exä mulle tonnin velkaa..*+ huoltajuus pupinaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
voipee mikä sotku!
exä on mulle tonnin velkaa..nimenomaa lainasin hänelle rahaa että saa autoonsa yhden osan ja ison laskun maksettua.takasin maksun aika on viimeistään huomenna kun saa lopputilin.
no,saa nähdä tuleeko sitä rahaa.
olis sinänsä aika tärkee kun pojalla on housuista puntit liian lyhyet ja pitäs ostaa uusia vaatteita ja pojalle ruokaa.

mies sanoi että aikoo hakea pojan huoltajuutta..jäi epäselväksi että yhteis-vai yksihuoltajuutta.
onko niin että ilman minun "hyväksyntää" hänelle ei voi myöntää kumpaakaan?mulla siis yksinhuoltajuus määrätty automaattisesti(?).

sitten tuli noista tapaamisista.
exä käyttäytyy mua kohtaan todella agressiivisesti puhelimessa,uhkailee ja on puhunut että vie pojan minulta.
kysyi poikaa viikonlopuksi hoitoon mutta en uskalla antaa poikaa hänelle,en luota exään.
lastenvalvoja ehdotti valvottuja tapaamisia.

elatus-ja tapaamis sopimukset päästään tekemään vasta 7.4
voiko elarit pyytää takautuvasti mytös tältä kuulta?

jos jollain on vastaavanlaista käynyt niin kokemuksia olis kiva kuulla,jos eiu halua tähän kirjottaa niitä yytä voi heittää.
mulla on tosi epävarma olo ton miehen suhteen,luulee etten halua että hän näkee poikaa.tottakai haluan että pojalla on isä mutta jos isän henkinen ikä on samaa tasoa kun vauvalla niin en voi luottaa häneen.

Mies muuten luulee että hänellä on paljon oikeuksia,mutta eiköhän se kapula ole nyt mulla?

toinen mikä on kiva on se että exä ei vastaa puhelimeen tai painaa "c:tä"..
ei pysty puhumaan työpäivän aikana (jonka ymmärrän täysin) mutta ei vastaa töiden jälkkeenkään kun uus nainen ei toedä meistä (minusta ja lapsesta) mitään..miten tommosen ihmisen kanssa pystyy edes asioimaan? :o

mä oon ehkä väärä ihminen vastaamaan, mutta mä en luottas että saisin rahat takas :ashamed:

jos se ex laittelee uhkausviestejä niin talteen ne ja jos voit jotenkin kääntää sen sähköpostien välityksellä juttelemaan niin nekin talteen. kannattaa hoitaa asiat "kirjallisesti" niin sulla on näyttöä uhkailuista

Noin yleisesti ottaen kenellekään ei pitäisi lainata enempää kuin voisi lahjoittaakaan. Takaisinmaksusta kun ei koskaan ole takeita. Eli sen tonnin voit joutua kärsimään omissa nahoissasi. Jos teillä on lainasta velkakirja, voit laittaa sen velan perintään.

Tuskinpa sun exäsi lapsenne yksinhuoltajuutta saa, yhteishuoltajuutta voi yrittää. Tosin sulla on pieni lapsi, jonka kohdalla sun yksinhuoltajuutesi vahvistamisesta on vain vähän aikaa. Exäsi pitää siis pystyä posoittamaan, että jotain merkittävää muutosta on tapahtunut siten, että olisi lapsenne edun mukaista, että sun yksinhuoltajuutesi muutettaisiin yhteishuoltajuudeksi.

Kapula on sulla, mutta ei elareiden eikä tapaamisten suhteen. Olipa huoltajuusmuoto mikä tahansa, elatusmaksut pääsääntöisesti ovat samat. Samoin tapaamisoikeudet.

raivostuttava ukko,ihan oma ex tulee mieleen. jos oot lainannu rahaa sille ni tuskin se takasin niitä maksaa. elatuksen oot oikeutettu saamaan siitä päivästä kun yksin oot jääny tai ainakin seuraavan kuun alusta. näin meni mulla. tyttö synty kesäkuun alussa ja elatus sopimus tehjtiin joskus heinäkuun lopulla vasta tai elokuun alussa,rahaa sain jo koko heinäkuulta. ootko yksinhuoltaja? äälä anna miehelle huoltajuutta,yhteishuoltajuutta. tuntuu niin vitupäältä että hankaluuksia tulee. säilytä viestejä ja näytä niitä sossulle. ja kerro miten asiat on. tapaamisoikeuden saa mies saada mutta ei huoltajuutta.

