ex haluaa jäädä kaverikis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveikasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveikasko

Vieras
mies laittoi suhteen poikki, koska ihastui toiseen naiseen. meidän suhde kesti n 6kk. nyt mies kuitenkin haluaisi jäädä vielä kaveriksi ja nähdä minua niissä merkeissä? haluaako hän vain pitää minut "varalla" vai mitä? itse olen vielä ihastunut mieheen ja tiedän, että tuntuisi pahalta kuulla häneltä jotain asioita uudesta naisesta.. toisaalta mietin, jos ihastus onkin vain joku päähänpisto tms, jos vaikka heidän suhde ei toimikaan ja jos edelleen pysyn kuivoissa mies huomaisi, että olenkin se oikea..? tiedän ettei kannata jäädä odottamaan ja laittaa omaa elämää jäihin, mutta kun ex näkisi että minulla menee hyvin, olen iloinen ja ihana ni vois kelkka kääntyä!

kun olen itse tässä ihmissuhdesuossa rämpinyt, niin tiedän, ettei ne suhteet aina kuitenkaan onnistu vaikka kuinka olisi ihastunut. valitettavan monesti se ihastumien osoittautuu yksipuoliseksi tai uusi tuttavuus muuttuukin ihan toisenlaiseksi mitä on alkuhuumassa ollut..

On kokemusta vastaavasta ja enpä todellakaan voi suositella. Mies vaihtoi minut yhdessä yössä uuteen rakkaaseen ja sen jälkeen oltiin "kavereita". Se oli henkisesti repivää aikaa. Heidän suhteensa päättyi muutamassa kuukaudessa tai paremminkin muuttui on-off-suhteeksi. Itse palloilin siinä mukana kaveripohjalta. Eipä se mies ikinä enää huomannut minun ihanuuttani, eikä siis ottanut takaisin, vaikka heille tuli lopullinenkin ero pian. Oli todella murskaavaa itsetunnolle muuttua rakastetusta pelkäksi kaveriksi. Noin puolentoista vuoden jälkeen katkesi kaveruuskin. Se oli helpotus, mutta itsetunnon rakentaminen ehjäksi on ollut neljä vuotta pitkä tie.

Itsellenikin käynyt vastaava tilanne, tosin yhdessä oltiin 6 vuotta 6 kk:n sijaan. Mies hinkui eron jälkeen kaveruutta mihin aluksi suostuinkin (eli soiteltiin kuulumisia erosta huolimatta), koska rakastin miestä ja halusin olla edes jotenkin hänen lähellään (säälittävää, tajuan nyt). Muutamassa kuukaudessa tajusin, että mies roikutti minua kuvioissa siksi, että näin vähensi omia tunnontuskiaan jätettyään minut, ja myös piti varalla, jos homma ei olisikaan toiminut uuden kanssa.

Katkaisin sitten välit kokonaan, ja vielä nykyäänkin (erostamme kulunut yli 5 vuotta ja molemmilla uudet kumppanit) mies joskus yrittää ottaa yhteyttä, mutta katkon sen alkuunsa. Otin sen asenteen, että jos en riittänyt rakastettuna, en halua suostua miksikään vähemmäksikään. Eri asia tietysti on, jos ero tulee yhteisestä sopimuksesta ja molemmat kokevat suhteen muuttuneen kaveruudeksi, miksipä ei silloin kaveeraisi? Oma tilanteesi kuulostaa kuitenkin tulenaralta, jäät helposti roikkumaan miehen kakkosnaiseksi, vaikka voisit löytää uuden ja itsellesi paremmin sopivan kumppanin.

Haluatko ylipäätään takaisin miestä, joka noin lyhyen seurustelun jälkeen löysi ainakin väliaikaisesti jonkun kiinnostavamman? Jos et ollut miehen silmissä se numero yksi tähän mennessä, miksi olisit sitä jatkossa?

Sanon samaa kuin edelliset. Miehen narsismi ei kestä sitä, että hän olisi jonkun naisen silmissä paskiainen. Hän haluaa pitää yllä kuvaa itsestään "hyvänä tyyppinä" ja pahimmassa tapauksessa saat kuunnella hänen ihmissuhdetilityksiään ja tarjota lohduttavan olkapään, kun uuden naisen kanssa alkaa mennä huonosti.

