ettekö te osaa tehdä ruokaa muusta kuin jauhelihasta ja nakeista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh-huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä täällä tänään oli jauhelihaa, mutta ei sitten broileria. Mä ostin viimeesen paketin broilerin fileitä. Ei tässä nyt ole kyse pelkästä jauhelihasta ja nakeista.

Alkuperäinen kirjoittaja karkkih:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haloo meil ainkin syödän aina lihaa! eikä mitään kasvispaskaa et on se aika kamalaa jos liha loppuu. mistäs sitä lihaa sitten saa kun ei oo kaupassa? ja sitä paitsi kyl niitä nakkeja on kauoassa ja plajon mutta esim just jauheliha, kana, pihivt jne on lopus.

Ootko sä joku uus provo?

vissiin.ja huono sellanen.

joo sori en tie mikä tää provo ees tarkoitta.. Feikki? sori mut ketä kiinnostais tälläselle palstalle feikkinä kirjoittaa? ja kyl aito olen mul ihan oma kuvaki profiilis. DAA.

:o
:laugh:
että ihan oma kuvakin... daa-a. *huokaus*

osaan tehdä vaikka mistä, mutta näin arkisin teen halvoista perusraaka-aineista ruokaa. Ja ne tuntuvat oleen lakon aikana loppu. Menee tili miinukselle, jos kauan kestää tää lakko.

Mun mies kävi viemässä aamulla verkot järveen ja käy illalla hakeen ne. Et toivottavasti tulee jotain et saadaan ruokaa pöytään.
Joo no ei ihan sen takia niitä verkkoja vieny ettei muuta ruokaa ois.

Tosta tulikin mieleen että lohisoppa ois hyvää. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No kyllä täällä tänään oli jauhelihaa, mutta ei sitten broileria. Mä ostin viimeesen paketin broilerin fileitä. Ei tässä nyt ole kyse pelkästä jauhelihasta ja nakeista.

sähän taidat olla ravitsemusalan ihmisiä, jos en väärin muista? kyllä sä varmaankin osaat laittaa ruokaa vaikka sieltä kaupasta olis loppu niin jauheliha, nakit kuin kanasuikaleetkin, etkös osaakin?

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
osaan tehdä vaikka mistä, mutta näin arkisin teen halvoista perusraaka-aineista ruokaa. Ja ne tuntuvat oleen lakon aikana loppu. Menee tili miinukselle, jos kauan kestää tää lakko.

tee lohilaatikko. tai kasvissosekeitto. tai soijarouhemakaroonilaatikko. noista ei paljon ruoka halpene.

Kyllä se taitaa niin olla et osalla menee sormi suuhun kun se jauheliha loppuu tai sitten ei haluta syödä kokolihaa kun on niin "ällöä" (tunnen tälläisiä ihmisiä.. ), itellä ei ole ollu kaupassa mitää ongelmaa vaikka ne jauhelihat, jauhomakkarat ja äitisaarioiset loppu onkin..

Mä kävin äsken kaupassa, eikä lihahyllyllä ollu muuta kuin tosi erikoisia tuotteita, kieltä, sydäntä ym ja ja semmosista en kyllä tee ruokaa täytyy myöntää.. Ihan marinoimatonta kokolihaa etsin, mutta eipä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

sähän taidat olla ravitsemusalan ihmisiä, jos en väärin muista? kyllä sä varmaankin osaat laittaa ruokaa vaikka sieltä kaupasta olis loppu niin jauheliha, nakit kuin kanasuikaleetkin, etkös osaakin?

Joo suurtalouskokki olen koulutukseltani. Kyllä mä osaan laittaa vaikka mitä ruokaa, mutta likka sattuu olemaan aika ennakkoluuloonen eikä tahdo mikä vain upota. Ihan likkaa ajatellen mulla on yli kilo jauhelihaa, nakkeja ja broilerin koipia. Toki mä ittekin syön noita.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Mä kävin äsken kaupassa, eikä lihahyllyllä ollu muuta kuin tosi erikoisia tuotteita, kieltä, sydäntä ym ja ja semmosista en kyllä tee ruokaa täytyy myöntää.. Ihan marinoimatonta kokolihaa etsin, mutta eipä ollut.

kalaa? kasvisruokaa?

Haloo meil ainkin syödän aina lihaa! eikä mitään kasvispaskaa et on se aika kamalaa jos liha loppuu. mistäs sitä lihaa sitten saa kun ei oo kaupassa? ja sitä paitsi kyl niitä nakkeja on kauoassa ja plajon mutta esim just jauheliha, kana, pihivt jne on lopus.

