Ex-mies haluaa, että lapsi on hänellä joulun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Riia"

Vieras
Eli muutin poikani kanssa 300 kilometrin päähän kotikunnastani. Pojan isä asuu siellä edelleen. Kun asuimme samalla paikkakunnalla, niin poika meni aatonaattona aina isälleen ja tuli aattona luokseni jo aamupäivällä. Nyt isä haluaa, että hakee pojan aatonaattona ja olisi ainakin viikon isällään. Minä en aio tähän suostua! Kai minullakin on oikeus olla lapseni kanssa jouluna?!

Exä vetoaa siihen, että siellä pojalla on pikkusisko ja lasten tulisi olla yhdessä jouluna jne.

Ärsyttävä ukko!!

Kun tuo kloonaus ei vielä ole laissa sallittua, niin teidän on sovittava joku systeemi, ellei teillä ole vielä mustaa valkoisella. Sopikaa vaikka, että lapsi viettää joulun vuorotellen kummankin vanhemman luona.

se oo nyt isän vuoroja ens jouluna sitten taas sinun vuoro ja jos lapsella on sisaruskin siellä niin ehdottomasti isän luo, kuten jo kirjoitin, lapsi on en svuonna sinun luona!

Meillä tosiaanki lapset on mun luona joulun. Tuskin isälleen haluavat edes jouluna, saati että isä haluis lapsia sinne.
En edes päästäis.
Saatan hyvin kuvitella sun tunteet.

Samaa mieltä muiden kanssa, eli mun mielestä nyt on isän vuoro, varmaan pojallakin kivaa viettää välillä isin ja pikkusiskon kanssa joulua..

Meillä on miehen lapsi tulossa nyt jouluna meille, exä ite ehdotti kun viimesen kaks joulua ollu siellä. Mun mielestä reilua ja osottaa mahtavaa kykyä joustaa ja asettaa lapsen tarpeet omiensa edelle.

Poika on 7-vuotias. Poika on sanonut, että ei osaa päättää.

Mies vielä kehtaa syyllistää minua, että itse halusin muuttaa kauemmas ja hän kuulemma näkee poikaa niin vähän.

Ja ei ole minun vikani, että isä ei järjestä kyyditystä lapselle luokseen. Minun asia se ei ole. Jos haluaa nähdä poikaa, niin järjestäköön kyydin. Poika asui ennen puolet kuusta minulla ja puolet kuusta isällään. Nyt on isällään n. kerran kuussa viikonlopun. Ja nyt exä vaatii, että lapsen pitäisi olla hänen luonaan suunnilleen kaikki lomat ja pyhät.

Lapsella on oikeus viettää joulunsa molempien vanhempiensa kanssa. Vaikka joka toinen joulu sinun kanssasi ja joka toinen isällä. Sinun velvollisuus on katsoa isän kanssa, että tämä toteutuu.
Eli annat lapsen mennä nauttimaan joulusta isän ja sisarusten kanssa. Otat hänet joulun jälkeen vastaan ja vietätte "joulun" kotona. Itse en ymmärrä mikä ongelma tässä taas on?

[QUOTE="aloittaja";22522399]Ja ei ole minun vikani, että isä ei järjestä kyyditystä lapselle luokseen. Minun asia se ei ole. Jos haluaa nähdä poikaa, niin järjestäköön kyydin. Poika asui ennen puolet kuusta minulla ja puolet kuusta isällään. Nyt on isällään n. kerran kuussa viikonlopun. Ja nyt exä vaatii, että lapsen pitäisi olla hänen luonaan suunnilleen kaikki lomat ja pyhät.[/QUOTE]

Se on puoliksi, sinä maksat menon ja isä paluun....yksinkertaista.

[QUOTE="aloittaja";22522399]Ja ei ole minun vikani, että isä ei järjestä kyyditystä lapselle luokseen. Minun asia se ei ole. Jos haluaa nähdä poikaa, niin järjestäköön kyydin. Poika asui ennen puolet kuusta minulla ja puolet kuusta isällään. Nyt on isällään n. kerran kuussa viikonlopun. Ja nyt exä vaatii, että lapsen pitäisi olla hänen luonaan suunnilleen kaikki lomat ja pyhät.[/QUOTE]

Onko tämä provo? :confused: Totta kai se on teidän molempien vastuulla, että poika näkee isäänsä. Ei vain isän. Ymmärrän täysin isää, koska hän on saanut ennen olla noinkin paljon lapsensa kanssa ja nyt ei näe kuin kerran kuukaudessa. Olisit iloinen, että isä välittää ja haluaa olla lapsensa kanssa.

Vaikeahan pojan on sanoa kummalla haluaisi olla, jos tietää loukkaavansa sitä jonka luokse ei mene. Kyllä mun mielestä tämän perusteella poika olisi isällään tämän joulun, ensi vuonna kanssasi. Kurjaahan se on, mutta kyllä isälläki on myös se oikeus poika sinne saada. Ja kun välimatkakin on noin pitkä, ei kannata ihan pariksi päiväksi lasta kuljetella ees taas.

Miksi sä ajattelet että se on sun oikeus eikä isän oikeus saada olla lapsen kanssa joulu?

Kyllä se on isän vuoro viettää KOKO JOULU lapsensa kanssa, vuoden vaihde sitten on sitten sun vuoro. Ensi vuonna taas toisin päin. Itse olen myös erolapsen äiti ja meillä toimii vuorovuosi-periaate.

Tuo ettei pääse yhdellä julkisella kulkuneuvolla isänsä luokse, kuulostaa ihan vaan tekosyyltä. Voithan sopia että poika menee tiettyyn pisteeseen asti julkisella ja isä tulee sinne vastaan. Kotimatkalla sitten on sun vuoro mennä vastaan. Ei tää oo mikään ongelma ellei siitä halua tehdä sellaista. AP ihan selvästi haluaa...

Viimeksi muokattu:

no kyllähän sä olet järjestänyt tuon välimatkan, että ei se isä ole kohtuuton vaatiessaan lapsen tapaamisia :O
matkakulut puoliksi

Lapsi isälleen ja piste. Ja toki jos ei isällä kyytiä ole niin voit auttaa viemällä lapsen ja isä maksaa bensakulut? Jos isä näkee lastaan kerran kuussa 2pv ja sinä kaiken muun ajan, niin miksi kuulostat noin katkeralta?

[QUOTE="aloittaja";22522447]Olen paljon töissä ja poika on paljon hoidossa ja haluan viettää joulun pojan kanssa. Exällä on siellä uusi lapsi, viettäköön sen kanssa joulua.[/QUOTE]

Ja tässähän vastaus mun kysymykseen tai tullakin :whistle:

[QUOTE="aloittaja";22522374]Poika on 7-vuotias. Poika on sanonut, että ei osaa päättää.

Mies vielä kehtaa syyllistää minua, että itse halusin muuttaa kauemmas ja hän kuulemma näkee poikaa niin vähän.[/QUOTE]

No aattelepa nyt omalle kohalle. Entä jos ex ois muuttanu noin kauas lapsen kanssa ja kehtais nyt sua vaan syyttää ja vaatia tekemään kaiken vaikka hän on lähteny. Sä olet se muuttanut, lapsella on oikeus olla myös isänsä kanssa joulunakin. Täytyy jakaa eikä aatella vaan sitä mitä itse haluaa.