Sulla on parempia ystäviä. Et tarvitse tuollaista "ystävää". Ystävät eivät kohtele toisiaan tuolla tavalla.

Minulla on erikoinen kokemus ex-miesystävän yhteydenpidon motiiveista: Kyseisellä miehellä ei ollut miespuolisia ystäviä juuri lainkaan. Hänen ystäväpiirinsä koostui lähinnä ex-tytöystävistä, minkä huomasin valitettavasti liian myöhään.
Minulla on teoria siitä, miksi hän toimi kuten toimi: Hän oli piilohomo. Suhteemme aikana seksi oli olematonta. Myöhemmin tajusin koko kuvion. Mies oli hurjan yksinäinen. Hän haali sitten ystävikseen näitä ex-tyttöystäviä ja hoitoja... että tällainen tapaus!

ainokainen, osuit naulan kantaan. Mies ei kestä sitä, että häntä pidettäisiin paskiaisena, joten pelaa tuolla "ystävä"-kortilla tunnontuskien ja riidan/huudon välttämiseksi.

Haluatko ap. tosiaan alistua olemaan varanainen? Ja onko mies niin huippu tyyppi muuten, että haluat hänestä aivan aidosti kaverin? Älä turhaan nöyryytä itseäsi roikkumalla hänessä = suostumalla ystäväksi ja mahdolliseksi olkapääksi. Siitä mies vain oppii, että voi pompottaa sinua aivan miten tahtoo, ja sama meno jatkuu...

Minä olen vähän samassa tilanteessa kuin ap. Vuoden seurustelun jälkeen tuli ero. Tiesimme olevamme vähän huono pari, minä olisin kuitenkin tahtonut vielä yritellä, mutta mies totesi että ei häneltä tämä parisuhde luonnu. Sanoi myös, ettei tahdo kadota savupilvessä horisonttiin, jollen minä nimenomaan halua. Enkä halunnut. Siis hän antoi mulle varan valita, häipyykö elämästäni ikiajoiksi vai pysytäänkö väleissä, ei vongannut kaveruutta.

Muutama kuukausi ollaan tässä nyt oltu kaverilinjalla. Soitellaan, nähdään joskus, käytiin elokuvissa, hän kävi luonani tuomassa jotain tavaraa jne. Halataan kyllä aina, mutta ei sen kummempaa fyysistä lähentelyä enää.

Onhan se vähän vaikeaa muuttua rakkaasta kaveriksi, mutta toistaiseksi hyvä näin. Ehkä yhteydenpito hiljalleen siitä väheneee, viimeistään sitten, jos jompikumpi löytää jonkun uuden. En minä ainakaan aio roikkua minkäänlaisena varanaisena hänelle, mutta en kyllä mitenkään muutenkaan voisi vielä alkaa katsella mitään uutta miestä. Haluan toipua rauhassa tästä, ehkä vuoden päivät, sitten heitän miestutkan päälle uudelleen. Mutta tämä mies on niin hyvä tyyppi että tahdon pitää hänet toistaiseksi elämässäni edes kaverina. Ja rehellisesti tuntuukin siltä, että meillä on paremmat ainekset hyvään ystävyyteen kuin parisuhteeseen. Päivä kerrallaan.

Mäkin tein päätöksen etten ala millekkään enää. Ensin en oikein uskonut edes, että miehellä oli toinen, mutta kun varmistui, minun kanta on selvä. Mulle parempaa. Ja menneen talven lumet on menneitä. Ei ole mitään järkeä, eikä hyvältä tuntuisi olla kaveri. Ja miksi mulla olis edes halua? Toinen ei arvostanut mua yhtään. Eikä tule arvostamaankaan. Toka vaihtoehto ei ole koskaan vaihtoehto, siihen halpaan on turha mennä. Jos kerran jättää, jättää aina.

Minulla on se kokemus että näissä "jatketaan kavereina" tapauksissa jompi kumpi elättelee toivoa yhteen palaamisesta. Helpommin pääsee eteenpäin elämässään antamalla menneiden olla sitä, menneitä.

