facebook ja parisuhdetilannestatus, jos kummatkin löytyy kummankin facesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nassuillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmisillä on hirveän polttava tarve kertoa mahdollisimman paljon profilointitietoa yritykselle, jonka bisnes perustuu profilointitiedon myyntiin mainostajille.

Tähänkin ketjuun vastanneista valtaosa kertoo että kaverit tietää sen muutenkin. Mut kato ky Herra Facebook ei tiedä niin kerron sen sittenkin....

Muistakaa kertoa kavereillenne myös sukupuolenne, jos vaikka joku vielä ei tiedä.

[QUOTE="Joo";21968068]Tarvitseeko kavereille kertoa parisuhteesta, eivätkö he muuten tiedä?

Jos he jo muuten tietävät että olen naimisissa, MIKSI minun pitää kertoa? Facebookin ylläpidollekin?[/QUOTE]

Miksi et voisi sitä kertoa? Onko se joku salaisuus??

Miksi et voisi sitä kertoa? Onko se joku salaisuus??

Ei, se ei ole salaisuus. Se on yksityisasia. Tiedätkö mitä eroa niillä on?

Salaisuus on sellainen jota ei kerrota kellekään. Yksityisasia on sellainen jota ei julisteta netissä.

Kyllä minä VOISIN sen kertoa jos haluaisin, mutten kerro. En näe siinä mitään järkeä, koska jokainen FB-kaverini tietää jo kenen kanssa olen naimisissa. Olisi siis täysin älyvapaata kertoa heille sama asia uudestaan. Yhtä älykästä olisi esitellä itsensä joka keskustelun alussa.

Pyrin olemaan tekemättä älyvapaita asioita, vaikka kieltämättä voisin niitä tehdä.

Miksi sinä esiinnyt nimimerkillä etkä omalla nimelläsi? Onks sun nimi muka joku salaisuus, mikset voi sitä kertoa?

[QUOTE="Onnelmatapaus";21967943]Mulla lukee "Naimisissa käyttäjän M.M. kanssa". Mieheltä en itse asiassa edes tiiä mitä sillä lukee... tarkistaa... näkyy lukevan samoin "Naimisissa käyttäjän N.N. kanssa"[/QUOTE]

minusta toi nimi tulee näkyviin sillon ku toinen hyväksyy sen... eli siis tarkotin et se tulee automaattisesti sit toiselleki... koska mulle oli tullu mieheltä parisuhdepyyntö ja ku hyväksyin sen niin nimet tuli molemmille näkyviin profiiliin, ei mun tarvinu enää erikseen lisätä

[QUOTE="marianna";21968960]anteeksi että kysyn, mutta miksi sinulla on yksi lapsi ja lapsenlapsi suluissa profiilissa? Ovatko lapsipuolia? Ja anteeks että utelen[/QUOTE]

Kysyä saa aina. Sillä laillahan asiat selviävät.
Suluissa olevat viittavat poikaani Santeriin ja tyttärentyttäreeni Lyleen. He ovat molemmat kuolleita. Santeri kuoli samana päivänä kun syntyikin vuonna 1994, Lyle vuoden ja kolmen kuukauden ikäisenä 26.3 2007.

[QUOTE="Jep";21968292]Ei, se ei ole salaisuus. Se on yksityisasia. Tiedätkö mitä eroa niillä on?

Salaisuus on sellainen jota ei kerrota kellekään. Yksityisasia on sellainen jota ei julisteta netissä.

Kyllä minä VOISIN sen kertoa jos haluaisin, mutten kerro. En näe siinä mitään järkeä, koska jokainen FB-kaverini tietää jo kenen kanssa olen naimisissa. Olisi siis täysin älyvapaata kertoa heille sama asia uudestaan. Yhtä älykästä olisi esitellä itsensä joka keskustelun alussa.

Pyrin olemaan tekemättä älyvapaita asioita, vaikka kieltämättä voisin niitä tehdä.

Miksi sinä esiinnyt nimimerkillä etkä omalla nimelläsi? Onks sun nimi muka joku salaisuus, mikset voi sitä kertoa?[/QUOTE]

No minulle tuo fb on verrattavissa esim. puhelimeen, jolloin en ymmärrä et miksi ei esittelisi siellä itseään niin kuin esittelee muutenkin. En ymmärrä miksi joku siviilisääty on yksityisasia, jos sen kerran kaikki kuitenkin tietävät. Toki jokaisen oma asia mitä kertoo, mut mun mielestä on kummallista jos ei kerro.

Tää palstailu on taas sellaista, mitä en halua omalla nimelläni tehdä, sillä en halua olla täällä tunnistettavissa. FB:n tarrkoitus on kuitenkin olla tunnistettavissa, joten hassua jos ei siellä voi kertoa kenen kanssa on. :D

No minulle tuo fb on verrattavissa esim. puhelimeen, jolloin en ymmärrä et miksi ei esittelisi siellä itseään niin kuin esittelee muutenkin. En ymmärrä miksi joku siviilisääty on yksityisasia, jos sen kerran kaikki kuitenkin tietävät. Toki jokaisen oma asia mitä kertoo, mut mun mielestä on kummallista jos ei kerro.

Tää palstailu on taas sellaista, mitä en halua omalla nimelläni tehdä, sillä en halua olla täällä tunnistettavissa. FB:n tarrkoitus on kuitenkin olla tunnistettavissa, joten hassua jos ei siellä voi kertoa kenen kanssa on. :D

Meinaatko että sun FB-kaverit ei tunnista sua jos et kerro kenen kanssa oot naimisissa? Vai mitä lisäarvoa he saa sen asian tietämisestä?

[QUOTE="Jep";21969296]Meinaatko että sun FB-kaverit ei tunnista sua jos et kerro kenen kanssa oot naimisissa? Vai mitä lisäarvoa he saa sen asian tietämisestä?[/QUOTE]

En. Mutta meinaatko että sen tiedon "pimittäminen" tuo sulle jotain lisäarvoa siellä? Ennemminkin herää kysymys, et "miksi se ei halua et näkyy parisuhdetilanne?" tai "onkohan niillä kaikki okei" :D

Minä koen, että parisuhde- ja perhetilanteen sekä muunkin elämäntilanteen kertominen facebookissa nopeuttaa kommunikointia. Toki suurin osa siellä olevista ystävistä on aktiivisesti läsnä livessäkin, mutta on myös sellaisia nuoruudenystäviä jne joiden kanssa yhteydenpito ei syystä tai toisesta ole viime aikoina ollut kovin tiivistä.
Parisuhdestatus, lapset, työpaikka jne. antavat pikaisen kuvan siitä, mitä toiselle tällä hetkellä kuuluu ja siitä on sitten helppo jatkaa syventävällä keskustelulla.

Yhteistyössä