Exä ja tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän noi teinit tyhmiä ole,totta helvetissä ne viihtyvät aikansa sen vanhemman luona,mistä saat kaiken ilman velvoitteita.
Kyllä teinit ymmärtää mistä narusta vetäsee,jos toisella vanhemmalla on tarvetta paikkailla omaatuntoaan,esim.syystä että,ei ole ollut lasten elämässä(pitänyt yhteyttä) heidän ollessa pieniä yms.

Peesi tälle.

Mä en koksaan halunnu mennä isälle ku siellä ei ollu hyvää ruokaa, eikä se koskaan ostanu meille mitään.

Oli miten oli, niin taidan käyttää oikeuttani äitinä/lähivanhempana ja hakea lapset kotiin. Sen jälkeen toivon lapsiltani kuulevani, että miksi he lupaavat tulla, mutta eivät tule kuitenkaan. Ja jos takaa löytyy syy iskän tekemisistä tai sanomisista, niin isäkin kuulee kunniansa. Tosin eihän ne lapset uskalla/voi sanoa....voi ristus mikä tilanne!

minäkin menisin hakemaan. ei teineille saa antaa tunnetta, että he pyörittävät koko sirkusta. Rajoja se on vedettävä vielä teineillekin. Sitä mietin, että miksi et ap soita? Tuntuu jotenkin omituiselta tekstailla noin tärkeissä asioissa. Me olemme sopineet ex:än kanssa, että tapaamiset sovitaan puhelimella, muttei viesteillä..

Muuttuu poikien koulu.Isä asuu parinkymmenen kilometrin päässä. Ja kyllä soitankin. Lastenkin kanssa olen puhelimessa sopinut kotiintulosta, mutta ei auta. Ei näy, ei kuulu.

mutta mitä oikeasti voidaan odottaa isältä, joka on sitä mieltä, että vanhemman pojan mielenterveysongelmat ( jo ohimenneet) olivat ihan minun syytäni. Mitään merkitystä ei tietenkään ollut sillä, että isää ei ole ollut ja poika katsoi vierestä kun isä veteli äitiä turpaan jne. Sanoi yhdessä terapiaistunnossa ( johon vaivautui) että miksi ihmeessä hänen pitää vaivata päätä äidin tekemillä virheillä. Psykiatrikin meni sanattomaksi. Semmonen iskä meillä. Arvatkaapa miksi mua korpeaa tilanne näin paljon...:(

yritä pitää lapset vapaana omasta vihastasi exää kohtaan. Minunkin pojan isä on nyt vasta alkanut osallistumaan ja näkemään poikaa kun hän on 12v.. Olen onnellinen lapsen puolesta! Vaikka olen paljon saanut kokea ja kuulla niin silti toivon lapselle kaikkea hyvää ja useimmiten se paras on, että lapsi saa molempiin vanhempiin luotua suhteen. Tsemppiä! Ja onneksi lapset on jo tuossa iässä voit puhua heille jo aika suoraan, mutta älä kiltti ala vetämään köyttä exän kanssa, koittakaa saada joku diili syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut myös vaikean eron:
yritä pitää lapset vapaana omasta vihastasi exää kohtaan. Minunkin pojan isä on nyt vasta alkanut osallistumaan ja näkemään poikaa kun hän on 12v.. Olen onnellinen lapsen puolesta! Vaikka olen paljon saanut kokea ja kuulla niin silti toivon lapselle kaikkea hyvää ja useimmiten se paras on, että lapsi saa molempiin vanhempiin luotua suhteen. Tsemppiä! Ja onneksi lapset on jo tuossa iässä voit puhua heille jo aika suoraan, mutta älä kiltti ala vetämään köyttä exän kanssa, koittakaa saada joku diili syntymään.

Niin. Koskaan eivät lapset kuulleet oikeita syitä, että miksi isä ei ole aikoinaan hakenut vaikka lupasi. Valehdellut olen exän puolesta paljonkin. Hänen suvun puoleltaan valitettavasti kuulen yhtä sun toista omista "tekemisistäni". Ja sen ovat lapsetkin kuulleet. Aina olen sanonut, että isä rakastaa teitä jne . KOSKA mielestäni lapsia ei saa vetää mukaan aikuisten asioihin ja ei ainakaan erotilanteessa. Ei exän kanssa voi tehdä diiliä, sitä on yritetty. Me ollaan erottu jo 10 vuotta sitten.

minä olen eronnut 11v sitten ja nyt alkaa sujumaan.. Mä en edes viitsi kertoa mitä kaikkea olen kokenut (siis aivan kamalia) mutta ihmiset voi muuttua.. Koita jaksaa vaan olla se "parempi" osapuoli äläkä lähde loanheittoon mukaan, ei yksinään kukaan jaksa loputtomiin riidellä. Onhan tuo hienoa, että lapset viihtyy noin hyvin isällä ja isä voi ottaa ihan asumaankin. Mun pojan isä tapaa aika usein mutta vain päivätapaamisia.