Kuinka moni esim. neljän-viiden vuoden näkemättömyyden jälkeen tuntisi tarvetta ryhtyä kaveriksi jonkun eksänsä kanssa? Soitella, käydä leffoissa jne jne? Niinpä.

Ise kyllä teen niin. Kyllä ihmissuhde voi vaihtaa lajiaan täysin. Mutta heti tuoreeltaan varmaan tarvitsee katkon aika moni, tauon jälkeen sujuu niillä, joilla sujuu.

Paljonko siinä nyt yhtäkkiä jää arvostusta tai luottamusta ja varsinkaan aitoa kiinnostusta toiseen kun toinen on antanut ymmärtää, alkanut toisen kanssa ja sitten roikottaa sua varalla siks vaan, että jos nyt sattus ettei toinen käviskään. Hätävaraks nyt ei kannata kellekkään alkaa, jokaisella on oikeus oikeesti hyvään suhteeseen, eikä jokskin varakappaleeks kun toisen kanssa on paskat housussa. Ainakin mulla menee pohja luottaa ihmiseen. Joku muu voi ehkä suostua, mut mua ei aleta rikkoon tollasella, vaikka joku haluis ja piste. Jos toinen tekee virheitä, niin se on hänen oma asia, miks siitä muiden pitäis maksaa? Ei tarvi.

Kyllähän tietysti jotkut suostuu sellaiseen, ei se silti tarkota, et se toinen arvostais sua yhtään enempää, luottamuksestakaan en kyllä puhuis enää. Saatikka sit mitä se toinen oikeesti arvostaa noin yleensä ihmisissä, jos on valmis lennosta ottamaan vain jonkun ilman että olis tosissaan hänenkään kanssa. Ja viime kädessä se, viitsiikö vaivautua itse enää arvostamaan toista kumppanina sen vuoksi, että on joku vaihtoehto paremman puutteessa, mut ei vaihtoehto silloin kun olis oikeesti tilaisuus.

Niin no tuossa onkin sitten kyse jo eri asiasta, varallaolosta kumppaniksi. Ap kai puhui kaveruudesta. Siinä ei sitten enää kattella sillä silmällä, mutta on se usein vaikeaa, kun ei molempien tunteet sammu ihan samalla hetkellä. Osalla ihmisistä onnistuu, itselläni kyllä, mutta ei varmaan aina kaikilla. Ja usein tosiaan vaatii sen tauon, ennenkuin voi olla vain oikeasti kaveri tai ystävä.

Jaaa, jos luit ap. aloituksen kunnolla, siitä selviää, että ap.llä on vielä tunteita ja haluaisi exän tajuavan, mikä virheliike ero olikaan. Onko se sitten aitoa, tervehenkistä kaveruutta - vai nimenomaan varallaoloa ihan vapaaehtoisesti? Siinähän ap jää kytikselle, josko miehen suhde uuden ihastuksen kanssa karahtaisi, ja ap pääsisi mahdollisesti takaisin kainaloon... mikä ei välttämättä ikinä tapahdu.

Joo mut jos mies tosissaan tajuaa ja on empaattinen aloittajaa kohtaan, niin hänkin ymmärtää, että naisen kannalta ei ole mitään aihetta jäädä kaveriksi, jos tunteitakin on. Miehen on helppo tietty olla kaveri tai mikä nyt hyvänsä, koska suhde alkuperäiseen naiseen ei oo sellainen ,et hän välittäis tästä muutenkaan paljon.

Yleensähän se menee niin, et se jättäjä nimenomaan haluu eroon toisesta ensin itse, eikä koe toista itselleen niin tärkeenä, että haluis olla hänen kanssa. En mä näe tossa tilanteessa kummankaan puolelta yhtään syytä, miks pitäis jatkaa. Mies ei välitä, ja naisella saa olla sen verta itsearvostusta, että ymmärtää itsekin, että jos etsii uuden sillä nyt voi olla sitten edes jonkinlaiset mahdollisuudet johonkin aitoonkin.

