Exä piinaa..vankilasta käsin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ikinä ohi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Minä ottaisin ensin yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sieltä kyllä neuvovat, miten edetä.

Minua uhkailtiin 18-vuotiaana (ex soitteli yöt läpeensä, piinasi, uhkaili tappaa, vahingoittaa isääni ym ym) ja vaikka säilytin sen lähettämät tekstarit ym, poliisi sanoi minulle, että ei kannata rikosilmoitusta tehdä, kun paperit menisivät ison pinon alimmaiseksi eikä se hyödyttäisi minua :o Oikeusaputoimisto laati lähestymiskiellon, joka vietiin exälle ja sen jälkeen oli jo poliisikin yhteistyökykyinen ja "sain" sen rikosilmoituksen tehtyä.

käräjäoikeuden kautta menee lähestymiskielto...pelkkä oikeusaputsto ei sitä voi antaa.

Soitin poliisiasemalle ja sain neuvot,itseasiassa kolmekin vaihtoehtoa.Joko unohdan koko kirjeen ja jätän asian sikseen,soitan kyseiseen vankilaan ja pyydän johtajaa puuttumaan kirjeiden lähettelyyn ja eväämään mieheltä niiden lähettelyn taikka hankin lähestymiskiellon joka on vuoden voimassa aluksi tai sitten menen teemään rikosilmoituksen nimikkeellä laiton uhkaus.Lähestymiskiellosta sen verran sanoi että kattaa kaikki yhteydenotot mutta jos vuosi eteenpäin hakemuksen voimaantulosta ei ole tapahtunut yhteydenottoja,ei kyllä kovin helposti saa uutta kieltoa haetuksi läpi.
Haluaisin vielä sanoa että en ole kyllä omasta mielestäni mitenkään tai ainakaan halunnut antaa kuvaa että uhrin roolin tässä olisin ottanut.Tai sitten en ymmärtänyt vain kommenttia.
En ole myöskään (luojan kiitos)missään vaiheessa mennyt ilmoittelemaan tälle miehelle mitään meidän perheasioista tai osoitteista,tämä mies kun lähettelee kirjeet entisen paikkakunnan osoitteen mukaan tai siis poste restante.Ja kirjeet tietenkin ohjautuvat postin kautta uuteen osoitteeseen vaikka hassua kyllä olen ilmoittanut postille että sieltä suunnilta olevia kirjeitä ei tarvitse lähettää eteenpäin,vain kaikki ns.virallisissa kuorissa olevat.
Nyt olen siis päättänyt että tällä viikolla menen käymään poliisilaitoksella ja teen sen rikosilmoituksen ja vasta sitten kun vapautumispäivä on lähempänä,voin hyvillä perusteilla pyytää lähestymiskieltoa sillä nojalla että meillä on pieni lapsi sekä se että hän on silloin vapaalla jalalla.Samoin myös mieheni aikoo silloin ottaa lähestymiskiellon,kiitos muuten vinkistä joka tuon kirjoitit!Tapon yritys oli tuon miehen rikos joten kyllä minun kuuluu mielestäni miehelle näyttää kirje vaikka siinä yksityiskohtia onkin.
Kiitos kaikille ketkä viitsitte ottaa kanta tähän asiaan!

Lähestymiskieltoa ei tuosta vaan oteta.Pitää olla näyttöä että henki on uhattuna.
Itse olen eksää kohtaan joutunut hakemaan ja näyttö oli riittävä.

Mutta kesti aikansa että saatiin tuo proggis ajettua läpi se ei ole mikään netistä tilattava juttu.
Ja 6 h oikeudessa sitä puitiinkin.

Muuta osoittees ja kaikki numerot salaisiks.VOihan olla ettei se jaksa kirjoitella,kuinka pitkä on tuomio?Jos vaikka löytää uuden "tyttöystävän".

Eli eksä ei tiiä sun nykykyistä osoitetta,mikä hyvä.

Jaksamisia.

sen sä voit tehä jo nyt, et muutat teidän tiedot salaisiksi!! Tosin on mahdollista, että miehellä on jo tiedossa puh.numero, jonka kautta on ottanu selville osoitteet jne.
Mut ISO VOIMA HALI! Kaikkea HYVÄÄ teille... ja ihanalle pienelle perheelle, joka saa kohta oman pikku murun :D

tuomion pituus 5v mutta poliisi jonka kanssa juttelin sanoi että saattaa istua puolet vain,vaikka onkin tehnyt henkirikoksen..miksiköhän näin vaikka ei ole ns.ensikertalainen,sitä en tullut kysyneeksi..no,siellä polisiasemalla sitten..

Ops,unohdin tosta nimimerkin,mutta siis piti sanoa että aikaisemmin tehnyt jo tuon henkirikoksen ja nyt taas uudestaa sellaisen yrityksestä.

Ja kiitos sinule joka onnittelit perheenlisäyksestä muuten!

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Lähestymiskielto ei tuollaista ihmistä pidättele jos hän on päättänyt sinut käsiinsä etsiä. Toki sen voit hankkia mutta parasta olis muutto toiselle paikkakunnalle sekä kaikki osoitetiedot ja puhelinnumerot ynnä muut salaisiksi sekä tieto tutuille joihin exä saattaa yhteyden ottaa selvittääkseen olinpaikkasi että sun osotetta ei saa kertoa! Poliisi ei todellakaan voi tehdä yhtään mitään ennenkuin on jotain mihin puuttua, toisin sanoen exä on päässy vaikka pamauttamaan sua uudestaan jne.

Mutta kerran ex on linnassa, niin auttaa kielto jo siihen että loppuu kirjottelut tai tulee lisää rangaistusta. Silloin ei saa mitään yhteyttä ottaa. Varmasti se muuttaminen ja puhelinnumeroiden vaihto jne on myös tehokasta. Ei mitään keinoa kannata jättää käyttämättä mahdollisuuksien mukaan.

Tarkoitin että kun hän vapaalle pääsee niin lähestymiskiellot eivät tuollaista ihmistä pidättele. Se on vain paperinpala!

Yhteistyössä