Exästä, exän nyxästä ja exanopista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monimutkaista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monimutkaista

Vieras
Exän kanssa erottu jo 7v sitten, exä on tahollaan mennyt uusiin naimisiin kolmisen vuotta sitten ja heillä alle vuoden ikäinen vauva. Exän kanssa on ollut myrskyisät välit, hän hylkäsi yhteisen lapsemme aikoinaan kun erottiin, muutti kauas pois, mutta on sittemmin muuttanut takaisin tänne ja tapaa lasta kerran-kaksi kuukaudessa, miten nyt omiin menoihinsa sopii, sopimus on nyt kerran kuukaudessa.
Noina aikoina kun exä ei tavannut lastaan ex anoppi otti sen yhteishuoltajuusroolin. Halusi lapsen joka toinen viikonloppu jne. Ollaan ex anopin kanssa lähennytty tosi paljon noiden vuosien aikana ja olemme todella hyviä ystäviä, yhteen hiileen puhalletaan lapsen hyväksi. Olemme ex anopin kanssa 2-4 kertaa viikossa yhteyksissä.

Mut nyt sain kauhean ryöpyn niskaani, en ex anopilta vaan exältä ja hänen nyxältään. Mulla oli viime viikonloppuna synttärit ja ex anoppi vei mut kampaajalle ja kasvohoitoon. Sen ajan pyörivät lapsen kanssa kaupungilla. Kun pääsin kampaajalta haettiin vielä pizzat ja vuokrattiin leffa ja vietettiin mukava ilta kotosalla. Ensin lähesty exä tekstarilla, että voisinko jättää jo hänen äitinsä rauhaan (jonka kanssa tunnettu jo yli 15v) ettei heidän perhe-elämästä tule mitään kun ex anoppi on tekemisissä mun kanssa ja sitten tuli viestiä exän nyxältä, että mitähän oot mennyt anopille selvittämään, kun ei hälle ole ostanut edes joululahjaa saatikka syntymäpäivälahjaa!

Mua harmittaa niin, etten hoksannut sanoa lapselle ettei niille saa kertoa mitä me touhutaan yhdessä! Ja toisekseen, ei koskaan kyllä puhuta exästä ja sen nyxästä, ainoastaan lapseni uudesta sisaruksesta ex anopin kanssa. Soitin ex anopille ja sanoin, että pitäisköhän mun väistää nyt tästä tilanteesta pois, että saat suhteen luotua exän ja sen nyxän kanssa paremmin, niin ei halua sitä. Enkä minäkään halua! En tajua miten meidän välinen ystävyys voi olla este heille? Varsinkaan kun ex itse löi välit poikki äitiinsä monia vuosia sitten, samoin kuin teki meidän yhteiselle lapselle!

siis se nainen on sun lapsen mummo, ei sun tarvi katkaista häneen minkaanlaisia yhteyksiä tai ystävyyttä. taitaa vaan olla kateellinen se uusi nyxä. varmaan jotain syitäkin löytyy miksi ei olla muistettu...

Jos ex:n nykyinen ei ole kyvennyt luomaan anoppinsa kanssa hyviä välejä,niin se ei ole sinun ongelmasi.
Kerta tulette toimeen ja olette ystävystyneet, niin miksipä ette voi pitää yhteyttä ja tavatakin.Oli sit ex+nykyi ihan mitä mieltä tahansa.

"Ymmärrän" tavallaan tämän nyxän mustasukkaisuuden,mutta pitäisi omana murheenaan :/
Anna olla kokonaan,älä huomioi näitä viestejä tai voit nätisti pyytää heitä selvittämään anopin kanssa nämä asiat.

todennäköisesti siitä nyxästä ei ikinä tuu olemaan läheinen siihen anoppiinsa kun a) mies ei auta siinä b) sä oot kuvioissa. ymmärrä kyllä erittäin hyvin että sitä harmittaa. suurin ongelma taitaa kuitenkin olla se ex.

Ymmärsin, että ap:n entinen anoppi on asiallinen ihminen, ei moiti nykyistä miniää sen enempää kuin ap:kään entisensä nykyistä. Niin ollen en näe mitään moitittavaa siinä miten entinen anoppi ja miniä, etenkin lapsen merkeissä, pitävät yhteyttä. Voin kyllä ymmärtää, että harmittaa, jos ei itse saa luotua hyvää suhdetta anoppiin, mutta mutta.

Ystäviähän teistä tuon kaiken jälkeen varmastikin on tullut. Jos joku käskisi mun olemaan pitämättä yhteyttä johonkin ystävääni, niin...jättäisin kyllä kuulematta. Anopin ja tämän poikansa sekä uuden miniän väliset asiat on heidän asioitaan. Jatka elämääsi niinkuin tahdot, mutta veikkaan että nuo yhteydenpidot ei jää tuohon. He kokevat sinut uhaksi kun viet anopilta huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ymmärsin, että ap:n entinen anoppi on asiallinen ihminen, ei moiti nykyistä miniää sen enempää kuin ap:kään entisensä nykyistä. Niin ollen en näe mitään moitittavaa siinä miten entinen anoppi ja miniä, etenkin lapsen merkeissä, pitävät yhteyttä. Voin kyllä ymmärtää, että harmittaa, jos ei itse saa luotua hyvää suhdetta anoppiin, mutta mutta.