Sanoppas yksikin oikeasti hyvä syy, mikä olis ystävyyden peruste, jos ei ole toiseen luottamista?

Ja tuskinpa niitä tunteita nyt ylipäätään sellaisen jälkeen on, et puolen vuoden päästä yhtäkkiä keksii jonkun uuden ihastuksen. Miks naisen pitäis olla siinä altavastaajana odottelemassa, että jokos toinen tulis toisiiin ajatuksiin? Jos tyyppi ei kykene vastuullisiin ihmissuhteisiin ensimmäisen, eikä myöskään välttämättä toisen kanssa, niin jokainen voi varmaan tehdä omat johtopäätökset siitä.

Ap:lle:

EI se mies susta välitä silleen, jos sillä kerran on jo joku uusi. Vai ajattelitko olla hänelle varalla, jos ei juttu toimikaan tämän naisen kanssa? Typerältä kuulostaa, ja kokemuksesta voin sanoa, että turha jäädä roikkumaan.
Jos miehellä on jo uus pano, niin silloin hän on jatkanut elämäänsä, ja turha sun on siitä enää haaveilla.

Saa semmosen kuvan, että väkisin olet itseäsi tyrkyttämässä tälle ukolle takaisin. Ei se niin ihana voi olla, ettet muka pystyisi elämääsi jatkamaan. Ja puoli vuotta on loppujen lopuksi tosi lyhyt aika.

Se vaan on silleen, että jos aluksi on aito ystävyys, niin se voi muuttua rakkaudeksi, mutta rakkaus ei ikinä voi muuttua ystävyydeksi eli älä usko exääsi.
Jos ei ole sinua kunnioittanut senvertaa, että olisi hoitanut suhteenne kunnolla päätökseen ennen kuin etsi uuden - niin kuinka voit uskoa etteikö samoin käy uudestaankin?
Hän haluaa pitää sinua vain "itsestäänselvänä hätäpanona" siltä varalta, että jos ei sattuskaan uudelta saamaan.
Säästät itsesi monelta surulta kun teet kerralla suhteestanne lopun... mutta... mitä on sitten ystävyys.
Ystävyys ei tarkoita sitä, että toista pidetään hätävarana, vaan ystävyys voi tarkoittaa myös sitä, että et ala puhumaan "p---aa" hänestä ulopuolisille ja käyttäydytte toisianne kohtaan kunnioittavasti sattumoisinkin tavatessanne. Joillekin miehille ystävyys merkitsee aivan muuta kuin naisille.

Missään tapauksessa ystävyys ei tarkoita sitä, että ns. suhde toimisi/olisi olemassa satunnaisesti - sellainen "satunnaisesti ylläpidettävä suhde" on pahimman lajin silkkaa toisen ihmisen hyväksikäyttöä, tunteiden loukkaamista ja kiusaamista.

Toisaalta Sinähän se päätät - haluatko olla jonkun "kynnysmatto", johon voi purkaa tarpeensa silloin kun huvittaa - vai haluatko olla nainen, joka itse päättää mitä haluaa?

Oman sielunrauhan ja kunnioituksen kannalta on taatusti parempi pitää kiinni omasta tahdosta eikä alistua odottelemaan, josko herralle sopii silloin tällöin muistaa (muistaako) mitä oikea terve ihmissuhde merkitsee myös naiselle.

Huomiota haloo, ylläpitäjät ja lukijat. Tää ap kirjoittelee aika usein ihmissuhdekiemuroita näillä palstoilla. Onko tyyppi feikki? Keksittyjä erotarinoita?

Itsellenikin käynyt vastaava tilanne, tosin yhdessä oltiin 6 vuotta 6 kk:n sijaan. Mies hinkui eron jälkeen kaveruutta mihin aluksi suostuinkin (eli soiteltiin kuulumisia erosta huolimatta), koska rakastin miestä ja halusin olla edes jotenkin hänen lähellään (säälittävää, tajuan nyt). Muutamassa kuukaudessa tajusin, että mies roikutti minua kuvioissa siksi, että näin vähensi omia tunnontuskiaan jätettyään minut, ja myös piti varalla, jos homma ei olisikaan toiminut uuden kanssa.

