feta ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii..

Vieras
Kannattaako/voiko syödä lidlin fetajuustoa (valmistettu kreikassa,pästöroitu) raskaana ollessa? Tai siis onko siinä iso riski saada listeriaa? Tuo listeria asia mietityttää kaikista eniten noissa "kielletyissä" ruoka-aineissa sen vakavuuden takia.

toki itse ratkaiset, mitä syöt ja mitä et, minä söisin :) muutenkin söin kaikkea, katkaravuista ja mädistä alkaen TOISTA lasta odottaessani...ekan kanssa vouhotin kyllä. toisekseen: en tiedä oikeasti ketään, joka olisi raskaanaollessa sairastunut listeriaan.

[QUOTE="miä";23826856]toki itse ratkaiset, mitä syöt ja mitä et, minä söisin :) muutenkin söin kaikkea, katkaravuista ja mädistä alkaen TOISTA lasta odottaessani...ekan kanssa vouhotin kyllä. toisekseen: en tiedä oikeasti ketään, joka olisi raskaanaollessa sairastunut listeriaan.[/QUOTE]

Minä tiedän kaksi, siitä syystä saivat keskenmenon.

Jos se on pästöroitu niin voi syödä. Itse oon kovasti miettinyt pästöroidaanko kreikassa yleensä juustot? Kesällä oon menossa Kreetalle ja ehkä toivottavasti raskaana silloin jo, ja mietin mitä siellä uskaltaa syödä. Ja kun siä nimenomaan ne juustot on niin hyviä...

Minä en söisi. Meidän neuvolassa on kerrotukin, että siitä huolimatta, että maito on pastöroitu, voi pehmeeseen juustoon yhä kehittyä tuo riski saada listeria, koska se on pehmeä.

[QUOTE="Vieras";23827066]Minä en söisi. Meidän neuvolassa on kerrotukin, että siitä huolimatta, että maito on pastöroitu, voi pehmeeseen juustoon yhä kehittyä tuo riski saada listeria, koska se on pehmeä.[/QUOTE]

No voi kai se listeria kehittyä ihan mihin vaan pehmeeseen sitten?

[QUOTE="miä";23826856]toki itse ratkaiset, mitä syöt ja mitä et, minä söisin :) muutenkin söin kaikkea, katkaravuista ja mädistä alkaen TOISTA lasta odottaessani...ekan kanssa vouhotin kyllä. toisekseen: en tiedä oikeasti ketään, joka olisi raskaanaollessa sairastunut listeriaan.[/QUOTE]No en minäkään tiedä ketään joka olisi saanut rintasyövän mutta tiedän silti että sitä on olemassa.

"kun ei viimeksikään niin ei nytkään". näinhän se menee. Käytä samaa logiikkaa liikennevaloissa. kävelet päin punaisia kun ei viimeksikään käynyt kuinkaan.

Yhteistyössä