G: Aiotko valehdella lapsellesi Joulupukista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulun henki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulun henki

Vieras
Jos teidän perheessä on tapana uskotella lapsille joulupukin olevan totta, miksi näin?

Mikäli perheenne ei vietä joulua joulupukin ja tonttujen kera, miksi olette päätyneet siihen ratkaisuun?

Meidän ei pitänyt alkaa siihen joulupukkihömpötykseen ollenkaan. Viime joulu meni ihan hyvin, mutta tänä vuonna lapset meni päiväkotiin ja siellä on puhuttu pukista ja on vieraillut pukki jne. Lapsi selittää ihan innoissaan,et pukki asuu Korvatunturilla, sillä on tonttuja ja poroja ja se tuo lahjoja. Nyt tässä pohdimme, et mitä teemme aattona. Palkkaammeko kalliin maksullisen pukin, vai väitämmekö, että kävi sillä aikaa oven takana kun olimme joulusaunassa. Onkohan pettymys kova, jos pukki ei tulekaan.

Juuri mietin itsekin, että teen aloituksen asiasta.

EN AIO.
1) Haluan opettaa, että lahjat tulevat ihmisiltä ja niistä kiitetään antajaa.
2) En halua lapsen pettyvän minuun, koska olen huijannut häntä.

Minulle itselleni ei ole lapsena valehdeltu lapsena joulupukin olevan totta, mutta olen silti uskonut siihen ja nauttinut "leikistä". Lapsi on sellainen, sadun ja toden raja on muutenkin hämärä, lapsi uskoo keijuihin, tonttuihin, peikkoihin... ja joulupukki voi olla samanlainen ihana satu.

eli korvatunturin pukki + tontut on totta, mutta kauppojen pukit ja kotona käyvät on apupukkeja. meillä ei siis käy pukkia kotona, mutta tontut tuo yönaikana paketin, jonka aattoaamuna saa avata. muut lahjat on sitten ihan antajilta itseltään.

Alkuperäinen kirjoittaja Joulun henki:
Jos teidän perheessä on tapana uskotella lapsille joulupukin olevan totta, miksi näin?

Mikäli perheenne ei vietä joulua joulupukin ja tonttujen kera, miksi olette päätyneet siihen ratkaisuun?

meillä aikuisetkin uskoo jouluna joulupukkiin. Se on se joulun tarina joka kuuluu jouluun. Pienemmät lapset uskovat että joulupukki tuop san lahjoista ja osan vanhemmat ostaa, siksi akikkea pyytämäänsä ei voi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä olen sanonu et eihän sitä tiedä vaikka se oikeakin olis olemassa :D

Niin on. Aina kun mun mies ja lapsi lähtee ulos katsomaan näkyisikö pukkia, niin kun he tulevat kotiin, on kuusen juurella lahjoja. Jos pukkia ei ole, niin kuka ne lahjat muka tuo?

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
musta on kyllä aika surkeaa että mun isä ei ole koskaan nähnyt pukkia. se on aina ollut vessassa tai liiterissä kun pukki on käynyt :o

Joo, mut kato pointti ei olekaan siinä, että pukin näkee, vaan siinä, että sä voit olla aivan varma, että pukki näkee sun isän ja tuo hänelle juuri oikeat lahjat. :)

Juu, ollaan "valehdeltu" pukista. Niin tehtiin minullekin lapsena ja minusta se oli hyva se vaikka tietysti pettymys oli melkoinen kun naapurin ipanat asian oikean laidan kertoivat :(

Esikoisen kanssa tasta oli puhetta juuri eilen ja sekin sanoi etta oli hyva kun sai uskoa aikansa pukkiin, joulu oli kuten taikaa, sanojaan lainatakseni. Ja esikko omalta osaltaan uskottelee pukista ja tontuista nuoremmille.

Asumme ulkomailla joten pukki ei kay mutta jattaa lahjat jouluyona kuusen alle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pukki on totta.:
musta on kyllä aika surkeaa että mun isä ei ole koskaan nähnyt pukkia. se on aina ollut vessassa tai liiterissä kun pukki on käynyt :o

Joo, mut kato pointti ei olekaan siinä, että pukin näkee, vaan siinä, että sä voit olla aivan varma, että pukki näkee sun isän ja tuo hänelle juuri oikeat lahjat. :)

mutkun mä haluan valokuvan iskästä pukin kanssa perhealbumiin |O

ne on ne kouluammuskelijat niitä joille on kerrottu et joulupukki on olemassa eikö niin?

ei se oo valehtelemista oikeesti. jos sanotaan että joulupukki tulee, ja teille kotiin tulee mies joka väittää nimekseen joulupukki, ja on ihan joulupukin näkönenki, niin sittenhän teille tuli joulupukki.
jos teille taas tulee mies joka on pukeutunut kuin joulupukki, mutta kun lapset kysyy nimeä ja se vastaa että timo. silloin teillä kävi timo, ei joulupukki ja silloin te ootte valehellu.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
meillä aikuisetkin uskoo jouluna joulupukkiin. Se on se joulun tarina joka kuuluu jouluun. Pienemmät lapset uskovat että joulupukki tuop san lahjoista ja osan vanhemmat ostaa, siksi akikkea pyytämäänsä ei voi saada.

Kerranki mä oon sun kans aivan samaa mieltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä olen sanonu et eihän sitä tiedä vaikka se oikeakin olis olemassa :D

Niin on. Aina kun mun mies ja lapsi lähtee ulos katsomaan näkyisikö pukkia, niin kun he tulevat kotiin, on kuusen juurella lahjoja. Jos pukkia ei ole, niin kuka ne lahjat muka tuo?

Se on sitä joulun taikaa :D

Mun oli pakko valehdella pojalle, ettei pukkia ole, kun koulussa alkoi ne ajat, että pahimmat riiviöt olisivat kuitenkin syöttäneet pojallemme pajunköyttä.

mutkun mä haluan valokuvan iskästä pukin kanssa perhealbumiin |O

Ok: lähde isäsi kanssa kävelylle tai autoilulle ja bongatkaa pukki. Sitten vain näps - ja sinulla on kuva. :)

Miksi ei lapset saisi uskoa joulupukkiin? Se on satua, ja lapset saavat uskoa satuihin. Ollaanhan täällä palstalla niin kovasti muidenkin perinteiden puolesta (ristiäiset yms.) että saa monesti erilaisena kakkaa roppakaupalla niskaan jos itse ei ole niitä noudattanut. Nyt kerrankin meillä noudatetaan perinteitä :xmas:

Sitä paitsi kun muistuttaa säännöllisin väliajoin joulun alla, että tontut kurkkii, pysyy mukulat kurisssa :whistle: :xmas:

Yhteistyössä