G:1v10 kk osaamiset (1v 6kk-2v)

1,6kk juoksee,puhuu pitkiä lauseita,oppi ärrän sanomaan tänään,laulaa ainakin 6 eri laulua,syödä ei malta itse vielä... :snotty: palapelit ei kiinnosta...tietää kirjoista lähes kaiken kun kyselee:missä lehmä jne..

1v11kk tyttö: Sanoo pari oikeaa sanaa, mutta ymmärtää paljon puhetta. ei suostu käymään potalla. syö itse, ei anna syöttää. pukee itse hyvin jos vaan sattuu huvittamaan. tekee sujuvasti nuppipalapelejä ja palikan "pujotusta". tyhjentää tiskikoneesta "haarukkakorin" eli ruokailuvälineet oikeisiin lokeroihinsa. siivoaa omat lelunsa yleensä käskemättä + laittaa kenkänsä kenkätelineeseen ja ulkovaatteensa omaan lipaston laatikkoonsa. vie likapyykkinsä pyykkikoriin, auttelee äitiä pyykkien laittamisessa koneeseen, pyykkikoriin ja ojentelee niitä yksi kerrallaan kun laitan ne narulle. osaa näyttää missä mikin esine, asia tms on. tekee hiekkakakkuja... siinä nyt jotain mitä äkkiä tuli mieleen...

Poika on nyt 2,2v mut tossa vaiheessa teki 3-5 v:lle tarkotettua palapeliä, puhu jo aika sujuvasti(kotona puhutaan kolme kieltä, joten alotti puhumisen 1,8v.ja sitä tuli sit parissa kuukaudessa jo hurjasti) puki jo melkein itsenäisesti, osas riisua kaikki paitsi sukat ja kengät itse - jos oli sillä tuulella. Söi itse sotkematta, taas kerran jos oli sillä tuulella, et yrittää syödä oikein nätisti. Katteli kirjoja yksin ja yhdessä, kiipeili, hyppi, tanssi, juoks.

Yhteistyössä