Fleecehaalari vai kaksiosainen fleece kaksiosaisen välikausiasun alle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Makuasia. Mutta mä diggaan villaa :) Pojalla on villaisia vaatteita sekä haalari & paita&housut. Niistä laitetaan jompi kumpi päälle.

Erillinen takki&housut on monikäyttöisempi, joskus voit tarvita vain toista. Toisaalta haalari varmistaa sen, että selkä ei koskaan voi vilkkua. Mutta ei meillä kyllä vilkkuminen ole ollut koskaan ongelma.

Välikauteen takki&housut mielummin.

Ihan sama. Valitse se kumpaa mieluummin tykkäät pukea. Mä itse ottaisin jomman kumman kerroksen haalarimallisena, jotta ei tule keskivartalolle kylmä. Jos taas on sen ikäinen lapsi, että opettelette pois vaipoista, niin siinä tapauksessa molemmat kaksiosaisina jotta pääsee nopeasti hädän tullen vaikka puskaan pissalle.

Alkuperäinen kirjoittaja aj:
haalari, kätevä. miksi kaksiosainen?

Miksi kaksiosainen mikä? Fleeceasuko? Jos näin, niin tätä siis mietin ihan vain siksi, että kumpi on kätevämpi kun en tiedä, kun meillä ei ole lapsella vielä ennen ollut kaksiosaista välikausiasua :)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ihan sama. Valitse se kumpaa mieluummin tykkäät pukea. Mä itse ottaisin jomman kumman kerroksen haalarimallisena, jotta ei tule keskivartalolle kylmä. Jos taas on sen ikäinen lapsi, että opettelette pois vaipoista, niin siinä tapauksessa molemmat kaksiosaisina jotta pääsee nopeasti hädän tullen vaikka puskaan pissalle.

Lapsi on jo 4v eli tuo vaipoista opettelu ei sikäli ole ongelma :) Ja lapsi myös pukee itse, eli äidin tykkäämisellä ei ole vaikutusta. Ehkäpä sitten tuo haalari voisi olla parempi, kun on helpompi lapsen pukea itse? Mutta myönnän tyhmyyteni, ja tosissani mietin, että voiko haalaria laittaa "ei-haalarimallisen" puvun alle (nolo)

Meillä on fleecestä kaksi osainen puku. Näin siksi, että sitä voi sitten keväämmällä käyttää pelkästäänkin. Esim. kauppa ja muilla autoreissuilla. Helppo sitten kaupassa tipauttaa takki pois, jos tulee kuuma.. Eikä meillä kyllä selkä ole paljaana ollut, kun on vielä vähän iso tuo puku.

Kyllä me käytetään fleecehaalaria kaksosainen puvun alla, eli voi käyttää :D
Ja kun tuossa aiemmin selänvilkkumista pohdittiin, niin meillä ainakin (talvihousissa) on se alaosa semmonen mikä menee ihan kainaloihin asti ja olkaimet niin ei sieltä kyllä selkä vilku vaikka takkia kuinka koittaa nostaa, mutta tietysti jos tässä oli ihan perushousumallisesta alaosasta kyse niin sitten en sano mitään.

Samaa olen minäkin pohdiskellut. Neidillä olisi varmaan ajankohtaista kaksiosaisen kevätpuvun hankinta... eikä musta ollenkaan tyhmä kysymys. Varmaan parempi hommata molemmat.

itse valitsisin haalarin, koska silloin ei tosissaan selkä tule missän vaiheessa paljaaksi ja on lämmin, paidat helposti nousee ja vaikka housut olisi sellaiset missä olkaimet, niin paljas selkä ulkohousuja vasten on kylmä yhdistelmä... mutta meillä ei vielä ole käytännön kokemusta kun oma on vasta 2 vuotias, eli tässä vaiheessa en edes harkitsisi muita kun haalarimalleja..

Alkuperäinen kirjoittaja samaa pohdiskellut:
Samaa olen minäkin pohdiskellut. Neidillä olisi varmaan ajankohtaista kaksiosaisen kevätpuvun hankinta... eikä musta ollenkaan tyhmä kysymys. Varmaan parempi hommata molemmat.

Hyvä ettei ole tyhmä kysymys :)

Ostan siis fleecehaalarin, niin ei ainakaan tarvi pienen selän palella :)

Yhteistyössä