Haluatko ylipäätään takaisin miestä, joka noin lyhyen seurustelun jälkeen löysi ainakin väliaikaisesti jonkun kiinnostavamman? Jos et ollut miehen silmissä se numero yksi tähän mennessä, miksi olisit sitä jatkossa?

Ihan sikoja suomalaiset miehet. Vakipanon takia haluavat jäädä exän kanssa kavereiksi. Hivelee jotenkin sairasta itsetuntoa se, että exä tyrkyttää ja haikailee takaisin.

Sen takia niillä miehillä on montaa rautaa kuumana samaan aikaan kun etsivät sitä superpillua, viittaan näiltä palstoilta Väenön kirjotelmiin (pieni reikä, voimakkaat lantionpohjan lihakset, kohtukin supistelee kun peräseinään panee kovasti). Sitten jos se superpillu löytyy, naivat sen heti ja sitten kun se superpillu menee synnytyksessä piloille niin sitten alkavat hakea uutta superpillua jo ennen avioeron ottamista.

Viimeksi muokattu:
Ihan sikoja suomalaiset miehet. Vakipanon takia haluavat jäädä exän kanssa kavereiksi. Hivelee jotenkin sairasta itsetuntoa se, että exä tyrkyttää ja haikailee takaisin.

Sen takia niillä miehillä on montaa rautaa kuumana samaan aikaan kun etsivät sitä superpillua, viittaan näiltä palstoilta Väenön kirjotelmiin (pieni reikä, voimakkaat lantionpohjan lihakset, kohtukin supistelee kun peräseinään panee kovasti). Sitten jos se superpillu löytyy, naivat sen heti ja sitten kun se superpillu menee synnytyksessä piloille niin sitten alkavat hakea uutta superpillua jo ennen avioeron ottamista.

Huh! Siinäpä tuli rajua tekstiä. Samalla yleistettiin suomalaiset miehet sikalan asukeiksi.

Viimeksi muokattu:
Itselläni on kaveruussuhteet kaikkien exieni kanssa, paitsi yhden, jonka kanssa päädyttiin heti eri paikkakunnalle (terveisiä on laitettu, milloin on sattunut yhteisiä tuttuja vastaan). Kenenkään kanssa ei ole ole tarvinnut säätää yhtään mitään ehkä kolmea lausetta lukuunottamatta koko elämän aikana. Eli onnistuu, jopa hyvä ystävyys, vaatii vain surun poistyöstämisen ensin, eli ehkä taukoa, ja ennen kaikkea asioiden tekemisen selväksi itselle, kummallakin. Jos ollaan kerran nyt kavereita, silloinhan ei ole edes kysettä mistään petihommista, tietenkään.

Ymmärrän, ettei toimi, jos suhteessa on loukattu toista pahan kerran jatkuvasti, silloin on parempi lähteä täysin tahoilleen. Mutta ei se siis mikään mahdoton kuvio ole! Vaatii rehellistä mielenlaatua.

Olen profeetta baba Ahmed Sheriff, toivotan teidät kaikki minun maailmaani ja temppeli ratkaisu Haluan vakuuttaa teille, että mitä niin ikinä yhteyttä minuun tulee tapahtumaan sinulle valtuudet esi-isiemme. Haluan kertoa, että olen täällä auttaa sinua mitään ongelmia saatat olla edessään, olen ollut alalla auttaa ihmisiä yli 55 vuotta nyt, haluan kertoa, että olen auttanut selvittämään yli 7000 kansojen ongelmia eri maissa ja ne eivät ole koskaan lopettaneet minua kiittämään minua hyvää työtä olen tehnyt niitä minun hyvää työtä on levinnyt niin monet maat miksi koska he ovat nähneet minun hyvää työtä ja he auttoivat minua levitä se puolilta koko maailma. Haluan kertoa, että tällä hetkellä minuun otetaan yhteyttä vain harkita kaikki ongelmat ratkaistu, koska tiedän, että kun aloitan teidän oikeinkirjoituksen työtä aiot todistaa koko maailma tässä on minun sähköpostiosoite minuun yhteyttä sen kanssa ((templesolutions @ yahoo.com). Oletko läpi jokin näistä ongelmista,

