Että voi pientä ihmistä v**tuttaa yksi juhannus näin paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhannus ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juhannus ahdistus

Vieras
Minä en ole koskaan ollut mikään juhannus ihminen, minua ärsyttää kun kaikki katoaa jonnekin mökeillensä ja kaupunki on ihan hiljainen, ei minkäänlaista elämää missään.
Tänä vuonna tää juhannus ahdistaa vieläkin enemmän kuin mitä aiemmin, minä vaan haluaisin käydä torstaina nukkumaan ja herätä maanantai-aamuna mennäkseni taas töihin, mutta aika mahdotonta se on tuollaisen taaperon kanssa, se kun tuppaa heräämään aika aikaseen aamulla.

Netissäkään ei oikein ole elämää juhannuksena, kun kaikki on jossain pitämässä hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mikset alkaisi kehitellä jotain uutta, juuri sulle ja lapsellesi yhteistä juhannusperinnettä?

No eipä tässä voi mitään kummempia juhannusperinteitä kehitellä, kotoa ei voi lähteä minnekään ja erityisesti tää kotona olo mua ahdistaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eipä tässä voi mitään kummempia juhannusperinteitä kehitellä, kotoa ei voi lähteä minnekään ja erityisesti tää kotona olo mua ahdistaakin.
Miksi et voi lähteä mihinkään? Lapsi sairaana?

No äitini ja siskoni lähtivät tänään ulkomaille ja tulevat vasta ensi tiistaina takaisin, jos olisivat olleet Suomessa, niin oltaisiin voitu mennä mökille, mutta nyt sekään ei onnistu. Minä en voi koirien takia lähteä kotoa oikeastaan minnekään, koska ne on hoidettava.

Mulla aika sama tilanne, on mieskin, mutta sen suunnitelma on "juomaan!!", joten me ollaan kaksisteen koko juhannus taaperon kanssa myös. Olen yleensä ihan intona pitkistä vapaista,mutta juhannus ym.juhlapyhät ahdistaa koska silloin on kaikki ihmiset mökeillään tmv. eli leikkipuistot tyhjiä, kaupat, uimahallit, kirjastot kiinni, masentaa.

No äitini ja siskoni lähtivät tänään ulkomaille ja tulevat vasta ensi tiistaina takaisin, jos olisivat olleet Suomessa, niin oltaisiin voitu mennä mökille, mutta nyt sekään ei onnistu. Minä en voi koirien takia lähteä kotoa oikeastaan minnekään, koska ne on hoidettava.

Nyt on luvattu hyviä ilmoja niin lähde koirien ja lapsen kans ulkoilemaan. Käytte metsäretkellä,rannalla, krillailetta omalla terassilla, Pyydätte jotain kaveria käymään,mm mitähän mä vielä ehdottaisin.

Mä taas olen aivan mielissään ku saadaan olla kotona ihan omalla perheellä ilman mitään suunnitelmaa ja menoa.

Hei...en mäkään juuri koskaan esikoisen ollessa pieni lähtenyt kotoa muualle kuin lähiympäristöön. Katso paikallislehdestä, onko alueella mitään juhannustapahtumia. Voit myös lähteä lapsesi kanssa - ja niiden koirien - kävelylle, koristella kotia kesäissesti, kattaa ruokapöytä tavallista kauniiimmin, kerätä kukkia ..... jotain sellaista, mitä ette ehkä tee ihan joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no etkö vois lapsen ja koirien kanssa mennä sinne mökille? vai onko lupa käyttää sitä vain sillon kun äiti ja sisko on paikalla?

No autottomana en sinne pääse ja en minä siellä nauti yksin olla. Se on vielä kaikenlisäksi sellainen pieni saunamökki keskellä ei mitään, että en edes uskalla lapsen kanssa siellä kaksisteen olla.
Toisekseen mun pitää perjantai-iltana olla kotona vielä, kun tuo yksi hoitokoira, joka mulla on, haetaan kotiin.

no etkö vois lapsen ja koirien kanssa mennä sinne mökille? vai onko lupa käyttää sitä vain sillon kun äiti ja sisko on paikalla?

No jos sinne ei muita tule.Ei edes mies ( ei selvinny et onko sellaista) Niin en minäkään jaksais siellä yksin olla...

niin? On meilläkin koiria ja kulkivat aina minun ja kahden lapseni kanssa kun molemmat olivat vauvoja (1v ikäeroa) mökille, anoppilaan jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hei...en mäkään juuri koskaan esikoisen ollessa pieni lähtenyt kotoa muualle kuin lähiympäristöön. Katso paikallislehdestä, onko alueella mitään juhannustapahtumia. Voit myös lähteä lapsesi kanssa - ja niiden koirien - kävelylle, koristella kotia kesäissesti, kattaa ruokapöytä tavallista kauniiimmin, kerätä kukkia ..... jotain sellaista, mitä ette ehkä tee ihan joka päivä.

