Flunssassa ja mahdollisessa poskiontelotulehduksessa lentäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssainen

Vieras
Eli onko kukaan lentänyt kovassa flunssassa, johon olisi liittynyt vielä poskiontelotulehduskin? Miten lento sujui, oliko paljon kipua ja kannattaako lähteä lentämään tässä kunnossa? Yleistila vaikuttaa hyvältä, ainut tosiaan on vaan tuo pää täynnä räkää. :s Lento olis perjantaina ja tarkoitus kyllä lääkärillekin mennä.

Mutta kokemuksia etenkin poskiontelotulehduksessa lentäneiltä, paheniko tulehdus tai tuliko jotain muuta vakavaa siihen?

Ja saako aikuinen koneessa pyydettäessä lentoemänniltä ne "mikkihiiri" korvat?

On saattanu olla sitä poskiontelotulehdustakin siinä samassa, mutta jos on pää täynnä räkää/limaa niin mukavat oltavat ei tule olemaan. Kipua tulee olemaan paljon, mutta kyllä sen kestää kunhan muistaa tasata painetta koko laskun ajan. Nenästä vaan kiinni ja nielemistä ja täysillä puhaltamista, haukottelua... Sit ku ollaan maassa niin kunnolla puhallat nenä ja suu kiinni niin se rusahtaa auki käy kipeää mutta sitten on korvat auki.

Olen lentänyt koneella korvatulehduksessakin. Tällöin ei ollut ollenkaan kivaa, ei auttanut mitkään lääkkeet ja kipu oli aivan sietämätöntä. Korvasta valui vain kokoajan jotain korvanestettä...

Trevlig resa!

Ja mikkihiirenkorvat: eli muovimukit joide sisällä kuumaan veteen kastetut paperitupot eivät auta vaan voivat jopa pahentaa: kuuma ilma turvottaa korvatiehyeet entistä pienemmiksi ja paine tasaantuu entistä huonommin...

Mulla itselläni nyt poskiontelu tulehdus ja ennen ab kuuria jo autolla mäkien meni teki pahaa.

Äitini lensi thaimaahan poskiontelutulehduksessa, ja mitäs se lento kestää jotain 12tuntia. Oli kuulema ollut helvettiä..... eli hän ei ainakaan suosittelisi.

Nyt heti tänään lääkäriin niin ennätät aloittaa ab kuurin. Tuskin reissua tarttee sen takia perua mutta kaikkeni tekisin helpottaakseni oloa ennen lentoa.

Lekurilta kunnon tropit ja tuskaa tulee olemaan. Ota nasolinia 0,5h ennen nousua ja laskua. Sen pitäis vähän auttaa. Mun täytyy ottaa normaalistikin ennen lentoja, koska mulla on niin herkät korvat, eikä paineen tasaaminen mulla auta. Kysyin lekurilta apuja ja tuon neuvon sain. Jättipurkan syönti auttaa mulla myös ja juominen. Lapsethan juo tuttipullosta (siis vauvat), niin se auttaa...et jos vaan kehtaat :D

Tänään kun heräsin, niin oli tuollaista painetta päässä. Voisi olla ihan jo siitäkin, etten ole saanut nukuttua kunnolla, koska flunssa on kestänyt viime perjantaista, joten en välttämättä uskoisi poskiontelotulehduksen mahdollisuuteen.. vielä. Toivottavasti ei tulekaan. Päivystykseen soitin, mutta vasta huomiseksi sain ajan. Noh toivotaan, että tänään helpottaisi jo muutenkin.

Kiitos neuvoista ja varsinkin siitä, että pystyn lentämään. Mitenhän tuon lennon jälkeen sitten tuo kipuilu? Loppuuko mahdollisesti heti vai onko muilla kestänyt päiviä? Auttaisiko ne lentokorvatulpat, jos joko matkan pitäisi? Huhhuh. Pelkään kipua niin kovin. :(

Just äsken tulin lennolta pois ja siksi täällä olenkin. Oli iha helvetin kivuliasta ja ei helpota vielkään. Mulla on siis poskiontelotulehdus ja paikattuja hampaita

Olen pari kertaa lentänyt oikein kunnolla flunssaisena ja poskiontelontulehduksen kanssa. Lääkäri määräsi Aerinazea/Duactia + sitten nenäsuihke vähän ennen lentoa. Ja nuo lentokorvatulpat korvissa koko lennon ajan. Ei ollut sen kummempaa, kuin ilman flunssaa lentäminen.

Yhteistyössä