Femilar

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostunut

Vieras
Olen aloittanut juuri femilar pillerit. Lääkärin mielestä ikäiselleni juuri sopivat. Olen 38-vuotias. Luin juuri ettei ehkäisy teho ole ihan yhtä hyvä kuin ns. ""nuorten pillereissä"". Vähän arvelluttaa....

Kertokaa kokemuksianne kyseisistä pillereistä. Minkä ikäisiä olette? Kauanko käyttäneet? Onko ollut ongelmia? Pettäneet?

Hei! Olen 36 -vuotias, ja juuri (2 vk sitten) lopettanut Femilarien syömisen.

Olen syönyt vuosikausia Mercilonia, ja ne ovatkin minulle sopineet... mutta kun ikää tulee ja poltan, gyne määräsi nuo Femilarit. Pillereitä olen nyt viimeisen 3 vuoden aikana syönyt vain ja ainostaan siksi että endometrioosi ei uusiutuisi.

Femilarit oli ihan ok. Ainoastaan se ettei menkkoja tullut ollenkaan sen reilun puolen vuoden aikana mitä niitä söin. Toisaalta se on hyvä, toisaalta ei, se tuntuu jotenkin ""ikävältä"". En osa selittää, mutta kun minulla on kamala vauvakuume (eikä edes miestä), ja menkkoja ei tule, niin on sellainen olo että ei niitä menkkoja koskaan enään tulekaan...

Olen nyt 1/2 vuotta ilman mitään ja toivon ettei endo uusiudu. Tarkoituksenani on saada lopetettua tuo polttaminen, sitten voisin taas syönä mercilonia.

Tiputteluvuotoa mulle alkoi tulla vasta seitsemännen pilleriliuskan aikana, ja se jatkuu nyt vieläkin (hormoonitoiminta tietty sekaisin).

Huomaan kyllä jo tässä reilussa kahdessa viikossa (ihan kyllä riippumatta pillerimerkistä), kuinka paljon levollisempi olo mulla on. Eli pillerit vaikuttavat mulla todella kovasti mielentilaan, nyt en ole itkeskellyt niin paljoa kuin esim. 3 viikkoa taaksepäin.

Mulla kun nyt kuitenkin jotain tapahtuu - joskus - tuolla sänkykamarissakin, niin koskaan ei voi olla varma ettei ole raskaana, kun mitään vuotoakaan ei tule (femilarien aikana siis). Eli ei kovin mukavaa.