Hyvää ruokaa ja paljon jäätelöä. Tee joku kakku?

Alkuperäinen kirjoittaja TuulenKuiskija:

Nyt on luvattu hyviä ilmoja niin lähde koirien ja lapsen kans ulkoilemaan. Käytte metsäretkellä,rannalla, krillailetta omalla terassilla, Pyydätte jotain kaveria käymään,mm mitähän mä vielä ehdottaisin.

Mä taas olen aivan mielissään ku saadaan olla kotona ihan omalla perheellä ilman mitään suunnitelmaa ja menoa.

No jos noi säät sallii, niin pitää noita pihatöitä sitten yrittää tuossa tehdä, mutta toi sääennustus on vähän niin ja näin, jos sataa, niin joudutaan kökkimään sitten sisällä. Grillaamista olen kyllä ajatellut, kun vain saisi sen kaasupullon hankittua ennen sitä, se kun vielä puuttuu, mutta onhan tässä muutama päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja TuulenKuiskija:

No jos sinne ei muita tule.Ei edes mies ( ei selvinny et onko sellaista) Niin en minäkään jaksais siellä yksin olla...

Ei ole miestä, lähti reilu kuukausi sitten kävelemään, että siksi tää juhannus ehkä tuntuukin niin vaikealta ja tylsältä.

Alkuperäinen kirjoittaja inka:

niin? On meilläkin koiria ja kulkivat aina minun ja kahden lapseni kanssa kun molemmat olivat vauvoja (1v ikäeroa) mökille, anoppilaan jne jne.

No mulla on noita koira 4, joista 2 ei edes tule keskenään toimeen, että koko poppoon kanssa liikkuminen on aika vaikeaa :)

Asenteesta kiinni. Juhannuksen voi viettää kuten tavallisen viikonlopun, jos vain haluaa.

Ei välttämättä tarvii olla mitään hienoa ja ihmeellistä. Meillä on monta jouluakin vietetty niin ettei ole erityisesti juhlittu joulua. Ostettu sitten joulun jälkeen tarpeellista tavaraa "lahjaksi" toisillemme.

Asenteesta kiinni. Juhannuksen voi viettää kuten tavallisen viikonlopun, jos vain haluaa.

Ei välttämättä tarvii olla mitään hienoa ja ihmeellistä. Meillä on monta jouluakin vietetty niin ettei ole erityisesti juhlittu joulua. Ostettu sitten joulun jälkeen tarpeellista tavaraa "lahjaksi" toisillemme.

Tavallisena viikonloppuna tuo nyt tuleekin vietettyä. Tietääkö kukaan miten kirpparit on auki, onko ne jo sunnuntaina auki, voisi silloin käydä ainakin siellä kiertääs poitsun kanssa, kun ei oikein arkisin ehdi ja jaksa. Minä toisaalta odotan myös ensi viikon keskiviikkoa kuin kuuta nousevaa, joten siksikin haluaisin skipata tän juhannuksen tästä välistä mahdollisimman nopeasti.

Luultavasti kirpparit ei oo auki vielä sunnuntaina. Jos ette koirien kanssa pääse pitkälle, kattokaa just joku lähitienoon kokko, jonne voi kävellä. Tai muu juhla, niitä on ihan varmasti joka paikassa. Kun pääsette lapsen kanssa pihalle, neljän seinän sisällä oleminen ei enää ahista ja voi olla kivaakin! Laita myös hyvää ruokaa niin kuin joku ehdotti.

On täällä palstalla varmasti muitakin, jotka ei syystä tai toisesta halua/voi mennä mökille itikoiden syötiksi. Minäkin vuokrasin mökkini. Sitä lajia on harrastettu jo riittävästi.

täällä yks joka kanssa inhoaa juhannusta. yleensä silloin miun rooli on olla kotona lasten kanssa kun mies on kavereiden kanssa viihteellä...vaikka muuten niin ihana ja huomaavainen mies onkin...juhannus vaan jotenkin vaan "oikeuttaa" ajattelemaan itseään "meidän " sijaan...ja nyt kun olen raskaanakin, tuntuu tuo yksin telkan katsominen melkolailla "tuomiolle" =( oispa täällä liki joku muukin jonka juhannus on samoissa kantimissa. Voitas viettää jussi uiden, grillaten ja lasten kanssa ollen :D porukalla :D