Ex-anopin yhteydenotot työpaikalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tämän kerran harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tämän kerran harmaana

Vieras
Eli tilanne se, että olin entisen mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä, josta 2 viimeistä vuotta naimisissa. Erosimme n. 7 vuotta sitten. Ex-anoppi ja appi niitä hirvityksiä joista näkee painajaisia vielä vuosien jälkeen, määräileviä, manipuloivia, kaikkeen sekaantuvia. Omasta elämästä ei päätösvaltaa. Olin 16-v kun aloitimme seurustelun eksän kanssa, ja siinä sitten annoin elämäni toisten vietäväksi, tunnustan.
Erosimme miehen kanssa koska aikuistuin vihdoin, tajusin missä motissa elän ja minkälainen kontrolloija eksäni oli. En saanut käydä missään, en osannut hänen mielestään mitään jne jne.

Noh. Muutin pois, erottiin, ja minua tietysti syytettiin kaikesta. Fine. Aivan sama, tärkeintä oli että pääsin pois tuosta suvusta jossa rikollisuuskaan ei ollut vierasta. Tästä syystä osoite- ja puhelinnumerotiedot ovat minulla salaisia. Nyt entinen anoppini on saanut isoäidin-kummin-siskon-kaiman kautta tietää missä olen töissä. On käynyt työpaikallani muutaman kerran, mutta koska muuttivat ulkomaille, on ruvennut soittelemaan työpaikalleni.

Pitääkö tässä ruveta jotain lähestymiskieltoa väsäämään? Olen sanonut suoraan etten halua olla tekemisissä, mutta viesti ei mene perille. Minulla on uusi elämä, koti, mies ja lapset. En halua että tuo entinen suku tulee edes lähelle meitä.

Huoh... Mitä tekis?

Ihan ensimmäiseksi voisit seuraavalla puhelukerralla todeta, että olet viemässä anopin häirinnästä koottua muistiota poliisitutkintaan ja etenette sitten poliisin konsultoimaan suuntaan ja että seuraavat yhteydenotot tulevat sitten viranomaisten kautta.

[QUOTE="vieras";25600363]Ihan ensimmäiseksi voisit seuraavalla puhelukerralla todeta, että olet viemässä anopin häirinnästä koottua muistiota poliisitutkintaan ja etenette sitten poliisin konsultoimaan suuntaan ja että seuraavat yhteydenotot tulevat sitten viranomaisten kautta.[/QUOTE]

Näin täytynee tehdä. Tuli muuten esikoisen syntymän aikaan "onnittelut" ex-anopilta facebookiin, kera kyselyn miksi en hyväksy ystäväpyyntöä. Se olisi tallessa, samaten vastaukseni. Pahinta tässä on se, että ex-appi oli eläkeikään saakka poliisiviranomaisilla töissä, kohtuu korkeassa asemassa, ja vaikka perheessä oli rikollisuutta, sitä asiaa hyssyteltiin. Jos nyt menen poliisille, uskovatko? Toisaalta luulen, että ottaisivat asiani vakavasti tuntien tämän entisen appiukkoni. Ku tietäis.

Miehen sisko on tuollainen. Soittelee törkeitä haukkumapuheluita sisarusten vaimojen työpaikoille ja miniänsä työpaikalle. Hänen kohdallaan on auttanut se, että on uhattu poliisilla. Jos se ei auta, niin sitten yhteys poliisiin. Kirjaa muistiin kaikki tapahtunut häirintä. Jos näyttöä on, niin silloin on hyvät mahdollisuudet saada lähestymiskielto.

Pahinta tässä on se, että ei hän hauku tai huuda, vaan yrittää tapansa mukaan manipuloida. Pitäisi toista ex-miniää ja hänen lastaan tutkia ja seurata, raportoida hänen ja muiden tekemisistä ja minulle kertoo kuinka eksäni, hänen poikansa, on erostamme saakka "elänyt pimeydessä, haluaa minut takaisin". Vuosi eromme jälkeen eksäni uusi vaimoke synnytti heille tytön, et joo- tosi pimeässä elää kyllä. Ex-anoppi siis pyytää "palveluksia" yrittäen lahjoa minua - kauniilla kehuvilla sanoilla, joita en koskaan kuullut kun poikansa kanssa olin. ARGH! Enää en lankaan mene. Sapettaa että edes tunnen tuollaisen ihmisen.

Yhteistyössä