Feministi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Feministi kannattaa sukupuolten tasa-arvoa perinteisesti miesvaltaisessa maailmassa.

Itse koen olevani kolmannen aallon feministejä. Haluan olla Nainen, haluan saada itse päättää äitiydestäni ja hoitaa lapsiani, haluan olla parisuhteessa tasa-arvoisena ja itse päättää, kenen kanssa parisuhteessa olen. En koe tarvetta olla sinkku-uranainen jota feministipiireissä joskus ihailtiin. Haluan nauttia naisellisuudestani.

Vastustan "perinteisiä" sukupuolirooleja siinä määrin, että minusta suurin osa nykymaailman roolijaosta ei perustu biologiaan. Autoilla ja nykypäivän suuryhtiöillä ei ole mitään tekemistä biologisten erojen kanssa; niin naiset kun miehet voivat tykätä autoista ja johtaa yrityksiä.

Perheessä taas jokainen saa itse määritellä roolijaot. Meillä minä olen kodin pomo, sillä olen kotiäiti, mies taas on johtaja työpaikallaan ja parisuhteemme on tasapainoinen. Sopii meille.

Kyllä sellainen voimakas mielikuva tuntuu olevan vallalla, että feministin päävihollinen numero yksi on länsimainen mies. Noinhan se on ollut aikanaan, mutta ei minusta kyllä enään tuollatavoin yleisesti.

Jostain kumman syystä feministit tuntuvat olevan monikulttuurisuuden kannattajia, ja ovat toivottamassa maahanmuuttajia tervetulleiksi... vaikkakin nämä tuovat tullessaan aika sovinistista kulttuuria.

Erityisesti feministin hampaissa tuntuu olevan lihaa syövät, keski-ikäiset heteromiehet. Tämä tuli esille siinä eduskunnan seksiskandaalissa, kun kun naisia lähennelleet kansanedustajat suoraan määriteltiin noilla määritteillä. Jaa niin, olihan ne kalapuikkoviiksetkin määritelmässä mukana....

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eikös feminismin sanakirjan mukaan pitäisi ajaa kaikkea ihmisten välistä tasa-arvoa, mutta kaikenlaiset ääri telaketjufeministit pitää vaan niin paljon ääntä itsestään, että koko sanan merkitys on vääristyny tarkoittamaan miesvihaajaa, joka ei ole sinut naiseutensa kanssa.

Ei telaketjufeministejä ole oikeastí olemassa. Sovinistimiehet ja -naiset ovat keksineet sellaisen käsityksen, jotta saisivat nakerrettua feministien mainetta.

jokainen joka haluaa että nainen on samanarvoinen miehen kanssa, on feministi, sukupuoleen katsomatta. Ei ihmisiä voi määritellä sen mukaan että tuo on mies ja tykkää siksi autoista ja tuo on nainen joten tykkää leipoa pullaa kotona ja näin pitäisi kaikkien elää...

Vaimon raiskaaminen oli muuten laillista vielä pitkälle 90-luvulle asti, eikä 60-luvulla ollut yksinäisellä naisella mitään asiaa ravintolaa. Koska ei ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta, ei hoitopaikan saaminen lapsille ollut itsestäänselvyys joten naisen mahdollisuus valita, jääkö kotiin vai meneekö töihin, ei ollut hyvin monessa tilanteessa oma valinta.

60-luvulla kun tätini oli nuori ja jäi yksinhuoltajaksi, ei elareiden maksamatta jättämisestä ollu mitään seurauksia eikä niitä saanut edes kunnalta kuin poikkeustapauksissa, päivähoitopaikan saaminen oli tuurista kiinni ja äitiysloma oli lähinnä muutaman viikon mittainen huono vitsi.
Kiitos feministeille, näin ei enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jokainen joka haluaa että nainen on samanarvoinen miehen kanssa, on feministi, sukupuoleen katsomatta. Ei ihmisiä voi määritellä sen mukaan että tuo on mies ja tykkää siksi autoista ja tuo on nainen joten tykkää leipoa pullaa kotona ja näin pitäisi kaikkien elää...

Vaimon raiskaaminen oli muuten laillista vielä pitkälle 90-luvulle asti, eikä 60-luvulla ollut yksinäisellä naisella mitään asiaa ravintolaa. Koska ei ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta, ei hoitopaikan saaminen lapsille ollut itsestäänselvyys joten naisen mahdollisuus valita, jääkö kotiin vai meneekö töihin, ei ollut hyvin monessa tilanteessa oma valinta.

60-luvulla kun tätini oli nuori ja jäi yksinhuoltajaksi, ei elareiden maksamatta jättämisestä ollu mitään seurauksia eikä niitä saanut edes kunnalta kuin poikkeustapauksissa, päivähoitopaikan saaminen oli tuurista kiinni ja äitiysloma oli lähinnä muutaman viikon mittainen huono vitsi.
Kiitos feministeille, näin ei enää ole.

Kiitos feministeille myös siitä, että meillä on oikeus omaan omaisuuteen ja ruumiiseemme ja saamme äännestää :) .

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ei telaketjufeministejä ole oikeastí olemassa. Sovinistimiehet ja -naiset ovat keksineet sellaisen käsityksen, jotta saisivat nakerrettua feministien mainetta.

Kyllähän noihin telaketjuihin ja miesvihaajiin, jotka kuuluttavat suureen ääneen olevansa feministejä, törmää aina silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja Valitettavasti:

Kyllähän noihin telaketjuihin ja miesvihaajiin, jotka kuuluttavat suureen ääneen olevansa feministejä, törmää aina silloin tällöin.

Missä olet sellaisen tavannut? Mä en ole sellaista tavannut ikinä ja olen liikkunut monessa, ns. valveutuneessa naisporukassa.

Eikä "telaketjufeministisyys" edes ole missään tekemisissä miesvihan kanssa.

Mitään muutosta ei tule koskaan tapahtumaan eikä olisi tapahtunut jos sitä ei olisi vaadittu .
On hienoa että ihmiset jaksavat taistella oikeuksista jotka kuuluvat heille.

Alkuperäinen kirjoittaja Valitettavasti:

Missä olet sellaisen tavannut? Mä en ole sellaista tavannut ikinä ja olen liikkunut monessa, ns. valveutuneessa naisporukassa.

Eikä "telaketjufeministisyys" edes ole missään tekemisissä miesvihan kanssa.

No kyllähän noihin törmää vähän siellä sun täällä. Helpoiten heidät erottaa sillä, että vaihtaa sukupuoliroolit toisinpäin: kun tämmöisen ihmisen sanomiset toisinpäin käännettynä kuulostavat täysin hölmöiltä tai naisvihamielisiltä, niin melko varma tapaus sillon on.

Feministi on kiinnostunut yhteiskuntatutkimuksesta, vallan piiloisista rakenteista, sukupuolen ja ruumiillisuuden esittämisestä. Käsitykseni feminismistä muuttui täysin luettuani bell hooksin teoksen Vapauttava kasvatus.

Yhteistyössä