Tarvitseeko sinun ex takaisin Erittäin nopea

DON HALUAT rakastaja rakastaa sinua enemmän kuin koskaan kuten ennen

Oletko kärsivät KAUAN SAIRAUS

OLETKO taloudellisissa vaikeuksissa

Pyritkö hyvää työtä

DO haluat tulla talon omistaja

Etsitkö ENSILUOKKAISUUS GRADE

SINÄ halua tulla ulos ensimmäisinä tentit

OLETKO tähti ja haluat olla niin suosittu koko maailmalle

HALUATKO olla rikas

Haluatko BUSINESS pitää liikkua

Onko sinulla YRITYS MINKÄÄNLAISTA ja haluat lisätä sitä mukaa

Haluatko puoliso kulkemaan sinun WORLD

Oletko edessään MITÄÄN avio-ongelmia

OLETKO vaikeuksia tulla raskaaksi miehesi

Onko sinulla keskenmenoja TAHANSA otat

DO haluat kilpailla KAIKISSA arpapelin

Oletko edessään vaikeuksia

OLETKO uhattu joku

DO haluat olla onnistunut millään asia mitä asettaa kädet

Poikasi tai tyttäresi oudosti

Oletko edessään WITCH CRAFT manipulointia

HALUATKO CAST VAHVA rakkauden loitsu teidän tyttö tai poika ystävä

Onko sinulla mitään tekemistä normaalista poikkeavan

TARVITSET taikavoimia tehdä mitään asia, jonka haluat

Oletko on vaikea valita elämänkumppani

Haluatko vanhempia ylpeä sinusta

TARVITSET SUOJAIMET SPELL

Onko sinulla epäonnistumisen ja pettymyksen mitään YOU DO. (ECT)

Jos sinulla on edessään jokin näistä ongelmista kaikki sinun tarvitsee vain tehdä, on ottaa yhteyttä sähköpostitse (templesolutions@yahoo.com) ja se on kahva täydellä voimalla ja minun oraakkeli ja esi viereeni haluan sinut todistamaan aivan sama miten muut ihmiset tekivät, että olen auttanut. Älä kuole kipua ja hiljaisuus sähköpostitse minulle niin, että ongelmat voidaan ratkaista luokseni täysin speed.I haluavat toivottaa teidät jälleen loitsuni temple.If sinulla on ongelma, että haluat minun apua vain sähköpostia minulle ja heti se voidaan ratkaista. Tässä on minun sähköpostiosoite ((templesolutions@yahoo.com)

mies laittoi suhteen poikki, koska ihastui toiseen naiseen. meidän suhde kesti n 6kk. nyt mies kuitenkin haluaisi jäädä vielä kaveriksi ja nähdä minua niissä merkeissä? haluaako hän vain pitää minut "varalla" vai mitä? itse olen vielä ihastunut mieheen ja tiedän, että tuntuisi pahalta kuulla häneltä jotain asioita uudesta naisesta.. toisaalta mietin, jos ihastus onkin vain joku päähänpisto tms, jos vaikka heidän suhde ei toimikaan ja jos edelleen pysyn kuivoissa mies huomaisi, että olenkin se oikea..? tiedän ettei kannata jäädä odottamaan ja laittaa omaa elämää jäihin, mutta kun ex näkisi että minulla menee hyvin, olen iloinen ja ihana ni vois kelkka kääntyä!

kun olen itse tässä ihmissuhdesuossa rämpinyt, niin tiedän, ettei ne suhteet aina kuitenkaan onnistu vaikka kuinka olisi ihastunut. valitettavan monesti se ihastumien osoittautuu yksipuoliseksi tai uusi tuttavuus muuttuukin ihan toisenlaiseksi mitä on alkuhuumassa ollut..
Haluaa todennäköisesti olla vain takapiruna vahtimassa, ettet pääse hänestä yli, ainakaan ennen kun hän sinusta. Jos pääset siihen vaiheeseen että löydät itse uuden, tämä pyytää niin hyvänä ystävänä tuomaan sinun kumppanisi hänelle näytille (haukuttavaksi)

Yhteistyössä