Facebook yhteisö: TÄYSIMITTAINEN KAPINA MEDIAMAKSUA VASTAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
[quote="plm"
Määrätään maksimirangaistukseksi 1/2 vuotta vankeutta, niin pakkokeinoja voi surutta käyttää. Eduskunta on määritellyt tämän rajaksi moneen muuhun, pienempäänkin rikokseen vain jotta poliisi saa oikeuden toimia huomattavasti eri tavoin.

Tää systeemi tulisi pikkasen kalliiksi yhteiskunnalle ja sen maksaisi joka tapauksessa kaikki veronmaksajat. Tv lupa ois ollut ihan hyvä systeemi jos jotkut toopet ei olisi sitä jättänyt itsekkyyttään maksamatta.

Aivan. Lakataan ottamasta vaikka huumausainerikollisiakin kiinni, koska se on kallista ja lähetetään käyttörikoksesta sakko jokaiselle.

Se taitaa olla sitten täysin hyväksyttävää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juba:
http://www.facebook.com/groups.php?id=1529860973#/group.php?gid=282001975149&ref=nf

71 000 kapinallista ilmottautunut.

Hei hanki se lupa ja tv niin voit töllöttää telkkaria sen sijaan että kyttäät jotain facebookin yhteisön jäsenmäärän kehitystä?

Ja se on muuten 72000 rikki.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
http://www.facebook.com/groups.php?id=1529860973#/group.php?gid=282001975149&ref=nf

Hei hanki se lupa ja tv niin voit töllöttää telkkaria sen sijaan että kyttäät jotain facebookin yhteisön jäsenmäärän kehitystä?

Tai sitten ihan ELÄMÄ voisi olla kannattava hankinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
[quote="plm
Aivan. Lakataan ottamasta vaikka huumausainerikollisiakin kiinni, koska se on kallista ja lähetetään käyttörikoksesta sakko jokaiselle.

Se taitaa olla sitten täysin hyväksyttävää?

Eikös ne huumerikolliset kuitenkin kannata ottaa kiinni ? Vähän eri asia jos käytäisi ottamaan tv luvan maksamatta jättäneitä kiinni ja vankilaan. No tulisihan siinä poliiseille väkisinkin virkoja lisää... joo tosi fiksu idea:D

Kaikki ne ovat ilmoittautuneet, jotka eivät ole tähän asti maksaneet tv-lupaa ja ovat siipeilleet toisten rahoilla. Hienoa, että nyt loppuu sellainen epäreilu lusmuaminen.

Joidenkin ihmisten oikeudentaju todella surettaa minua; jos jokin epäoikeudenmukainen päätös ei juuri sitä omaa budjettia kaada, niin ei kiinnosta. Iloitaan siitä että oma maksu pienenee pari kymppiä, kun joku toinen joka ei koko palveluita ole edes tilannut saakin yhtäkkiä tyhjästä 175 (--->) euron ylimääräisen pommin. 15 euroa kuussa on esimerkiksi monen opiskelijan viikon ruokabudjetti.

Minä maksan TV-lupaa, mutta en todellakaan voi hyväksyä sitä että jokaiselta taloudelta kiskotaan pakkomaksua viihdepalveluista, joita ei ole pakko käyttää/joita kaikki eivät edes _voi_ käyttää. En myöskään hyväksy sitä, että esimerkiksi yksin asusteleva opiskelija joka ei edes omista televisiota maksaa yhtä paljon kuin nelihenkinen talous jossa tuijotetaan YLE:n kanavia monta tuntia päivässä. Tuo maksu potkaisee kaikista pahiten köyhimpiä ja vain kasvattaa tuloeroja.

Mielenosoituksia tulossa joulukuussa 10.-11.12, toivottavasti minulla on silloin varaa matkustaa paikalle.

"Kaikki ne ovat ilmoittautuneet, jotka eivät ole tähän asti maksaneet tv-lupaa ja ovat siipeilleet toisten rahoilla. Hienoa, että nyt loppuu sellainen epäreilu lusmuaminen."
Onko todella noin vaikeaa ymmärtää, että joillakin on muutakin tekemistä kuin television tuijottaminen? Tietääkseni sitä laitetta ei ole tässä maassa pakko omistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:

Kaikki ne ovat ilmoittautuneet, jotka eivät ole tähän asti maksaneet tv-lupaa ja ovat siipeilleet toisten rahoilla. Hienoa, että nyt loppuu sellainen epäreilu lusmuaminen.

Vieläkö saataisiin sossuelätit töihin niin se olis tosi bueno:)

The Finnish Broadcasting company, YLE, has decided to take in effect a mandatory media fee.
YLE has been financed through a television license fee of 224 euros per year paid by only those households that own a television. It has now been confirmed that YLE will replace the television license fee with a tax increase called a "media fee". This fee will take effect in 2011 and will be mandatory for all households.
The company is under the ownership of the state. It has no commercials and it broadcasts several television and radio stations available to all of Finland. It also stores all television and radio programs on its' internet site for varying periods of time.
The media fee has been criticized widely in Finland. Many see the fee as an insult to the right of citizens to choose the media they want to follow. It is also a burden for low-income citizens. The fee stays the same for everyone, and does not take in account a person's income.
For example, the government pays students more or less 300 euros a month to finance their studies. A 175 euro fee would mean a two week´s "pay check". For 147 euros, a student can get the newspaper "Helsingin Sanomat" 7 days a week for one year.
If the issue is left unnoticed, this coerced fee could spread to other countries in Europe. If media becomes a monopoly, we can say goodbye to unbiased news.

