Exmiesystävä haluaa HELPPOA ELÄMÄÄ. Kenellä kaikilla on moista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epähelppo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epähelppo

Vieras
Exmiesystäväni pääsyy erolle oli se, että hän haluaa HELPPOA elämää. Lisäksi hän haluaa naisensa olevan seksikäs ja intohimoinen, kaunis, älykäs, sosiaalinen, urheilullinen (hänen harrastustensa mukaan spinning, juoksu ja pyöräily), nopeasti omistusasuntoon yhteenmuuttava (kulut puoliksi, ei saa itse riittävästi lainaa omistusasuntoon), paljon yhteistä aikaa omaava ja historialtaan sekä nupiltaan ongelmaton. Hän on itse entinen alkoholisti (raitis jo yli vuosikymmenen), elää kädestä suuhun, vaikka virka onkin hyvä, mutta avioerossa menetti kaiken pesämunansa, koska petti, otti ja lähti, vanhempi kahdelle lapselle, jotka ovat hänellä noin puolet ajasta, kiireinen omissa harrastuksissaan (mutta ottaa naisen mielellään niihin mukaan omin aikatauluin) ja virkaansa liittyvissä edustus- ym.tehtävissä. Hän on myös hyvin avoin ja puhelias, joten naiskavereita riittää. Hänelle toisen mieskaverit ovat kuitenkin lähes mahdoton haaste.

No niin. Minulla ei siis ollut helppo elämä. Olin tavatessamme vasta palannut pitkän kotirupeaman jälkeen kolmen lapsen yhna ja minulla oli näytön paikka. Töissä sanottiin suoraan, että jos en onnistu, ottavat jonosta seuraavan. Työ, koti ja työmatkat veivät paljon aikaa, myös historiassa minulla on asioita, joita käsittelen ammattiauttajalla. Allekirjoitan, että ei olekaan helppoa ja olen niin monimutkainen persoonakin, että sillä tavalla simpleä ei koskaan tulekaan kuin hän toivoisi.

Mutta kysymys kuuluukin, voisiko ollakaan tai jos juu, niin kuinka kauan? Mikä tekee elämästä helppoa?

Alkuperäinen kirjoittaja öh;30475736:
Ja sua kiinnostaa exäs tuleva elämä miks???

Haluan kehittyä ihmisenä ja tulla helpoksi, edes viimein joskus, jos sellainen on oikeasti mahdollista. Keskustelut ja kohtaamiset ihmisten kanssa, joiden elämä on helppoa voisivat auttaa tällä tiellä.

Me tehtiin tietoinen valinta pariskuntana/perheenä, siis valitsimme vaikeamman elämän. Ns. entinen elämä oli helppoa ja tasaista arkea. Mutta kuka haluaa helpon ja tylsän elämän?? ;)

Haluan kehittyä ihmisenä ja tulla helpoksi, edes viimein joskus, jos sellainen on oikeasti mahdollista. Keskustelut ja kohtaamiset ihmisten kanssa, joiden elämä on helppoa voisivat auttaa tällä tiellä.

Kenen ehdoilla haluat kehittyä ihmisenä ja tulla helpoksi? Mitäs, jos antaisit nyt itsellesi täyden arvon ja ymmärtäisit exäsi olevan sinua kohtaan itsekäs ja lapsellinen. Et tule saamaan ikinä vastausta, jos et ole ensin rehellinen itsellesi. Aloittaisit edes suuttumalla exällesi ja ymmärtämällä, ettei hän saa ketään ihmistä kohdella niin kuin kohtelee.

Minun on hieman vaikea päästä keskeisestä juonesta kiinni tässä jutussa. Oletettavasti se johtuu siitä, että olet kirjoittanut sen kiihdyksissäsi. Itse kiittäisin Jumalaa jos uskoisin häneen, koska koen, että olen saanut elämässäni paljon hyvää, etenkin globaalisti tarkasteltuna.

Puolisolta ei saa vaatia jotain, mitä hän ei ole. Virhe alkaa kiireistä ihmistä pakottaa jonnekin salille ja treenaamaan kroppaansa tai muulla tavalla yrittää muuttaa. Helppo elämä on osaksi mielestäni sitä, että saa olla oma itsensä, tehdä kaiken omassa rytmissään jne. mutta en voisi ison lapsilauman äitinä mieltää elämää helpoksi. Siksi minulla onkin vain yksi lapsi , jota mies hoitaa TASAN puoliksi.

Kyllä kai se on parempi, että tiedetään puolin ja toisin mitä elämältä haluaa tai edes toivoo? Ehkä ap tosiaan hieman kiihdyksissään kirjoitti, ei kai kukaan haluamalla halua vaikeaa elämää, joka olisi sen helpon vastakohta.

Kai se aika pitkälti riippuu ihmisestäkin, toiselle samat asiat voivat tuntua ylitsepääsemättömän haastavilta ja aikaa vieviltä, toinen taas pitää asioita normaalielämään kuuluvana. Itse olen sitä mieltä, että elämäni on kohtalaisen helppoa. On ollut pahojakin vastoinkäymisiä, mutta asiat ovat silti ihan hyvin. Ei omaa olemistaan voi määritellä toisen kautta. Exäsi tarvitsisi kaiketi rinnalleen ihmisen, jonka elämäntyyli on valmiiksi samanlainen kuin hänellä. Jos loputtomasti lähtee muovaamaan itseään toisen maailmaan sopivaksi, kadottaa pian oman itsensä. Sinä olet hyvä juuri sellaisena kuin olet, helppo elämä ei juurikaan kannusta kehittymään ihmisenä. Elämästäsi tulee helppoa kun osaat itse olla elämääsi ja itseesi tyytyväinen, määrittelemättä näitä asioita kenenkään muun maailmankatsomuksen kautta.

Noin katkeraa sontaa voi tulla vain naisen päästä. Ei ole mikään ihme, että kyseessä on ex-miesystävä, vaikuttaa järkevältä kaverilta joka ei ole jäänyt suhteeseen jossa toinen on henkistä ja taloudellista painolastia. Ja jo joku ehti vetää narsistikortinkin esiin koska mieshän ei saa haluta itselleen hyvää puolisoa joka täyttää tarpeet ja kantaa oman painolastinsa taloudellisesti. Ainoastaan nainen saa haluta kaiken.

Uusfeminismi on höyryävintä sontaa ikinä.

Mun korviin mies kyllä kuulostaa siltä, että on tehnyt valmiit suunnitelmat mitä haluaa ja hänen ehdoillaan mennään. Miten joku voi tehdä luettelon millaisen naisen haluaa ja mitä harrastuksia hänellä on. En ikinä lähtis tuollaisen matkaan. Jokainen haluaa helppoa elämää, mutta mä en ainakaan halua tanssia toisen pillin mukaan.

Mä,en,myöskään,tajua, miksi vatkaat exäsi asioita. Ja vaikuttaa, että tarkastelet niitä yksipuolisesti ja väännellen.,ymmärrän hyvin, jos joku haluaa ongelmattoman helpon parisuhteen, ei kumppania, jolla ln ongelmia alkon kanssa, päänsisäisä,ongelmia, talousvaikeuksia tms. Kaikki sellainen vaikeuttaa elämää, työhön keskittymistä, asunnon,hankintaa. Ymmärrän hyvin, että joku arvostaa liikunnallista elämäntapaa, etenkin jos itse on liikunnallinen.

Yhteistyössä