FB-kuvien perusteella tutulla on aina TODELLA sotkuista ja perheessä 3 lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"sun kaveris on sit ihan väärällä alalla, ei tollanen turhanpäivänen pingottaminen oo mistään kotosin lastensuojelussa."

Mitä??!! :D Ystäväni on kertonut työssään tehdyistä huomioista minulle meidän keskustellessa lapsista yleensäkin.. Mutta hei, vain palstamamma voi vetä syväanalyysiä sos.työntekijästä hänen kertoessaa huomiostaan nykylapsissa :D

niin ja hän on maailman ainut sossuntantta...

Kuulostaa kyllä aika ankealta, jos lattioilla on jatkuvasti käytettyjä vaippoja, roskia ja eläinten jätöksiä. Kyllä sellaiset pitäisi saada siivottua pois, se ei paljoa vaadi.

Mä en ole himosiivooja mutta tykkään puhtaudesta ja meillä on kotona perussiistiä.

Kerran päivässä imuroidaan keittiö ja eteinen, tarvittaessa otetaan muualtakin jos näyttää siltä että esim. hiekkaa on kulkeutunut muualle. Vessan pesen päivittäin. Tiskikone täytetään sitä mukaan kun astioita kertyy eikä niitä jätetä lojumaan, 3-vuotiaskin osaa jo itse laittaa käyttämänsä astiat koneeseen. Tavarat laitetaan omille paikoilleen ja ennen kuin uusia leikkejä aloitetaan, vanhat raivataan tieltä. Illalla ja ennen lähtöä johonkin katsotaan, että koti on kunnossa. Keittiön lattia tulee pestyä päivittäin, koska sotkua tulee.

Kerran viikossa tehdään viikkosiivous jolloin matot viedään ulos, pölyt pyyhitään ja kaikki tehdään perusteellisesti. Tuolloin pyyhkäisen usein ikkunatkin sisäpuolelta, lähtee pölyt ja sormenjäljet. Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa, puolessa välissä viikkoa ne yleensä tuuletetaan. Toki vaihto tarpeen mukaan aiemminkin.

Kaappeja käydään säännöllisesti läpi ja järjestellään. Jääkaappi putsataan kerran kuukauteen tai kahteen, tilanteesta riippuen. Pyykkikone laulaa 1-3 kertaa päivässä, rumpu samoin. Vaatteet laitetaan paikoilleen mahdollisimman pian.

Lapset tekevät oman osansa siinä määrin kuin voivat. Heidän hygieniastaan huolehditaan käsien pesulla, kasvojen pesulla, melkeinpä päivittäisillä suihkuilla ja hampaiden pesulla. Heillä on puhtaat vaatteet ja likaisia ei kauaa pidetä päällä, tietty jos meneillään on joku maalailu jolloin rapatessa roiskuu, niin eihän niitä silloin aleta vaihtamaan.

Mattoja pestään tarpeen mukaan, tavallisesti 1-3 kertaa vuodessa.

Vaatekasoja meillä ei ole lattialla, joskus on saattanut pissavaippa unohtua hetkeksi johonkin mutta kyllä niiden paikka on tavallisesti muualla. Murusia on joskus pöydän alla, mutta aika pian nekin sieltä yleensä lähtevät...

Lapsia on kolme ja neljäs tulossa.

Meille näin on hyvä, mutta jokainen toki tyylillään... P

Kuulostaa kyllä aika ankealta, jos lattioilla on jatkuvasti käytettyjä vaippoja, roskia ja eläinten jätöksiä. Kyllä sellaiset pitäisi saada siivottua pois, se ei paljoa vaadi.

Mä en ole himosiivooja mutta tykkään puhtaudesta ja meillä on kotona perussiistiä.