Alkuperäinen kirjoittaja mukkelis:
meillä miehen poika muutti meille heti kun täytti 12 vuotta. eli jostain syystähän ne lapset ei viihdy siellä toisessa kodissa.

Näinpä. Mutta lapsella on kuitenkin äiti, johon pitää suhdetta vaalia ja kannustaa. Se on lapsen edun mukaista. Ainakin mun mielestä. Lähden hakemaan kotiin jahka pienin herää päikkäreiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mukkelis:
meillä miehen poika muutti meille heti kun täytti 12 vuotta. eli jostain syystähän ne lapset ei viihdy siellä toisessa kodissa.

Näinpä. Mutta lapsella on kuitenkin äiti, johon pitää suhdetta vaalia ja kannustaa. Se on lapsen edun mukaista. Ainakin mun mielestä. Lähden hakemaan kotiin jahka pienin herää päikkäreiltä.

Miksi et nyt vain voi myöntää itsellesi, että teini-ikäiset nyt saattavat viihtyä ajoittain paremmin isänsä luona kuin uusperheessä uuden isäpuolen ja sisarpuolensa joukossa? Anna olla rauhassa, missä haluavat ja jätä päsmäröinti vähemmälle. Tulevat sitten käymään kun tulevat. Tai sitten ei. Ei noin isoja enää voi pakottaa tykkäämään jostain. Lapset ovat vain lainassa ja voi olla, että laina-aikasi alkaa loppua.

Ei teinit tätä maailmaa pyöritä. Olen koko kesän odotellut lapsia kotiin, joten ei ole kyse aika ajoin viihtymisestä. Muuttakoot kumpikin vaikka mun puolesta isälle, mutta kotonakin on käytävä edes joskus.
Soitin lapsille ja he eivät edes tienneet, että olemme isän kans sopineet viikonlopusta. Nuoremman kanssa en ole voinut asiasta sopia henkkoht, koska hällä on harvoin puhelin päällä ja isä joutuu näin ollen kertomaan asiat. Olipas näköjään unohtanut.

Ei teinit tätä maailmaa pyöritä. Olen koko kesän odotellut lapsia kotiin, joten ei ole kyse aika ajoin viihtymisestä. Muuttakoot kumpikin vaikka mun puolesta isälle, mutta kotonakin on käytävä edes joskus.

Asenteesi on aika nalkuttajamainen ja kontrollifriikkimäinen. Jos he nyt viihtyvät siellä paremmin, niin onko sinun mielipahasi ja mielipiteesi ainoa syy, miksi käärmettä pitäisi ajaa aseen piippuun? Teini-ikäiset hakevat rajojaan ja omaa maailmaansa.
Itse en asennettasi hyväksy ja rivien välistä on selkeästi luettavissa asenteesi exääsi ja se pääsee vaikuttamaan tähänkin. Yrität tehdä tilanteesta arvovaltakysymystä etkä anna lastesi itse valita, missä viihtyvät parhaiten. Et voi heitä aikuisenakaan pakottaa vierailemaan luonasi, jos he eivät halua. Miksi nyt siis pitäisi? Viimeiset komentelut lapsille ja exällesi ennenkuin juridisestikin menetät otteesi heihin?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ap, kun tilanne oli toisinpäin, eli ex-miehesi ei pitänyt lapsiin yhteyttä (ymmärsin näin kirjoituksista) , kannustitko lapsia ja isää yhteydenpitoon? :)

Tuskinpa. Nyt kun kelkka on kääntynyt, on hätä kädessä.

Kannustin, sori vaan. Joka toinen viikonloppu soitin ja sovin isän kanssa. Koska halusin isän olevan tärkeä. Ähh...tää on turhaa, koska en jaksa kaikkea selittää. Antaapa olla.

Kannustin, sori vaan. Joka toinen viikonloppu soitin ja sovin isän kanssa. Koska halusin isän olevan tärkeä. Ähh...tää on turhaa, koska en jaksa kaikkea selittää. Antaapa olla.