luin tarkemmin ja vastaanpa viä uudestaan. eli kun sulla on yksinhuoltajuus,ei sun tarvitse antaa miehelle yhteishuoltajuutta. musta on oikein että ainakin aluksi on valvotut tapaamiset. katsotte tilannetta uudestaan jos tilanne rauhoittuu. yksinhuoltajuutta mies ei saa,pelottelee vain. kun kaiiki muut keinot on käytetty tulee uhkailu ja haukkuminen. ootteko te vasta eronnu? mun ex käyttäyty täysin samanlailla,mutta lasta se ei halunnu edes nähdä. sanoi kantavansa metsään jos vien lasta edes sen porukoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ooo..onko semmonenkin.kiitos :D
hitsi,kiitos oikeesti.mä oon pääni puhki miettiny että misyä vaatetta pojalle,kun ei tosissaan tarvi olla reimaa :D
Pukkasin sulle kerhon salasanan yynä =)

juuri meinasin laittaa...keittis ehti ensin. Mutta tosiaan kannattaa tulla kerhoon. Kyllä pojalle vaatetta löytyy!!! =)

Jos lastenvalvojakin suosittelee valvottuja tapaamisia niin ehdottomasti valvotut.Ja kun miehellä on valvotut tapaamiset,hänellä ei ole mitän mahdollisuuksia yksinhuoltajuuteen eikä yhteishuoltajuuteenkaan.
Lapsen pitää saada tavata myös isäänsä,mutta jos isästä ei ole vastuunkantajaksi eikä huolehtijaksi niin valvotut taaamiset ovat hyvät.
Jos mies niissä käy säännöllisesti aina kun ne ovat,sen jälkeen voi alkaa katsoa jossain vaiheessa vapaampaa tapaamismuotoa.
Ota hyvä nainen valvotut tapaamiset nyt jos olet sitä mieltä ettei lasta voi muuten isälleen antaa.Muuten sun käy kuin mun,mun on annettava ja valvottuja on mahdottomuus saada kun kukaan ei mua usko miten turvatonta lapsilla isänsä luona nyt on.Pitää odottaa että joku ulkopuolinen puuttuu ja sitähän ei tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos lastenvalvojakin suosittelee valvottuja tapaamisia niin ehdottomasti valvotut.Ja kun miehellä on valvotut tapaamiset,hänellä ei ole mitän mahdollisuuksia yksinhuoltajuuteen eikä yhteishuoltajuuteenkaan.
Lapsen pitää saada tavata myös isäänsä,mutta jos isästä ei ole vastuunkantajaksi eikä huolehtijaksi niin valvotut taaamiset ovat hyvät.
Jos mies niissä käy säännöllisesti aina kun ne ovat,sen jälkeen voi alkaa katsoa jossain vaiheessa vapaampaa tapaamismuotoa.
Ota hyvä nainen valvotut tapaamiset nyt jos olet sitä mieltä ettei lasta voi muuten isälleen antaa.Muuten sun käy kuin mun,mun on annettava ja valvottuja on mahdottomuus saada kun kukaan ei mua usko miten turvatonta lapsilla isänsä luona nyt on.Pitää odottaa että joku ulkopuolinen puuttuu ja sitähän ei tapahdu.

ehdottomasti vaadin ne valvotut,enhnemmin ampuisin itteni kun antaisin pojan exälle.se ei edes viitsi/osaa vaippaa vaihtaa..eikä riisiä keittää.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

ehdottomasti vaadin ne valvotut,enhnemmin ampuisin itteni kun antaisin pojan exälle.se ei edes viitsi/osaa vaippaa vaihtaa..eikä riisiä keittää.
ja se piti vielä sanomani että jos hän ei maksa elatusmaksuja säännöllisesti niin ei toiveitakaan yhteishuoltajuudesta edes saati muusta.Tiedän kokemuksesta,mun exä koitti mult lapsia itelleen vuosi sitten syksyllä.

Yhteistyössä