Facebookissa keräys että Samu pääsee retkelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelen suuresti niitä vanhempia, joiden lapset ovat tuolla retkellä. Mielestäni noiden retkien pitää olla periaatteella kaikki lähtee tai sitten ei kukaan lähde, jos ei oppilaat vapaaehtoisesti jää pois retkeltä. Itse vanhempana häpeäisin sitä, että oma lapseni olisi tuolla retkellä, jos jotakuta on noin kohdeltu. Ei nämä koulujen retket ole opettajien virkistysmatkoja, se pitää jokaisen opettajan ja retken järjestäjän muistaa!

[QUOTE="äiti";23806298]Ihmettelen suuresti niitä vanhempia, joiden lapset ovat tuolla retkellä. Mielestäni noiden retkien pitää olla periaatteella kaikki lähtee tai sitten ei kukaan lähde, jos ei oppilaat vapaaehtoisesti jää pois retkeltä. Itse vanhempana häpeäisin sitä, että oma lapseni olisi tuolla retkellä, jos jotakuta on noin kohdeltu. Ei nämä koulujen retket ole opettajien virkistysmatkoja, se pitää jokaisen opettajan ja retken järjestäjän muistaa![/QUOTE]

Ehkäpä olivat opettajan kanssa samaa mieltä, että Samua ei voitu ottaa mukaan retkelle. Syitä tällaiseen päätökseen voi olla lukuisia.

Heivatkaa vain rahanne hukkaan, nuoki rahat menee jonkun tyhmyydellenne naureskelevan taskuun. Kivat kesälomarahat saa, olisi pitänyt itse keksiä rahastaa tällä. Laitonta tuo on toki, mutta enpä tiedä alkaako poliisi setvimään.

tässä on nyt varmasti mukana paljon paljon muutakin kuin mitä julkuusuuten on annettu ja mitä Samun äiti kertoo.

Koululla on vaitiolovelvollisuus eikä se yksinkertaisesti voi kertoa että miksi Samu ei päässyt mukaan retkelle.

Kurjaahaan se on ettei poika päässyt. Mutta uskon että tähän on hyvä syys.

Joskus jaksan kyllä ihmetellä ihmisten empatian rajattomuutta. Miksi minua ei niin kamalasti hetkauta tämä tilanne? Yhden yksilön tragedia, kyllä, mutta ei kuitenkaan mikään kamalan vakava juttu. Totta kai monet kehitysvammaiset ottavat ihan pienetkin asiat todella raskaina iskuina, mutta koska niitä iskuja heille kuitenkin elämässä väistämättä tulee, olisi vähän työlästä surra jokaista niistä erikseen.

Tämä nyt on vain yksittäinen retki, jolle poika ei syystä tai toisesta päässyt. Pojan elämä ei lopu, retkiä tulee mahdollisesti tulevaisuudessa. Oikealla uutisoinnilla ihan mistä tahansa saadaan järisyttävä tarina kaltoinkohtelusta, jos asia niin halutaan esittää.

Ihmettelen suuresti miksei aloituksessa ole yhtään valoitettu tätä asiaa. Siis kuka Samu, miksi hänelle kerätään rahaa? Joku Samu ei jostain syystä päässyt jollekkin retkelle. Mille retkelle, luokkaretkelle? Mikä tällä Samulla sitten on?

Ihmettelen suuresti miksei aloituksessa ole yhtään valoitettu tätä asiaa. Siis kuka Samu, miksi hänelle kerätään rahaa? Joku Samu ei jostain syystä päässyt jollekkin retkelle. Mille retkelle, luokkaretkelle? Mikä tällä Samulla sitten on?

samu on vammainen. Hänellä on epilepsia. Asuu vammaisten oppilaitoksessa/hoitokoti. Muut lähti norjaan mut samua ei otettu epilepsian takia.

Yhteistyössä