Ette te täällä saa kenenkään mielipidettä muutettua tai arvoja vaihdettua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Naurattaa tää kouhkaaminen presisentistä. Kukin äänestää ketä lystää. Ei yksi palsta-akka, tai edes kymmenen palsta-akkaa saa ketään vakuuttuneeksi vaihtamaan kantaansa. Ei mustamaalaus, mollaus, vikojen etsiminen ja mahdollisten uhkien ja nolausten tonkiminen estä ketään äänestämästä haluamallaan tavalla.

Että lätiskää vain.=)

Minun kantani periaatteessa voisi saada vaihdetuksi, mutta en jaksa lueskella näitä vaalijuttuja niin paljoa, että se käytännössä tapahtuisi. Reaalimaailmassa olenkin tarjonnut parille omasta asiastaan vakuuttuneelle mahdollisuutta puhua minut oman ehdokkaansa puolelle ensimmäisellä kierroksella, mutta kukaan ei tarttunut tarjoukseen. Itse jouduin pähkimään.

Niinpä! Odotan jo että nää hiton pressanvaalit olis ohi, että tänne palstalle viitsis tulla takaisin, kun kaikki aloitukset koskee tällä hetkellä vaaleja. Boooring!!!

Todennäköisesti olet oikeassa. :) Näissä vaaleissa kuitenkin iso osa ihmisistä äänestää jonkun muun tekijän kuin omien arvojensa perusteella. Osa äänestäjistä ei edes tunne presidentin toimenkuvaa. Monet äänestävät (niin kuin äänestävät) ihan vain trendin vuoksi tai protestiksi.

Itseasiassa aikoinaan täällä käynnistetty Haaviston parjauskampanja kyllä vaikutti minuun. Sen seurauksena aloin etsimään enemmän tietoa Haavistosta ja luin kirjansa.

Joku "yöks, ei homoa ikinä pressaksi" - tyyppi siis käynnisti ketjun jonka seurauksena meidän perheeltä lopulta lähti 5 ääntä Haavistolle ja kakkoskierroksella lähtee 11.
:)

Itseasiassa aikoinaan täällä käynnistetty Haaviston parjauskampanja kyllä vaikutti minuun. Sen seurauksena aloin etsimään enemmän tietoa Haavistosta ja luin kirjansa.

Joku "yöks, ei homoa ikinä pressaksi" - tyyppi siis käynnisti ketjun jonka seurauksena meidän perheeltä lopulta lähti 5 ääntä Haavistolle ja kakkoskierroksella lähtee 11.

Oletko tutustunut myös Niinistön kirjalliseen tuotantoon? Sehän on hieman laajempi kuin Haavistolla, suosittelen erityisesti Viiden vuoden yksinäisyys -teosta.

Ap on niin oikeessa kuin olla voi :). Mä en viitsi avata noita haavisto-niinistö -ketjuja lainkaan. Kun asia loppuu niin kaivetaan sitten mutaa ;). Mulla on oma valintani ja jokaisella muulla kirjoittajalla omansa. Mitä hiivattia siitä nyt riitelemään?

[QUOTE="yyhoo";25505367]Oletko tutustunut myös Niinistön kirjalliseen tuotantoon? Sehän on hieman laajempi kuin Haavistolla, suosittelen erityisesti Viiden vuoden yksinäisyys -teosta.[/QUOTE]

Olen lukenut sen ja Hiljaisten historian.
Henkilökohtaisessa historiassamme on yllättävänkin paljon yhtymäkohtia mutta se, mitä tapahtumat ovat meille tehneet on ollut hyvin erilaista. Arvomaailmamme on siis varsin kaukana toisistamme enkä koe, että hänestä tulisi parasta mahdollista presidenttiä Suomelle.
Ei tosin kyllä missään nimessä huonoitakaan mahdollista eli ei minun maailmani siihen kaadu vaikka toisella kierroksella voittaisikin.
Oikeasti HUONOT ehdokkaat onneksi tippuivat jo.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Mikä mollaaminen ja haukkuminen, ei saa mieltäni muuttumaan, mutta positiivinen, ehkä minulle uusi informaatio tai mielipide voi saada pääni kääntymään. Ei sillä, että sellainen täällä olisi kovin yleinen tapa ilmaista ajatuksiaan. Enemmän on kaikenmoista länkytystä.

• Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
[QUOTE="vieras";25505287]Naurattaa tää kouhkaaminen presisentistä. Kukin äänestää ketä lystää. Ei yksi palsta-akka, tai edes kymmenen palsta-akkaa saa ketään vakuuttuneeksi vaihtamaan kantaansa. Ei mustamaalaus, mollaus, vikojen etsiminen ja mahdollisten uhkien ja nolausten tonkiminen estä ketään äänestämästä haluamallaan tavalla.

Että lätiskää vain.=)[/QUOTE]

Minä en edes yritä ketään saada kääntymään (ajattelemaan ehkä). Ihan aikaa tappaakseni täällä länkytän, kuten ennenkin. Oikea vaalityö tehdään ihan muualla - onneksi!!

Säälin teidän perhettä jos yksi päättää kymmenen muun äänestämisestä.

Käänteispsykologia rulaa =)

Säälin teidän perhettä jos yksi päättää kymmenen muun äänestämisestä.

Ei toki kukaan päätä toistensa äänestämisestä.

Äänestyskäyttäytyminen oli paljon jaetumpaa ekalla kierroksella. Vain Essayah ja Väyrynen eivät saaneet meiltä yhtään ääntä.
Mutta koska keskustelemme paljon - myös politiikasta - niin tiedän kyllä senkin miten kukin toisella(kin) kerralla äänestää.

Viimeksi muokattu:
Minusta on hienoa, että 18-20 -vuotiaat nykyisin keskustelevat politiikasta. Itse vietin teinivuoteni poliittisesti värittyneellä 70-luvulla, mutta 80-luvullahan ei enää juuri ketään kiinnostanut muu kuin disco, glitteri ja oma perse.

gay lord fokker! mutta sitä psykologiaa on kokeiltu homoille ja se ei auttanut. Onkohon siihenkin lääkkeitä! Itse tykkäsin siitä että haavisto on siis vapaa mielinen ja vihreä! Saat olla kuka haluat tulematta syrjityksi!

Yhteistyössä