Seuraava askel tässä on tietysti se, että valtio pakottaa ihmiset katsomaan televisiota. Isoveli tulee olohuoneisiin interaktiivisen median avulla ja vahtii, että jokainen kansalainen viettää vähintään puoli tuntia tv:n parissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Tuo otsikko minua vähän hymyilyttää, TÄYSMITTAINEN KAPINA ja sitten laitetaan nimi addressiin :D

:D vähän samaa tuumiskelin minäkin. Herraisä sentään mitä kansalaistottelemattomuutta! :D

Mutta minäpä luin otsikon TÄYSIMETTÄMINEN ja mietin kovasti että miten sillä kapinoidaan Yleä vastaan :D Onhan tämä nyt kuitenkin Kaksplus ja imettäminen usein aiheena...

Alkuperäinen kirjoittaja ihan oikein:
mediamaksu koskee kaikkia ylen palveluita nettiä ja radiotakin!
Netistä maksetaan jo valmiiksi eikä Ylellä ole sen kanssa mitään tekemistä. Vai onko minullakin oikeus tiputtaa jokaisen talouden postiluukkuun lasku siitä, että heillä on _mahdollisuus_ käydä minun nettisivuillani? Yle voisi helposti tehdä internet-palveluistaan maksullisia, maksaa se joka käyttää.

Mediamaksun puolustajat, onko mielestänne siis ihan OK että opiskelija joka ei omista televisiota, saa opintotukea noin 460 euroa kuussa ja asuu yksin maksaa 175 euroa vuodessa, mutta hyvin tienaava pariskunta Liisa ja Martti jotka tapittavat Ylen kanavia monta tuntia päivässä vain 87,5 euroa vuodessa per nuppi? Ihan OK että köyhintä osaa kansasta rahastetaan, jotta teidän maksunne tippuisivat parikymmentä euroa? (plus täytyy olla melko naiivi jos kuvittelee että tuo epätasapuolinen pakkomaksu pysyy 175 eurossa vuotta kauempaa)

Tukemalla mediamaksua hyväksytte sen tosiasian, että Suomessa on pakko maksaa tyhjästä. Jotkut itkivät täällä, että "maksanhan kirjastostakin enkä sitä käytä". Mutta silloin sitä on MAHDOLLISTA käyttää. (Kuinka moni laski, montako senttiä vuodessa palkasta menee kirjastojen ylläpitämiseen). Niillä joilla ei ole telkkaria, ei ole mahdollista käyttää sitä. Suurin osa heistä ei haluakaan maksaa uusinnoista. "Maksanhan muiden terveysmenot ja koulutuksen". Kuinka moni suomalainen ei ole koskaan käynyt terveyskeskuksessa tai opiskellut? Kun porukka opiskelee ja pääsee sen ansiosta töihin, löytyy veronmaksajia sinun tulevalle eläkkeellesi. Sitten kun minä jään eläkkeelle, ei ole maksajia. Minulla uskonnollinen vakaumus kieltää television katsomisen. Enkä siihen edes haluaisi aivokapasiteettiani tuhlata.

Siis vielä kerran: Jos mediamaksu on sinulle reilu, niin riittääkö se? Etkö oikeasti ajattele omaa napaasi pidemmälle; niitä ihmisiä joilla ei ole yksinkertaisesti varaa tai halua käyttää YLEn tarjoamaa saastaa?

Minkä muun kannattamattoman, konkurssikypsän yrityksen toimintaa joudut tukemaan vain siksi, että satut olemaan olemassa?

Heti, kun laitetaan koiravero myös koirattomille ja ajoneuvovero myös polkupyöräilijöille ja kävelijöille, niin hyväksyn tuon mediamaksun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Se on ihan sama, jos naapurin autottomatkin maksaisivat ajoneuvoveroa, käyttäväthän hekin noita teitä ihan yhtä lailla polkupyörineen kuin minä autoni kanssa...

Ja jos minä joudun maksmaan Rekustamme koiraveroa, niin syytä olisi naapurin koira-allergikkojenkin maksaa, kun kuuro-sokea mummonikin joutuu osallistumaan mediamaksuun...!

Ettekö te pölhöt nyt tajua, että jos/kun tuo mediamaksu nyt tosissaan tulee, niin sittenhän he keksivät lisää maksuja, kun kansa on niin tyhmää, että se maksaa aina vaan...

PS: olen maksanut tv-lupaa ja nyt tv-maksua, vaikken siitä ole pitänytkään...

Heti, kun laitetaan koiravero myös koirattomille ja ajoneuvovero myös polkupyöräilijöille ja kävelijöille, niin hyväksyn tuon mediamaksun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Se on ihan sama, jos naapurin autottomatkin maksaisivat ajoneuvoveroa, käyttäväthän hekin noita teitä ihan yhtä lailla polkupyörineen kuin minä autoni kanssa...

Ja jos minä joudun maksmaan Rekustamme koiraveroa, niin syytä olisi naapurin koira-allergikkojenkin maksaa, kun kuuro-sokea mummonikin joutuu osallistumaan mediamaksuun...!

Ettekö te pölhöt nyt tajua, että jos/kun tuo mediamaksu nyt tosissaan tulee, niin sittenhän he keksivät lisää maksuja, kun kansa on niin tyhmää, että se maksaa aina vaan...

PS: olen maksanut tv-lupaa ja nyt tv-maksua, vaikken siitä ole pitänytkään...

Näin se menee!!!

Ja aivan varmasti mediamaksu tulee nousemaan vuosi vuodelta....

minä en kyllä toisaalta viittis laittaa vastaa kun meidän taloutta se ei hetkauttaisi. Meillä ei ole telkkaria mutta radiota kyllä kuunnellaan..
Tohon pitäisi saada joku systeemi nimittäin sellaset ihmiset joilla ei ole minkäänlaista vastaanotinta niin he vois vapauttaa maksuista.
Mutta miten se toimisi, siinä onkin mietittävää...

Yhteistyössä