Flunssa iskemässä, vinkkejä lievittämiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmhi

Vieras
Nyt ei nimittäin sattuis oikein olemaan aikaa sairastamiselle.. Naapurista tuli sitten ilmeisesti flunssa mukaan, kun siellä oli porukkaa räkätaudissa ja mulla oli sinne asiaa mitä ei voinut siirtää enää yhtään ja siellä olin sitten pari tuntia viikonloppuna lauantaina, ja nyt tänään myös. No tänäänhän se alkoi tulla sellanen vähän voimaton olo, että flunssa tulossa. Kurkkukin tuntuu vähän ikävältä, vaikkei vielä ole varsinaisesti kipeä. Kuumetta ei tunnu olevan, hieman lihaksia jomottaa niinkun ennen nuhaa mulla aina.

Mitään ihmeempiä lääkkeitä ei ole nyt käsillä, ainoastaan Bafucinia ja pari Panadol Poretta. Eikä ole varaa laittaa nasoliineihin yms. Onneksi nyt ei ole koko loppuviikkoon töitä mutta muuta pientä menoa olis, senkin edestä.. Ja vasta jouluna olin kipeänä viimeksi kun taas tuttavilta tuli lenssu..

Vinkkejä tähän alkavaan tautiin, että sais edes vähän lyhennettyä tätä. Mulla on lievää rasitusastmaa ja sen takia meinaa aina pitkittyä tavalliset nuhatkin, haluaisin vähän helpottaa tätä. Nenäkannu löytyy, oon juonu kuumaa teetä ja tarkoitus olis lepäillä mahd. paljon..

inkivääriä, hunajaa, mitäs muita näitä nyt onkaan... Jos kurkku tulee kipeäks niin suolavedellä kurlailua kehiin. Paljon vitamiineja ja jättiannoksia deetä jos sattuu oleen käsillä.

Deetä olen purkista ottanutkin yleensä, nyt tosin en ole kuukauteen syönyt kun en ole muistanut apteekista hakea. Pitäisi käydä uusi purkki. Saako esim c-vitamiinia yms tarpeeksi mehuista? Mulla on kotitekoista mustaherukkamehua, ja yleensä kaupasta ostan näitä vitamiineja sisältäviä Vital-mehuja. Suolavesikin on tuttu juttu, kipeään kurkkuun.
Yleensä inhottavimmaksi mulla muodostuu se, että nenä on tukossa kuin mikä, eikä koko aikaa viitsis nenäkannulla huuhtoa. Nenäliinoja kuluu ihan valtava vuori... Duact-lääkettä mulle määrättin kerran kun poskiontelot oli tukkoiset (ultrattiin) mutta lääkäri sanoi että auttaa normiflunssankin tukkoisuuteen. Tuo lääke kuitenkin aiheutti mulle niin hirveät hallusinaatiot, että en ikinä ota uudestaan. Onko järkeä ottaa tavallista allergialääkettä tuohon, vai onko siitä vaan enemmän haittaa..?

Sama täällä! :(

Tää sairastaminen on sitten aina yhtä turhauttavaa ym.

Olen jo ihan tukossa ja peffit tippunu jo toisen päivän jälkeen toosi alas.. mä en kestä!!! :(

Mun avut ei oikein auta.. paras apu on ventoline piippu + kortisonitabletit, mutta et sairasta astmaa?

Mutta;
-Yskänlääkkeistä ei apua, joten hunajateetä
-Pulloon puhallusta (tehokasta!!!!!) :)
-Sinkkiä
-kipulääkettä

Mulla on sellainen vihreä-turkoosi mieto Ventoline kiekko, tosin mulla on vaan rasitusastmaa ja kiekostakin tuntuu olevan hyötyä lähinnä niissä rasitustilanteissa, esim juoksulenkillä.

Inhottavaa, kun muut tuntuu paranevan flunssasta 2-3 päivässä ja mulla menee helposti se viikko tai puolitoista. Yskänlääkkeistä Codesan Comp on tuntunut auttavan mutta en haluaisi noita litkiä kovin innokkaasti kun herkkä vatsa niin moiset myrkyt vaan pistää sekasin.

Onko tuosta sinkistä sitten oikeasti apua? Maksaako ihan hirveän paljon apteekissa? Teetä oon tosiaan latkinu jo nyt koko illan "ensiavuksi" ja sen huomaa siinä että sitten pitää vessassa juosta.. :D Uni ei ole lähimainkaan tulossa niin olen sitten koneella, vuoteessa kuitenkin. Kun nyt jotenkin rökittäis tämän flunssan, edes niin ettei se kestäis niin kamalan kauan. Olis niin paljon tärkeitä asioita tehtävänä ja synttäritkin menee ilmeisesti flunssaisena...

Lepoon on onneksi melko hyvin aikaa. :) Ihan kotona sängyssä köllimiseen. Täälläpäin tuntuu olevan vähän joka iikka kipeänä, mutta taidan tosiaan pysyä tuttujen luota nyt pois kun he ainakin ovat sairaina. Valkosipulia meinasinkin jo hommata, mietin pitäiskö valkosipulimaitoa tehdä, vaikka se onkin niin kamalan pahaa mutta ainakin pentuna taisi tehota flunssaan..

Mulla on sellainen vihreä-turkoosi mieto Ventoline kiekko, tosin mulla on vaan rasitusastmaa ja kiekostakin tuntuu olevan hyötyä lähinnä niissä rasitustilanteissa, esim juoksulenkillä.

