exän kanssa ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aszx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aszx

Vieras
Siis voiko/pystyykö/kannattaako exän kanssa olla ystävä?
Itse koen,että jos erotaan niin erotaan. Tietenkin lasten takia on pakko olla väleissä,mutta siihen se sitten jääkin.

Meillä on tilanne,että mies löysi uuden naisen ja muutti hänen luo. Kaiken jälkeen hän toivoo,että pysyisimme ystävinä...
Usein hän sanoo minulle,että jos minulla on huolia niin saan soittaa hänelle ja jos tarvin apua niin hän voi kyllä auttaa yms.yms.

Hän soittelee minulle monta pari kertaa viikossa ja kyselee miten minä voin eli aina ensiksi kyselee minusta ja sitten vasta lapsista.

Sitten on ilmaantunut kysymykset et onko minulla jo uusi tai edes joku hoito. Minua ei kiinnosta kertoa noita asioita exälle eikä onneks tarvi.

Eli minun mielipide on että exän kanssa ei pysty olemaan pelkkä ystävä

Kyllä minä olen pari exäni kanssa hyvissä väleissä ja ihan kaverita :) Miehenikin on exiensä kanssa ystäviä ja hyvissä väleissä ja minä olen myöskin heidän kanssaan hyvissä väleissä. Se riippuu niin että millainen ero ja suhde ollu ja millaisista ihmisistä kyse... osan kanssa existä en voisi kuvitellakaan olevani tekemisissä, mutta osan kanssa tosiaan hyviä ystäviä. Miehenikin parin exän kanssa pidetään tiiviistikkin yhteyttä ja istutaan iltaa, käydään shoppailemassa, kahvitellaan yms yms mitä nyt normaalistikkin ystävät tekevät, eikä kenelläkään kaivera että tuo nyt on ollu tuon kanssa tämä ollu tämän kans ja tuo on ton nykynen ja tämä exä yms yms... mutta kuten sanoin tilanteesta ja ihmisistä kiinni :)

En ite halua et mun exät liittyis mun elämään enää millään lailla. Ei vaan vähempää vois kiinostaa niitten tekemiset ja nykyset elämät yms. Ei helvetti ku ajattelenki et exä kyselis miten voin niin sen sanomana ottaisin sen vittuiluna ja käskisin suksia suolle ja hukkua sinne.

ei kannata kaveerata. Jos sinut on jätetty ja exä on kiinnostunut asioistasi,voisi epäillä,että hän haluaa sinut takaisin. Ja jos sinä olet jättänyt niin haluaa,että ottaisit takaisin.

Se ettei meidän yhteinen elämämme jatkunut niin ei tarkoita ettei voisi olla tekemisissä kavereina. Kysellään molemmat toisiltamme kuulumisia ja myös jaksetaan kuunnella mitä toisella on asiaa. Se ettei ole yhdessä ei tarkoita meillä ettei toisesta voisi välittää kuten muistakin ystävistään ja kavereistaan.

Kyllä me ainakin ollaan kavereita/ystäviä exäni (lasteni isän) kanssa. Eron jälkeen meni melkein vuoden verran kun välit olivat erittäin tulehtuneet, että kyllä tämä on kaikille paljon parempi!
Erosta nyt 2,5 vuotta, exä menossa ensi kesänä naimisiin, ja olen täysin onnellinen hänen puolestaan.

Me ainakin ollaan ystäviä, kahvitellaan jne. ja käydään paikoissa yhdessä. Ero ei ollut helppo, mutta mitäpä sitä turhia kantamaan kaunaa tai katkeruutta, olisihan se väärin lapsiakin kohtaan. Jutellaan myös parisuhdejuttuja eikä se minua vaivaa mitenkään. Erosta on nyt pari vuotta.

Yhteistyössä