On todellakin asiallinen ja meillä on ihan muut puheenaiheet kuin mun ex ja hänen nyxänsä, toki vauvasta on puhuttu paljonki viimeaikoina <3. Ja exän nyxä on kanssa asiallinen, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia paitsi nyt tämä. En tiedä sitten olisiko niin väsyksissä kun vauva valvottaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja monimutkaista:

On todellakin asiallinen ja meillä on ihan muut puheenaiheet kuin mun ex ja hänen nyxänsä, toki vauvasta on puhuttu paljonki viimeaikoina <3. Ja exän nyxä on kanssa asiallinen, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia paitsi nyt tämä. En tiedä sitten olisiko niin väsyksissä kun vauva valvottaa tms.
Voi hyvinkin olla. Muuten nyt pätkähti mieleen, että minähän olen ollut just tuo nyxä :ashamed: hetken aikaa. Ihan varmasti muistan, että pahastuin apelle, kun tämä meillä päin vieraillessaan (asuvat kaukana ) kävi ihan käytännön syistä ensin mieheni exän luona, häntä ja lasta tapaamassa ja sitten vasta tuli meille meidän vauvaa katsomaan. Minä oikein siitä keksin vähän mököttämisen aihetta. Mutta kyllä se meni ohitse, kun en ollut enää niin herkkätunteinen tuore äiti :)

Auttaisko jos kysyt nyxältä voisitteko tavata lapsesi kanssa nyxän ja vauvan? Jotta sisarukset tutustuisivat?

Ei ole kyllä nyxällä kaikki muumit laaksossa. Ymmärrän, että tilanne on hänelle vaikea. Mutta aikuisen pitäisi ymmärtää, että anoppiin kannattaa luoda oma suhde.

Just toi Candiden kommentti on oikeastaan mun pointti: nyxäkin on varmasti hyvä tyyppi (?), jos tapaisi sinut tajuaisi, ettei sinua kannata pelätä ja haluat hänen vauvalleen hyvää ihan vain siksi, että lapsesi sisar (vaikket hänen miehestään välittäisikään)

Minä tosiaan muistan sen, että minua kaihersi se tunne, etten ollut miehen perheelle se ykkösminiä tai ainoa, vaan se miehen entinenkin perhe oli tärkeä heille. Ja aivan oikeutetusti tietysti olikin. Ajan kanssa se meni ohitse, kun vähän enemmän asioita ajatteli.

Voi hyvinkin olla. Muuten nyt pätkähti mieleen, että minähän olen ollut just tuo nyxä :ashamed: hetken aikaa. Ihan varmasti muistan, että pahastuin apelle, kun tämä meillä päin vieraillessaan (asuvat kaukana ) kävi ihan käytännön syistä ensin mieheni exän luona, häntä ja lasta tapaamassa ja sitten vasta tuli meille meidän vauvaa katsomaan. Minä oikein siitä keksin vähän mököttämisen aihetta. Mutta kyllä se meni ohitse, kun en ollut enää niin herkkätunteinen tuore äiti :)

Näin vähän olen ajatellutkin miten se menee, on niin hormoonimyrskyissään varmastikin ja väsynyt. Ollaan tavattu monta kertaa ennen vauvan syntymää ja tää nyxä on oikeastaan ollut se sovittelija mun ja exän välillä monesti. Hyvä tyyppi hän on, siitä olen varma. Mutta mitä voin tehdä asialle jos hän on mustasukkainen (?) anopistaan?

Mutta mitä voin tehdä asialle jos hän on mustasukkainen (?) anopistaan?
Toivoa, että se menee pian ohitse :) Onko ihan poissuljettu ajatus, että tapaisitte teidän kolmen naisen kesken jonkun kivan merkeissä? Voi olla keinotekoinen ajatus, myönnän.

Mutta mitä voin tehdä asialle jos hän on mustasukkainen (?) anopistaan?
Toivoa, että se menee pian ohitse :) Onko ihan poissuljettu ajatus, että tapaisitte teidän kolmen naisen kesken jonkun kivan merkeissä? Voi olla keinotekoinen ajatus, myönnän.

Ex ei anna, siitä olen varma. Nyxä varmasti tulisikin. Exällä ei ole kuiten äitinsä kanssa välit olleet kunnossa kuin vasta n.puoli vuotta :/

Ex ei anna, siitä olen varma. Nyxä varmasti tulisikin. Exällä ei ole kuiten äitinsä kanssa välit olleet kunnossa kuin vasta n.puoli vuotta :/
No sitten ei varmaan kannata hämmentää enempää vaan odotella vaan parempia aikoja :)

Yhteistyössä