sitä mahdollisuutta ei anneta ja sillä selvä. Ei poista sairaus vastuuta ei. Eli ap, minäkin kysyn: oletko hakenut teille tukea ulkoiluihin sos. virastosta tai päiväkotipaikkaa tms.

Meinaatko sen vauvan sitten lykätä vanhempien lastesi kanssa ulos leikkimään ja voivoittelet yhä itse sisällä kipuinesi? Kyllä sinulla vastuu lapsistasi on vaikka kuinka sairas olisit.

Yhteistyössä