Fysioterapeutin mukaan mun pitäisi 2-3 viikon päästä kävellä ilman keppiä

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tämä olisi siis tavoitteena. Mä kuitenkin arastan tuon leikatun puolen jalkaa enkä uskalla astua sille kunnolla. Lihakset ovat päässeet heikkenemään jo ennen leikkausta ja väärä kävelytyyli meinaa jatkua.

Nyt sitten pitäisi saada ne lihakset kuntoon hyvinkin yksinkertaisilla liikkeillä. Tänään käytiin fysioterapeutin kanssa niitä liikkeitä läpi ja kyllä tuntui kun lihakset venyi tuossa toisella puolella. :snotty:

Mutta eiköhän se tästä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Varmasti onnistut. Huolehdit vaan riittävästä liikunnasta ja oikeista harjoituksista, niin kaikki menee hyvin! Parasta hoitoa tekonivelelle on huoltaa lihakset hyvään kuntoon! =)

No mä olen tehnyt kävelylenkkejä siitä lähtien kun kotiin pääsin. Sairaalassa jo kävin luvan kanssa kanttiinissa joka oli aika pitkän matkan takana ajatellen sitä, että olin leikattu muutama päivä aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
mitäs sulta on leikattu?

Lonkkaan on laitettu pinnoitetekonivel.

Pelittääkö hyvin? Oon itse leikkurissa töissä ja harvoin me kuullaan palautetta.... Oliko kovin kipeä alussa? Ja jos naiselta saa udellla oletko minkä ikäinen?

No sitä kipua mistä mä kärsiin melkein kaksi vuotta ei enää ole, se jäi leikkauspöydälle! =) Mutta siis kyllähän mä olin kipiä aluksi ja lääkettä meni kipupumpulla. Kotio sain burana 600 ja panacod. Mut on leikattu 9.7, tänään en ole ottanut yhtäkään kipulääkettä.

Mä olen kesäkuussa täyttänyt 30v.

mitäs sulta on leikattu?

Lonkkaan on laitettu pinnoitetekonivel.

Pelittääkö hyvin? Oon itse leikkurissa töissä ja harvoin me kuullaan palautetta.... Oliko kovin kipeä alussa? Ja jos naiselta saa udellla oletko minkä ikäinen?

No sitä kipua mistä mä kärsiin melkein kaksi vuotta ei enää ole, se jäi leikkauspöydälle! =) Mutta siis kyllähän mä olin kipiä aluksi ja lääkettä meni kipupumpulla. Kotio sain burana 600 ja panacod. Mut on leikattu 9.7, tänään en ole ottanut yhtäkään kipulääkettä.

Mä olen kesäkuussa täyttänyt 30v.

Hienoa että on pelittänyt hyvin.

olet nuori toivotaan että kestää hyvänä pitkään! Tsemppiä!

Yhteistyössä