Etuovi 885492. Mitäs mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höperö

Vieras
Stadilainen tarvitsisi lepopaikkaa jossa ladata akkuja : ) Olisko tämä se? Näytöt on vaan niin tylsiä kun lasten kanssa pitää mennä.. Mitäs olisi hki-jyväskylä akselilla puuhattavaa/hyvää ja kivaa majoitusta? Kiitos!

Et voi olla tosissasi! En ikimaailmassa tuollaista kutsuisi akkujen latauspaikaksi, sorry vaan ;) Ja matka Hkistä Jkl:ään mielestäni liian pitkä tuollaiseen tarkoitukseen.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.980058&list_id=12182155956230&itemcmd=move0&portal=eo&.pkg=12182155868850&.pkg=12182155868800

"Tietä ei ole perille. Kulku rantaa myöten, rataa pitkin tai järven yli soutamalla"

Ton lisäksi se on ihan vitullisen kaukana, ja pahimpien ruuhkataipaleiden päässä. En kutsuis hermojenlepuutuspaikaksi.

Jyväskylään ajaa luultavasti n. nelisen tuntia, kun pienet pysähdykset laskee mukaan. Minusta matka ei ole liian pitkä, mutta vähän mietin tuota, ettei sinne ole tietä perille eli miten kaukaa täysyisi roudata tavaroita mökille. Mietin, että pinta-ala on 17 neliötä eli ihan minimaalisesti (jos ymmärsin oikein tuosta ilmoituksesta), mutta kyllähän siellä yksin tai kaksin yöpyy ihan mainiosti ja tietysti ehkä osa vierailijoista voisi yöpyä siellä rantasaunalla. Erityisesti saunomis- ja uintipaikaksi tuo on kyllä varmasti tosi hyvä. Oma mielipide on, että Jyväskylä on Suomen kauneinta seutua :)

Teksti ei kerro tarkempaa sijaintia, mutta todella, matkan jo kokisin järkyttäväksi. Ei ikinä. Ja vuokraaja on ratahallintokeskus, joten junarata menee aivan vierestä todennäköisesti. Rata hermojen lepuutuspaikassa ei ole kovin hyvä juttu. Asumme nyt n. 50m päässä radasta ja alkaa hiukan jo rasittaa tuo. Tosin siihenkin kyllä tottuu kun asuu vuosia, mutta kun käy silloin tällöin mökllä ja juna metelöi niin en nyt ihan innostuisi tuosta.

Kuinka iso perhe teillä on? 15m2 perheelle on vähän. Tosin eihän mökit isoja ole, mutta silti....

Järveltä otettu kuva on mukava, mutta tuo ettei ole autotietä perille ja että joutuu soutamaan tai junaradan vartta pitkin kävelemään niin no way! Tavaraa on paljon, ruokapusseja paljon...mukava roudata kävellen.

ajaa n. 3h. Me ei pysähdellä, lapset tykkää olla autossa ja me ajaa.. tuo tien puuttuminen on miinus ja toki vuokratontin ehdot pitää tarkoin selvittää. Muuten paikka vaikuttaa minusta tosi ihanalle. Kiitos kommenteista! Laittakaahan lisää! Kertokaa vielä mitä kysyn kun soitan huomenna välittäjälle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajaa n. 3h. Me ei pysähdellä, lapset tykkää olla autossa ja me ajaa.. tuo tien puuttuminen on miinus ja toki vuokratontin ehdot pitää tarkoin selvittää. Muuten paikka vaikuttaa minusta tosi ihanalle. Kiitos kommenteista! Laittakaahan lisää! Kertokaa vielä mitä kysyn kun soitan huomenna välittäjälle?

Ajaisitteko todella parikin kertaa kuussa tuon matkan edestakaisin vain päästäksenne laataamaan akkuja? Tuntuu lyhyeltä matkalta, mutta siihen leipääntyy äkkiä. Usko vaan mua, me ajeltiin monta vuotta Espoo - Jkl/Mli väliä n. kerran kuussa.

KYSY: Onko sähköt? tuleeko vesi? onko viemärit? Onko kalustettu vai pitäiskö kaulsteet roudata jotain kinttupolkua pitkin? Saako sauna ja mahd. lämmityspuut ottaa tontilta vai pitääkö tuottaa jostain? Millainen ranta ja järvi? Millaisessa maastossa ylipätään, nurmikkotonttia vai mettäistä rämettä? Millloin rakennettu? Kunto?

Toi on niiin halpa, että ainakin noi asiat epäilyttää mua suuresti.

Itse siis stadista ja täällä on kaikki myös siis okt-talot vuokratonteilla, joten en ymmärrä mikä siinä on paha? Ei mun tarvitse mitään maata omistaa, jos vuokradiili on reilu.

Olen kotoisin Jkl:sta ja katsoin kartasta sijaintia. Se on kyllä aika onnettomalla suunnalla teidän näkökulmasta. Jkl:n seudulla Vaajakoskella on perjantaisin liikenne täysin seis ruuhkien takia. Toinen liikennesumppu on Seppälänkankaalla, minkä läpi tuonne mökille pitäisi kait ajella.

Tai sitten ajaa Vaajakosken ruuhkasta selvittyä kohti Laukaata ja sieltä mökille. Se onkin itse asiassa optimaalisin reitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse siis stadista ja täällä on kaikki myös siis okt-talot vuokratonteilla, joten en ymmärrä mikä siinä on paha? Ei mun tarvitse mitään maata omistaa, jos vuokradiili on reilu.

Entäs sitten jos/kun se vuokradiili päättyy? Toi on todnäk vuokralla joltain jyväjemmarilta/tms maanomistajalta, toisin kuin Helsingin vuokratontit.
Maan omistajahan voi keksiä vaikkapa myydä maansa tai jotain.

Ei muuten todellakaan ole kaikki omakotitalot stadissa vuokratonteilla!

Ja vuokratontissa tökkii se, että vuokrasopimus loppuu jossain vaiheessa ja vuodet käy vähiin siis koko ajan.
Mitä vähemmän vuokra-aikaa jäljellä, sitä mahdottomampaa on myydä. Ja entäs jos ei sopimusta uusitakaan?

pitäisi olla sellainen diili mikä innostaisi. jos menee umpeen esim 2010 niin ei kiinnosta. tuossa sanottiin että voimassa toistaiseksi.. mitä se sitten tarkoittaakaan.. Mut kuten sanoin 3-4h ei ole paha meille ja ostaisimme tontille vaunun vielä tilaa antamaan.. ja meillä on 4v ja 12v lapset.

Nyt on iskenyt mökkikuume ap:lle :)

Lähisukulaiseni asuu Vr:n omistamassa (tai ennen omisti, mutta myö kunnalle kun halusivat ostaa) talossa radan varrella. Vr siis myy heti kun joku kiinnostunut haluaa ostaa. Kannattaa kysyä soittaessa onko myöhemmin mahdollista ostaa omaksi!

Yhteistyössä