Inhottavaa, kun muut tuntuu paranevan flunssasta 2-3 päivässä ja mulla menee helposti se viikko tai puolitoista. Yskänlääkkeistä Codesan Comp on tuntunut auttavan mutta en haluaisi noita litkiä kovin innokkaasti kun herkkä vatsa niin moiset myrkyt vaan pistää sekasin.

Onko tuosta sinkistä sitten oikeasti apua? Maksaako ihan hirveän paljon apteekissa? Teetä oon tosiaan latkinu jo nyt koko illan "ensiavuksi" ja sen huomaa siinä että sitten pitää vessassa juosta.. :D Uni ei ole lähimainkaan tulossa niin olen sitten koneella, vuoteessa kuitenkin. Kun nyt jotenkin rökittäis tämän flunssan, edes niin ettei se kestäis niin kamalan kauan. Olis niin paljon tärkeitä asioita tehtävänä ja synttäritkin menee ilmeisesti flunssaisena...

Niin ne monet sitä sinkkiä kehuu.. sitä on jossain annospusseissa ja se sekotetaan ja juodaan! Hintaa en nyt tiiä kyllä.. meinaan tota ite koklata kyllä! :)

Ota sitä ventolinea vaan .. ei siitä haittaa ole! :)

Ja sulla on hyvä tuo yskänlääke, koska siinä on myös keuhkoja avaavaa!
(tuo on se paras, koska siinä on tota!)

*Mulla menee kaikki astmalääkkeet
*Antihistamiini
*Nenäsuihke

Piakkoin myös alotan sen tabletti kortisonikuurin.. tehokas, mutta haitat sitäkin suuremmat! :(
Tosin keuhkot saatava kuntoon.. ilman niitä pirun vaikiaa!

Huomenna voisi käydä siellä apteekissa ja katsella niitä sinkkijuttuja, jos eivät maltaita maksa. Kauheastikun ei oo nyt rahaa loppukuuksi käytössä niin en halua tuhlata lääkkeisiin, kun nenäsuihkekin tuntuu maksavan kympin ja joku Strepsils toisen kympin jo..

Yskänlääke, nenäkannu, Bafucin, D-vitamiini, kuuma juoma, ja ehkä ne sinkkitabletit tai jauhe.. Vielä pitää kyllä hommata jotakin rasvaa nenälle koska rohtuu aina flunssassa, kipeää nenää on inhottava niistää ja iho lähtee sitten riekaleina päältä kun kuivuu..

Huomenna voisi käydä siellä apteekissa ja katsella niitä sinkkijuttuja, jos eivät maltaita maksa. Kauheastikun ei oo nyt rahaa loppukuuksi käytössä niin en halua tuhlata lääkkeisiin, kun nenäsuihkekin tuntuu maksavan kympin ja joku Strepsils toisen kympin jo..

Yskänlääke, nenäkannu, Bafucin, D-vitamiini, kuuma juoma, ja ehkä ne sinkkitabletit tai jauhe.. Vielä pitää kyllä hommata jotakin rasvaa nenälle koska rohtuu aina flunssassa, kipeää nenää on inhottava niistää ja iho lähtee sitten riekaleina päältä kun kuivuu..

Lääkemenot on hurjia kyllä....
Niihin menisi paljon rahaa, mutta sitä pitäisi käyttää paljon muuhunkin!
Tosin pakolliset on ostettava.. terveys ykkössijalla, mutta nämä "ylimääräset" lisälääkkeet ei ole niin välttämättömiä, jos ilmankin pärjää..

Jos sinkki ihan hunajaa maksaa..jätän pois minäkin sen..

Osta Bebanthenia tohon nenään.. Suosittelen! :)

[QUOTE="Plääh";26087696]Lääkemenot on hurjia kyllä....
Niihin menisi paljon rahaa, mutta sitä pitäisi käyttää paljon muuhunkin!
Tosin pakolliset on ostettava.. terveys ykkössijalla, mutta nämä "ylimääräset" lisälääkkeet ei ole niin välttämättömiä, jos ilmankin pärjää..

Jos sinkki ihan hunajaa maksaa..jätän pois minäkin sen..

Osta Bebanthenia tohon nenään.. Suosittelen! :)[/QUOTE]

Bebanthenia en ole ikinä hoksinu nenään kokeillakaan.. Olen joskus erehdyksessä laittanut muutaman kerran perusvoidetta mutta siinä se vesihän kirvelee jostain syystä iholla kamalasti. Viime flunssan aikaan en päässyt apteekkiin käymään tai mitään ja piti selvitä nenän voitelusta pinkillä huulirasvalla - onneksi ei tarvinnut poistua kotoa nenä pinkkinä :D

Nyt vaan meinaa käydä kurkku kipeäksi.. Kipeäksihän tässä on selvästi tulossa. Tuo sinkki netistä luetun mukaan toimii kun otetaan 24h sisällä oireista, pitääpä testata oisko sillä oikeasti jotain vaikutusta. Mieluummin käytän noita luonnollisempia juttuja,kuin jotain vahvoja lääkkeitä, esim. Otrivin nenäsuihke avasi kyllä nenän mutta oli niin vahvaa että vesi kihosi silmiin ja tajunta tuntui räjähtävän kun siinä oli jotain mentholia ilmeisesti mukana..

Yhteistyössä