Kerran päivässä imuroidaan keittiö ja eteinen, tarvittaessa otetaan muualtakin jos näyttää siltä että esim. hiekkaa on kulkeutunut muualle. Vessan pesen päivittäin. Tiskikone täytetään sitä mukaan kun astioita kertyy eikä niitä jätetä lojumaan, 3-vuotiaskin osaa jo itse laittaa käyttämänsä astiat koneeseen. Tavarat laitetaan omille paikoilleen ja ennen kuin uusia leikkejä aloitetaan, vanhat raivataan tieltä. Illalla ja ennen lähtöä johonkin katsotaan, että koti on kunnossa. Keittiön lattia tulee pestyä päivittäin, koska sotkua tulee.

Kerran viikossa tehdään viikkosiivous jolloin matot viedään ulos, pölyt pyyhitään ja kaikki tehdään perusteellisesti. Tuolloin pyyhkäisen usein ikkunatkin sisäpuolelta, lähtee pölyt ja sormenjäljet. Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa, puolessa välissä viikkoa ne yleensä tuuletetaan. Toki vaihto tarpeen mukaan aiemminkin.

Kaappeja käydään säännöllisesti läpi ja järjestellään. Jääkaappi putsataan kerran kuukauteen tai kahteen, tilanteesta riippuen. Pyykkikone laulaa 1-3 kertaa päivässä, rumpu samoin. Vaatteet laitetaan paikoilleen mahdollisimman pian.

Lapset tekevät oman osansa siinä määrin kuin voivat. Heidän hygieniastaan huolehditaan käsien pesulla, kasvojen pesulla, melkeinpä päivittäisillä suihkuilla ja hampaiden pesulla. Heillä on puhtaat vaatteet ja likaisia ei kauaa pidetä päällä, tietty jos meneillään on joku maalailu jolloin rapatessa roiskuu, niin eihän niitä silloin aleta vaihtamaan.

Mattoja pestään tarpeen mukaan, tavallisesti 1-3 kertaa vuodessa.

Vaatekasoja meillä ei ole lattialla, joskus on saattanut pissavaippa unohtua hetkeksi johonkin mutta kyllä niiden paikka on tavallisesti muualla. Murusia on joskus pöydän alla, mutta aika pian nekin sieltä yleensä lähtevät...

Lapsia on kolme ja neljäs tulossa.

Meille näin on hyvä, mutta jokainen toki tyylillään... P

Melko samalta kuulostaa, kuin meidänkin arki,ja en koe olevani mikään nuttura kireellä kulkevan viimisen päälle pirttihirmu...

Mua hävettää kuva minkä mies antaa meidän perheestä ja kodista fb:n välityksellä.

Mun on alkuun pakko myöntää että meillä on normaalia enemmän siivottavaa. Kehitysvammainen tokalle menevä esikoinen joka sotkee tosi paljon, hänen takiaan joudutaan lukitsemaan miltei kaikki kaapit ja ovet. Jos erehdyt jättämään sokeriastian pöytään tai hyllylle niin voit olla varma että saat siivota sen lattialta heti kun poika sen huomaa.

Sitten on 1v ja 2,5v ikäiset lapset jotka hekin keksivät yhtä ja toista. Ruokailut ei ole siitä siisteimmästä päästä ja sen viikon ruokalistan saa pöytäliinaan ihan sillä yhdellä aterialla. Mä siivoan kyllä, imuroin vähintään kerran päivässä ja pesen lattiat jokatoinen päivä, keittiön useammin. Pidän huolen että lapsilla on aina puhtaat vaatteet ja hiukset siististi. Joka ilta järjestelen tavarat paikoilleen.

Kun mies on kotona lasten kanssa hän unohtelee lukita ovia ja jättää kiellettyjä tavaroita esikoisen saataville. Ei viitsi vaihtaa vaatteita puhtaisiin tai pidä mitään kiirettä keittiön siivoamisessa. Kolmen vaippoja käyttävän lapsen kanssa saattaa unohdella niitä likaisia vaippoja olkkariin.

Kun hän ottaa hauskoja kuvia päivästään lasten kanssa hän ei kyllä yhtään katso lasten vaatetuksia tai mitä taustalla näkyy. Mua todellakin hävettää miettiä mitä sen työkaverit ja muut tutut ajattelee meidän perheestä ja kodista.

Yhteistyössä