Älä nyt =) Minähän kysyin ja sinä vastasit ja minä kyllä uskon, kun sanot tehneesi noin ja sitä taustaa vasten ymmärrän, että harmittaa, kun mies ei nyt teekään samoin. Mutta lapset ovat ehtineet kasvaa niin paljon, että heillä on nyt jo oma mielensä ja tahtonsa eri tavalla, kuin monta vuotta sitten. Ei se helppoa ole sinulla varmastikaan, mutta suosittelen, ettet kuitenkaan pakota lapsia, sillä se voi vain viedä heitä kauemmas. Pyydä ystävällisesti, mutta älä pakota =)

:hug: Hirveesti voimia. Ahdistaa ajatus että oma poikani ilmoittaisi muuttavansa isälleen. Viime keväänä kyllä asiasta puhuttiin jo ihan vakavasti kun poikaa kiusattiin koulussa. Toivottavasti tilanne saatiin korjattua silloin ja koulu alkaa hyvissä merkeissä. Olen ajatellu että jos poika joutuu vaikeuksiin tai sotkeutuu viinaan tai huumeisiin, roudaan sen väkisin isänsä luo maalle. Mutta toistaiseksi haluan pitää pojan täällä. On mammanpoika, ei edes kamalasti viihdy isänsä luona.

Voimia! Toivottavasti asia järjestyy!

Alkuperäinen kirjoittaja :

Asenteesi on aika nalkuttajamainen ja kontrollifriikkimäinen. Jos he nyt viihtyvät siellä paremmin, niin onko sinun mielipahasi ja mielipiteesi ainoa syy, miksi käärmettä pitäisi ajaa aseen piippuun? Teini-ikäiset hakevat rajojaan ja omaa maailmaansa.
Itse en asennettasi hyväksy ja rivien välistä on selkeästi luettavissa asenteesi exääsi ja se pääsee vaikuttamaan tähänkin. Yrität tehdä tilanteesta arvovaltakysymystä etkä anna lastesi itse valita, missä viihtyvät parhaiten. Et voi heitä aikuisenakaan pakottaa vierailemaan luonasi, jos he eivät halua. Miksi nyt siis pitäisi? Viimeiset komentelut lapsille ja exällesi ennenkuin juridisestikin menetät otteesi heihin?

Ehh, jopa exän sanoin, en edes osaa nalkuttaa :) Myös minulla on oikeus lapsiini. Ymmärrän edelleen, että lapset viihtyvät isällään ei siinä mitään. Mutta kun minullakin on oikeus nähdä lapsiani. Käännänpä minäkin toisinpäin: Jos minä en äitinä kannustaisi lapsia näkemään isäänsä tai eivät olisi koko kesänä nähneet tapaamissopparista huolimatta, niin olisin hirviöäiti ja riistänyt lapsilta isän. Tasan eivät käy onnen lahjat. Hain kuiten lapset kotiin ja sovin nämä asiat tarkemmin tästä lähtien niin ei tule vastaavaa enää uudestaan eteen. Eiköhän tämä taas tästä.

Ja vaikka lapsi olis 17 v, niin jos kummassakin paikassa on ns hyvät olot, niin lasta ei tarvitse edes kuunnella tapaamisasioissa. Tästä on oikeudenpäätöskin tehty.

Ja vaikka lapsi olis 17 v, niin jos kummassakin paikassa on ns hyvät olot, niin lasta ei tarvitse edes kuunnella tapaamisasioissa. Tästä on oikeudenpäätöskin tehty.

Sitten myös kannattaa ymmärtää, jos teinin naama on nurinpäin. Mutta kiva, jos sait lapset käymään, mukavaa yhteistä aikaa teille :flower:

**

Kuka älyvapaa vanhempi ei haluaisi kuulla lapsensa mielipidettä varsinkin kun tämä on jo 17 vuotta ????

vaan lapsilla oikeus vanhempiinsa.. Vanhemmilla on velvollisuus toimia niin, että lapset voivat hyvin. Lasta ei TARVITSE kuulla, mutta kannattaa. Et vaikuta kovin lämpimältä ihmiseltä. Mutta kivaa päivää sinne teille vaan multakin..

Alkuperäinen kirjoittaja asenne?:
vaan lapsilla oikeus vanhempiinsa.. Vanhemmilla on velvollisuus toimia niin, että lapset voivat hyvin. Lasta ei TARVITSE kuulla, mutta kannattaa. Et vaikuta kovin lämpimältä ihmiseltä. Mutta kivaa päivää sinne teille vaan multakin..

Kiitos. Ja kiitos syväluotaavista psykoanalyyseistä kaikille:) Tottakai kannattaa kuunnella, en sanonut, että ei kannata. Sanoin vain, että oikeus on tehnyt sellaisen päätöksen. En sanonut, että toimin niin. Koko kesä on kuunneltu lasten mielipidettä, mutta ne joskus saattavat värjäytyä ja huomaakin olevansa hirviö ilman että on tehnyt yhtään mitään. Harmi vaan, että nykyään lapsille nukkumaanaikojen, surffailun ja syömisten päältäkatsominen tekee ihmisestä kontrollifriikin. Huoh.

Yhteistyössä