Facebookin ehdottamat kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja facettaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

facettaja

Vieras
Mistä fafebook nappaa noita ihmisiä joita ehdottelee "ihminen jonka saatat tuntea". Ne ymmärrän joiden kans on yhteisiä kavereita, mutta sitten ne joiden kan ei ole. Onko ne ehkä sellaisia jotka on käyny kattoon profiilia?

Tässä just ihmettelen miksi face ehdottaa "ihmiseksi jonka saatan tuntea" ihmistä jota en tunne. Olen ollut tekemisissä pari kertaa puhelimitse ja kerran naamatusten. Onko tyyppi ehkä käynyt katsomassa profiiliani vai miksi? Ei tunnu just nyt kivalle ajatus... :/

Niiden allahan lukee yhteiset kaverit joiden kanssa niitä on. Esim tän tyypin kans ei näyttäs eikä pitäs olla. Ja melkoinen yhteensattuma et just nyt sen naama lävähti mun sivulle.

tekeekö facebook itse jotenkin automaattisesti kaveripyyntöjä? minulle alussa heti kun rekkasin tuli kaveripyyntöjä, joita en oikein usko näitten ihmisten itse tehneen.

Kyllä mulla on asetukset kunnossa. Alkuun oli niin kunnossa ettei mua voinu kukaan ees pyytää kaveriksi. =D Hölläsin sit pikkasen jotta kaveripyynnöt tulee läpi. ;)

Mulle se ainakin ehdottaa myös sellasia, joita oon hakenut ja käynyt katsomassa profiilin, vaikkei olisi mitään yhteistä. Olen esim. etsinyt kaveria Facebookista, mutta siellä on vaan ollut kaverin kaima, ja olen käynyt katsomassa profiilia varmistaakseni, että kyseessä on eri ihminen. Nyt se sitten aina välillä putkahtaa esiin noissa ehdotuksissa.

Mutta mitäs pahaa siinä on, jos joku on sun profiilia käynyt katsomassa?

On mullakin sellaisia ehdotuksia joiden kanssa ei ole yhteisiä kavereita, mutta meidän jotkut kaverit saattavat olla keskenään kavereita ja siksi ehdottaa niitäkin. Suurinosa ehdotuksista on kuitenkin sellaisia, että on niitä yhteisiä kavereita

Vaikka et itse olis lähettänyt ko. ihmiselle sähköpostia niin voisitteko olla jollain samalla postituslistalla?
Mulla fb ehdottaa kavereiksi usein pojan jäkiskavereiden vanhempia (jotka siis ovat vastaanottajina samoille joukkueenjohtajan sähköposteille).

Joskus siinä voi olla pahaa kun ihmiselle sattuu juttuja jotka sekottaa sen mielen. Olen täysin ulkopuolinen, mutta minulla on jotain mitä sairas mieli voisi ajatella koston välikappaleeksi.

En ole hirveästi millään postituslistoilla ja mitä selasin niitä "ihmisiä jotka mahdollisesti voin tuntea" löytyi sieltä tämän tyypin lisäksi vain kaksi sellaista joiden kans ei näyttäis olevan yhteisiä kavereita. Ja eniten tässä nyt hämää tämä ajankohta. Että juuri nyt.

Kyllä se vaan tuo Face ehottelee niitäkin, jotka ovat käyneet klikkaamassa kuvaasi. Vuosi sitten tämän hokasin, kun eräs henkilö alkoi ppmppimaan niissä ehotuksissa. Meillä ei ole yhteisiä kavereita, ei yhteisiä tuttavia, ei yhteisiä ryhmiä jne. Tunnemme toisemme asuntokauppojen tiimoilta. Eli, tämä henkilö on uteliaisuuttaan käynyt katsomassa kuvani ja samantien tuli mun sivuille hänen kuvansa, siihen kohtaan, joissa lukee, että henkilöitä, joita saatat tuntea.

Jos meillä ois yksikin yhteinen kaveri niin eikös nimen alla lukis, että yksi yhteinen kaveri kuten muidenkin kohdalla? Ja koneeltani ei kukaan ole hänen profiiliaan käynyt katsomassa kun konettani ei muut käytä. Itse tietäisin jos olisin. En ole. Ei mitään intressiä. Alan kallistua siihen, että jos käy jonkun profiilia kurkkimassa alkaa face hänelle ehdotella kurkkijaa mahdolliseksi "ihmiseksi jonka ehkä tunnet".

Jos meillä ois yksikin yhteinen kaveri niin eikös nimen alla lukis, että yksi yhteinen kaveri kuten muidenkin kohdalla? Ja koneeltani ei kukaan ole hänen profiiliaan käynyt katsomassa kun konettani ei muut käytä. Itse tietäisin jos olisin. En ole. Ei mitään intressiä. Alan kallistua siihen, että jos käy jonkun profiilia kurkkimassa alkaa face hänelle ehdotella kurkkijaa mahdolliseksi "ihmiseksi jonka ehkä tunnet".

Itselin uskon päätelmääsi. Siksi en ikinä koskaan milloinkaan käy klikkailee naamakirjassa kenenkään kuvia suuremmaksi. Olisi noloa saada uteliaan urkkijan leima.

Kuinkahan moni on salaa klikkaillut ihanien tuttujen tuntemattomien kuvia, kun eivät halua kysymystäsi uskoa todeksi?

[QUOTE="Mä";24821449]Itselin uskon päätelmääsi. Siksi en ikinä koskaan milloinkaan käy klikkailee naamakirjassa kenenkään kuvia suuremmaksi. Olisi noloa saada uteliaan urkkijan leima.

Kuinkahan moni on salaa klikkaillut ihanien tuttujen tuntemattomien kuvia, kun eivät halua kysymystäsi uskoa todeksi?[/QUOTE]

Ai kauhee, stalkkaan ihan hirveesti facebookissa. Tarttee varmaan luoda sinne nyt joku sivupersoonaprofiili :D

Yhteistyössä