EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Toihan on tiedetty monta vuotta jo, ihan hyvä että muutkin ihmiset sen alkaa pikkuhiljaa tajuamaan.

Ja se "kannabispsykoosikin" on tutkimusten valossa aika epäilyttävää.

Mä en noista tutkimuksista kauheasti tiedä mutta omaan kaveri/tuttavapiiriin kuuluu ihmisiä jotka ovat käyttäneet/käyttävät. Ainoastaan yhden tiedän joka on saanut psykoosin mutta hänellä oli skitsofrenia todettu ennen sitä eli se aika varmasti "auttoi" asiaa

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Musta on outoa että noi vertailut on aina naamakännit-pikkutötsyt.

Päihtymyksen aste: alkoholilla suurempi kun kannabiksella. Anteeksi? Yksi alkoholi, kiitos. Eihän sitä muussa annosmäärässä tarjoilla?

Missä kohtaa tuossa puhuttiin "naamakänneistä"? :o

Mä en noista tutkimuksista kauheasti tiedä mutta omaan kaveri/tuttavapiiriin kuuluu ihmisä jotka ovat käyttäneet/käyttävät. Ainoastaan yhden tiedän joka on saanut psykoosin mutta hänellä oli skitsofrenia todettu ennen sitä eli se aika varmasti "auttoi" asiaa

Tutkimuksissa on todettu että nämä psykoosiin sairastuneet olisivat sairastuneet samalla todennäköisyydellä psykoosiin käyttivät tai eivät. Taustalta löytyi sukulaisia joilla oli skitsofrenia.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mä en noista tutkimuksista kauheasti tiedä mutta omaan kaveri/tuttavapiiriin kuuluu ihmisä jotka ovat käyttäneet/käyttävät. Ainoastaan yhden tiedän joka on saanut psykoosin mutta hänellä oli skitsofrenia todettu ennen sitä eli se aika varmasti "auttoi" asiaa

Tutkimuksissa on todettu että nämä psykoosiin sairastuneet olisivat sairastuneet samalla todennäköisyydellä psykoosiin käyttivät tai eivät. Taustalta löytyi sukulaisia joilla oli skitsofrenia.

Juu ja toisissa tutkimuksissa on todettu, että kannabiksen käyttäjillä on moninkertainen riski sairastua psykoosiin. Muistahan muuten nyt, että psykoosi ja skitsofrenia ovat kaksi eri asiaa.

Mun on todella vaikea uskoa tuota raporttia. Kun seuraa ihmistä, joka pössyttelee muutaman kerran viikossa ja toista, joka juo muutaman kerran viikossa oluen on siinä aika huima ero... En nyt sano että kaikki, mutta kannabis kyllä "hidastaa" ihmistä (siis myös silloin kun ei ole aineen vaikutuksen alaisena), ovat usein jähmeitä ja pysähtyneitä vuoroaikutuksessa ja toimissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ja toisissa tutkimuksissa on todettu, että kannabiksen käyttäjillä on moninkertainen riski sairastua psykoosiin. Muistahan muuten nyt, että psykoosi ja skitsofrenia ovat kaksi eri asiaa.

Mun on todella vaikea uskoa tuota raporttia. Kun seuraa ihmistä, joka pössyttelee muutaman kerran viikossa ja toista, joka juo muutaman kerran viikossa oluen on siinä aika huima ero... En nyt sano että kaikki, mutta kannabis kyllä "hidastaa" ihmistä (siis myös silloin kun ei ole aineen vaikutuksen alaisena), ovat usein jähmeitä ja pysähtyneitä vuoroaikutuksessa ja toimissaan.

Tuossa on se tutkimus. Siinä juuri sanotaan ettei tulisi puhua psykoosista vaan skitsofreniasta.

Sinänsä kuvaavaa, että tästä tutkimuksesta nostetaan esiin se, että kannabis on tupakkaa ja alkoholia vaarattomampaa.

Suomalaisen alkoholiongelman huomioiden olisi voitu nostaa otsikoksi myös alkoholi heroiinia vaarallisempaa.

Kannattaa lukea se tutkimus kokonaan. Se on saatavilla emcdda:n sivuilla suomeksi.

Voi olla, että silmät avautuvat. Alkoholi ja tupakka ovat pahimmat huumeet ja silti lailliset.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
noi voihan psykoosi! :laugh:
pelkkä suomeen syntyminen aiheuttaa ensimmäisellä hengenvedolla alkaen masennusta.

Olen erityisopettaja ja useampi entinen oppilaani on valitellut sitä että olisi aikoinaan uskonut mitä sanoin kannabiksesta. Eli kolme psykoosissa ja lähes loput porttiteorian mukaan menneitä. Ei naurata.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Kannattaa lukea se tutkimus kokonaan. Se on saatavilla emcdda:n sivuilla suomeksi.

Voi olla, että silmät avautuvat. Alkoholi ja tupakka ovat pahimmat huumeet ja silti lailliset.

Riippuu ihan määristä. Kannabista ei käytetä niin suuria annoksia jotta käyttö pysyisi salassa. Tämä saattaisi muuttua jos aine olisi laillista. Se on varsin outoa, että liima päihteenä olisi yhtä vaarallista kuin alkoholi.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
pelkkä suomeen syntyminen aiheuttaa ensimmäisellä hengenvedolla alkaen masennusta.

Olen erityisopettaja ja useampi entinen oppilaani on valitellut sitä että olisi aikoinaan uskonut mitä sanoin kannabiksesta. Eli kolme psykoosissa ja lähes loput porttiteorian mukaan menneitä. Ei naurata.

Mua vähän naurattaa se, että sä opettajana, et osaa miettiä mitä kaikkia muita syitä asioille voi olla, mitkä on syitä ja mitkä seurauksia. Sun mielestä toi kaikki on kannabiksen vikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ope:

Tämmösiä opeja meillä täällä Suomessa on. Ei voi kun sääliä. Ja oma lapseni on kotiopetuksessa, Luojan kiitos!