Faktan ja fiktion sekoittuminen ihmisten mielissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jormakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jormakas

Vieras
ILtalehti Tiistai 18.8.2009

"Raivostunut fani kävi käsiksi
NOUSEE HAUDASTA? Johanna Nurmimaan roolihahmon Paula Sievisen kohtalo puhuttaa Salattujen elämien ystäviä. Kevään päätösjaksossa Eero hautasi naisystävänsä elävältä.
NOUSEE HAUDASTA? Johanna Nurmimaan roolihahmon Paula Sievisen kohtalo puhuttaa Salattujen elämien ystäviä. Kevään päätösjaksossa Eero hautasi naisystävänsä elävältä. (PASI LIESIMAA)

Jos kevään rajusta päätösjaksosta vyöryi palautetta tuotantoyhtiölle, siitä saivat osansa myös suosikkisarjan näyttelijät. Paula Sievistä näyttelevä Johanna Nurmimaa oli jakson ilmestyessä Kroatiassa lomalla. Koti-Suomessa odotti mylläkkä, mikä yllätti näyttelijän.

- Olin hämmentynyt, kun ihmiset kyselivät kuolenko minä ja kenen lasta odotan, mitä tapahtuu ja jatkuvatko minulla työt, Johanna kertaa.

Faktan ja fiktion sekoittuminen ihmisten mielissä hämmentää suosikkinäyttelijää.

- Kun sarjassa Paulan tytär Katri raiskattiin, minulta kysyttiin, raiskattiinko hänet oikeasti. Silloin nousivat karvat pystyyn.

Myös Paulan suhtautuminen tyttärensä Helin lesbouteen herätti kapinaa ihmisissä.

- Joku nuori kävi silloin kauluksiini kiinni kadulla ja kyseli, miten voin olla niin ahdasmielinen, Johanna puuskahtaa."

Te, jotka tunnistatte itsenne jutusta, eli kuvittelette näyttelijöiden esittävän omaa itseään ja aa eämäänsä, tai kuvittelette, että leffojen ja tv-sarjojen tapahtumat ovat totta - voisitteko selittää ajatuksenjuoksuanne? Oletteko muutenkin sellaisia, että teidän on vaikeaa hahmottaa todellisuutta? Kiinnostavaa on myös se, mitä muut ajattelevat tuollaisista henkilöistä.

Ei ihme että jotkut sekoavat ja ammuskelevat ympäriinsä kuten telkkarisarjojen sankarit... Telkkarin kasvattamat lapset eivät varmasti osaakaan erottaa fiktiota faktasta.
On oikeesti olemassa surullisia tapauksia missä kasvatuksen hoitaa kotona lähinnä jatkuvasti auki möllöttävä teevee ilman valvontaa siitä minkälaista ohjelmatarjontaa lapsi katselee.

Yhteistyössä