Ex:stä purnatusta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme eronneet yli vuosi sitten ja olimme alussa ihan kavereita. Ex tahdosta ero. Käsittelin eron yksin ulkopuolisella, pääsin yli erosta ja tämän jälkeen ex alkoi käyttäytyä täysin toisinpäin. Kiukuttelua ja katkeruutta jokaisessa käänteessä. Kunnessa muutama kuukausi sitten käyttäytyminen muuttui mykäksi! Ei pysty juttelee mistään kanssani ja ainoastaa lapsista hänen kanssa olen tahtonut jutella.
Luuria korvaa, ei vastaa viesteihin tai puheluihin. Kun koitan naamatusten jutella, ei vastaa ja tahdo jutella. Miten ihmeessä tämä voisi saada toimimaan? Lapsien takia olisi tärkeää saada jutella ja kun yhteishuolto on. Tänäänkin koitin kiinni saada lapsien asioista, ei vastaa ja alan kyllästyä tähän lapsellisuuteen.
Ja en todellakaan hänelle usein soittele, vain jos on tärkeää asiaa lapsista ja ei näitä kovin paljoa ole kuitenkaan ollut.
:( Onko kellää neuvoja tai ollut samanlaista tilannetta?

Laita viestiä, sanot tuon saman, mitä tänne kirjotit. Kyllä kahen aikuisen ihmisen on osattava laittaa omat tunteensa taka- alalle lasten hyvinvoinnin takia, vaikka se ei varmasti helppoa olekkaan. Toivottavasti asia järjestyy, tsemppiä :).

Laita viestiä, sanot tuon saman, mitä tänne kirjotit. Kyllä kahen aikuisen ihmisen on osattava laittaa omat tunteensa taka- alalle lasten hyvinvoinnin takia, vaikka se ei varmasti helppoa olekkaan. Toivottavasti asia järjestyy, tsemppiä :).

Olen yrittänyt tämän kertoa muutaman kerran ja sanonut, että lapsien takia olisi tärkeää osata toimia heidän parhaansa mukaan. Ei vain halua puhua, keskustella,vastata ja en oikein tiedä mitä enää voisi tehdä. Lapsien asioista kun on vain pakko joskus keskutella. Ei tule synttäreille, ei joulu/kevät juhliin, ei vastaa edes jos kyse lapsen "onnettomuudesta"... en tiedä mistä tuo käytös, kun aikaisemmin olimme hyviä kavereita ja sitten kaikki muuttui.

[QUOTE="vieras";27828881]Olen yrittänyt tämän kertoa muutaman kerran ja sanonut, että lapsien takia olisi tärkeää osata toimia heidän parhaansa mukaan. Ei vain halua puhua, keskustella,vastata ja en oikein tiedä mitä enää voisi tehdä. Lapsien asioista kun on vain pakko joskus keskutella. Ei tule synttäreille, ei joulu/kevät juhliin, ei vastaa edes jos kyse lapsen "onnettomuudesta"... en tiedä mistä tuo käytös, kun aikaisemmin olimme hyviä kavereita ja sitten kaikki muuttui.[/QUOTE]

Älä odota et tulee synttäreilla. Hän pitää omat kotonaan omalle suvulle.
Muutkin juhlat saat unohtaa.
Lapsi itse antaa kutsun.

[QUOTE="vieras";27828916]No laitat sille viestiä että haluat yksinhuoltajuuden koska hän ei osallistu lapsia koskeviin päätöksiin![/QUOTE]

Laitoin hänelle tänään viestin, "muista että soitan sinulle vain lapsien asioista. Olisi aika jättää lapsellinen käytös ja on harmi ettei yhteishuolto toimi hänen suunnalta". Ei vastaa. Ja joulun aikaa hän ei voinut keskutella tärkeästä asiasta, nuoremman lapsen kädestä ja jonka oli satuttanut. Vein hänet lääkäriin, yritin isältä kysyä on valittanut käyttä tai muuten huomannut eroa kädestä. Löi luurin korvaa. Sitten koitin naamatusten kysyä, lähti kävelee pois ja en tiedä mikä häntä vaivaa.
Lastenvalvojalle olen menossa tässä kuussa ja sopimuksen uusiminen on tulossa. Ex peruu usein tapaamisia ja nämäkään ei toimi sovitusti. Saattaa ottaa lapset, mutta laittaa ulkopuoliselle hoitoon ja tästä lapset harmissaan. Tahtoisivat ennemmin olla kotona, jos isä ei pysyt olemaan :( Tästäkään ei halua puhua ja kuulemma ei minulle kuulu.

Pitäisikö minun vain antaa ex:lle aikaa? Hän ei koskaan eroa käsitellyt tai ei minulle koskaan kertonut edes syytä erolle. Olisiko hänellä jotenkin henkisesti paha olla ja pitäisikö minun lopettaa yrittämästä tulla toimeen?

[QUOTE="Vieras";27828931]Älä odota et tulee synttäreilla. Hän pitää omat kotonaan omalle suvulle.
Muutkin juhlat saat unohtaa.
Lapsi itse antaa kutsun.[/QUOTE]

Toisen lapsen syntteille ei tahtonut tulla ja ei lahjaa edes ostanut. Nämä juhlat järjesttiin ex:n kotona ja hänen sukunsa oli siellä... paitsi hän itse.
Toisen lapsen juhlat järjestettiin isommin kavereille ja pyysi isäänsä juhlimaan mukaan. Tästä kyllä lapsi pahoitti mielen ja kun tiesi isänsä olevan kotonaan.

Ja nyt varmasti jatkossa nämä juhlat järjestetään toisin :) En halua lapsien pahoittaa mieltään ja odottavan turhaa. Kuten joulukin meni. Isä järjesti ennen joulua heille oman joulun, lahjoineen jne. :)

Ihania exiä olemassa? Ei kai ne muuten ois exiä... Itselläni on ainakin ihan hirvee ääliö exänä ja jos häneltä kysytään, niin minäkin varmaan olen todellinen idiootti. ????

[QUOTE="Katinka";27829176]Ihania exiä olemassa? Ei kai ne muuten ois exiä... Itselläni on ainakin ihan hirvee ääliö exänä ja jos häneltä kysytään, niin minäkin varmaan olen todellinen idiootti. ????[/QUOTE]

Mutta kyllähän se ex on joskus ollut ihana ja me oltiin ennen hyviä kavereita(monta kuukautta eron jälkeen).
Toki ihminen muuttuu eron jälkeen ja eroonkin on syyt, mutta kyllä tahtoisin tulla toimeen ex:n kanssa.
Se helpottaisi paljon elämää ja ei tarvitsisi tressata toisen käytöksestä. Kuitenkin lapset yhdistää,tulee yhdistää tulevassakin ja esimerkki olisi lapsille hyväksi.

Yhteistyössä