Kultaseni, korvaa liha soijalla, rouheesta tulee esim. yhtä hyvää makaronilaatikkoa kuin oikeasta jauhelihasta ;)

En tiedä onko täällä mut Irlannissa oli ihania soijapaloja, valmiiksi maustettuina löytyi kanaa, kalaa, kokolihaa, jauhelihaa...

-------
Btw voiko teurastajalta ostaa suoraan elukan ruhoa? Itte ainaki ostan vuosittain poron puokkiin vanhempieni kanssa, tarvi kitistä ettei ruokaa löydy kaupasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
moneskohan ketju aiheesta???

aika monessa on jo todettu, että kaikista kaupoista ei saa mitään marinoimatonta lihaa esim.

kyllä siellä kaupassa silti ihan varmuudella JOTAIN on. jos kaupasta löytyy kasviksia, juureksia, palkokasveja eri muodoissa, säilykkeitä, pastaa, riisiä niin ettekö osaa tehdä niistä mitään ruokaa? kuoletteko mieluummin nälkään kuin edes yritätte?

Minä olen niin lihaihminen, että nuo mainitsemasi tuotteet tarvii seurakseen myös jotain lihaisaa.
Joitain kasvisruokia syön kuten kasvissosekeitto, valmiina ostettuna, pinaattikeitto ja kesäkeitto, siinä ne sitten taisi ollakin. Muuten tulee kyllä kasviksia syötyä, mutta ne tarvii seurakseen jotain kalaa, lihaa, kanaa tai makkaraa. Kalaa tulee syötyä liian vähän, koska en sitä oikein osaa tehdä.

Täällä yksi äiti joka myöntää että jauheliha on se ruokalaji jota eniten käytän. Esim kalaa tehdään ruoaksi varmaan 2kertaa vuodessa (ja silloinkin kalapuikkoja) mutta jauhelihaa syödään monesti 4pnä viikossa.

Halpoihin perusraaka-aineisiin kuuluu myös kuivatut herneet (joista tehdään itse hernaria), soijarouhe (josta saa (erittäin hyvin maustamalla) ihan hyvää "liha"perunalaatikkoa), kalaa on kaupankin pakkaset täys jos ei tuoreena enää saa, kananmunista voi tehdä ruokaa, voi hitsiläinen vaihtoehtoja on vaikka kuin.

Nyt olis hyvä sauma yhdellä jos toisella opetella terveellisempää ruoanlaittoa, jos joutuu pakosti jättämään halvat lihat (25% rasvaa-jauhelihan ja hk:n sinisen) pois ruokaympyrästään. ;) Vähärasvainen kokoliha on kalliimpaa juu, mutta ei lihaa tarvitse laittaa yhden perheen päivälliselle kokonaista puolta kiloa. Laittaa vähän vähempi ja muita maistuvia aineita loput. Tomaattimurskaa, sipulia, papuja...

Kasviksista löytyy hyviäkin vaihtoehtoja, ei tarvi heti hypätä jollekin parskaalilinjalle jos se on a) pahaa b) kallista.
Esim sipulikastike on oikeasti hyvää, vaikka ei lihaa sisälläkään. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tämmönen taas:

Ootko sä joku uus provo?

joo sori en tie mikä tää provo ees tarkoitta.. Feikki? sori mut ketä kiinnostais tälläselle palstalle feikkinä kirjoittaa? ja kyl aito olen mul ihan oma kuvaki profiilis. DAA.

no mitä vikaa?

Ootko sä joku uus provo?

no mitä vikaa?

kannattaisko sun mennä tekemään läksyt ja sit vaikka lukemaan suosikkia tai demiä?

Alkuperäinen kirjoittaja heippa!:

Ootko sä joku uus provo?

no mitä vikaa?

kannattaisko sun mennä tekemään läksyt ja sit vaikka lukemaan suosikkia tai demiä?

ööh sori muutta koulu jäi kesken kun tytön sain :) enk lue mitään tollasii paskoja lehtii.

Mua pelotaa että kaupasta loppuu maustamattomat broilerin fileet ja suikaleet. Onneksi sentään kalaa saa hyvin pakastealtaasta.
Täytyy alkaa varmaan sitten laitamaan hirvenlihaa enemmän pakastimesta jos muuta ei enää saa. Kyllä niin pistää ärsyttämään tuo lakko :(

No ei mua nakkejen ja jauhelihan loppuminen sinänsä haittaa, mutta olisin ostanut kyllä eilen jauhelihaa jos ois ollut.
Siitä on kätevä tehdä liha-makaronilaatikko, josta ois piisannut useammaksi päiväksi.

Mutta ei meidän perhe kuole nälkäään ilman nakkeja ja jauhelihaa :D

Yhteistyössä