Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kyllä sinä itsekin sen tiedät, että KYLLÄ ansaitset! =)
Jokainen meistä ansaitsee vaikka mitä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ennen raskautumista olin käyttänyt kannabista muutaman vuoden ja kovempia huumeita vuoden verran. Plussattuani lopetin kaiken seinään, tupakoinninkin. Lapsi on nyt reilu 2-vuotias, enkä ole kamaan enää koskenut, eikä tee mielikään. Elämäni on kykyään tavallista, lapsen kanssa oleilua ja työssä käymistä. Voisin lyödä vetoa, että lähileikkipuiston vakiokeskustelukaverinikaan eivät osaa aavistaa minulla olevan huumetaustaa, sillä mikään nykyisessä olemuksessani ei viittaa siihen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Phoebs, suora lainaus profiilistasi "Viisautta on ymmärtää, että kaikki ovat erilaisia, ja totuuksiakin on aina enemmän kuin yksi". Yllättävää, että olet noin kykenemätön ymmärtämään erilaista elämää, kuin mikä siunulla on.
Ap, minun mielestäni ansaitset lapsesi. Kaikkea hyvää sinulle!
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Phoebs, suora lainaus profiilistasi "Viisautta on ymmärtää, että kaikki ovat erilaisia, ja totuuksiakin on aina enemmän kuin yksi". Yllättävää, että olet noin kykenemätön ymmärtämään erilaista elämää, kuin mikä siunulla on.
Kyllä mä ymmärrän, mä vaan en ajattele sitä vaan yhdeltä kannalta. Niin kuin mun profiilissa lukee, totuuksia on aina enemmän kuin se yksi. Mieti sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ennen raskautumista olin käyttänyt kannabista muutaman vuoden ja kovempia huumeita vuoden verran. Plussattuani lopetin kaiken seinään, tupakoinninkin. Lapsi on nyt reilu 2-vuotias, enkä ole kamaan enää koskenut, eikä tee mielikään. Elämäni on kykyään tavallista, lapsen kanssa oleilua ja työssä käymistä. Voisin lyödä vetoa, että lähileikkipuiston vakiokeskustelukaverinikaan eivät osaa aavistaa minulla olevan huumetaustaa, sillä mikään nykyisessä olemuksessani ei viittaa siihen.
Oot poikkeuksellisen vahva ihminen. Toivottavasti lapsi perii vahvuutesi.
Jos tuo on totta mitä kerroit.. että lopetit kaiken seinään. Se on harvinaista.
Vielä kun lapsesi välttyisi huumekäytöiltä niin tosi hyvä.
Itse lopetin sikarit 2 pv ennen raskautumista ja mun heikon tekee vieläkin mielivaikka aikaa lopettamisesta jo 9kk!
rvk 40 menossa nyt-...
Ehkä sitten vuoden päästä ei tee enää mieli...
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Mulla on realistinen ajattelutapa. Mä en todellakaan taputa päähän ketään kuka lapsia haluaa, ihan siitä syystä että mun kokemukset mun vanhemmista on sellaiset etten sellaisia kenellekään toivo.
Mä en näissä asiossa mieti ensin vanhempia vaan aina ensin sitä lasta, lapsen oikeutta turvalliseen ja tasapainoiseen elämään. Mun mielestä tässä maailmassa vain lapsella on oikeus, vanhemmilla taas on velvollisuus. Mutta mä poistun nyt netistä tältä iltaa, tarvin unta.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Phoebs, suora lainaus profiilistasi "Viisautta on ymmärtää, että kaikki ovat erilaisia, ja totuuksiakin on aina enemmän kuin yksi". Yllättävää, että olet noin kykenemätön ymmärtämään erilaista elämää, kuin mikä siunulla on.
Kyllä mä ymmärrän, mä vaan en ajattele sitä vaan yhdeltä kannalta. Niin kuin mun profiilissa lukee, totuuksia on aina enemmän kuin se yksi. Mieti sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Kerran alkoholisti aina alkoholisti, sama pätee varmasti huumeisiinkin. Tämä tarkoittaa että vaikka on ollut jo pitkään kuivilla, riski alkaa käyttää uudelleen säilyy läpi elämän. Mitään kohtuukäyttöä ei entiselle päihteiden väärinkäyttäjälle ole. Tämän monet AA:ssa käyvät tiedostavat ja mielestäni se on hienoa. Tämän tiedostaminen suojelee heitä retkahduksilta. He ovat raittiita "päivän kerrallaan" - mikä jo pitää sisällään tuon tiedostamisen idean. En luota kehenkään entiseen narkkariin joka sanoo että on "eri ihminen" ja "lopullisesti kuivilla". Hän ei tiedosta sairautensa luonnetta eikä sitä että kyseessä on elinikäinen prosessi, kysy keltä tahansa AA:ssa tai NA:ssa niin he vahvistavat tämän. He terveellä tavalla myöntävät tarvitsevansa apua tiedostamisessaan ja käyvät siksi AA:ssa tai NA:ssa. Tietyllä tapaa sinä siis olet riski.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ennen raskautumista olin käyttänyt kannabista muutaman vuoden ja kovempia huumeita vuoden verran. Plussattuani lopetin kaiken seinään, tupakoinninkin. Lapsi on nyt reilu 2-vuotias, enkä ole kamaan enää koskenut, eikä tee mielikään. Elämäni on kykyään tavallista, lapsen kanssa oleilua ja työssä käymistä. Voisin lyödä vetoa, että lähileikkipuiston vakiokeskustelukaverinikaan eivät osaa aavistaa minulla olevan huumetaustaa, sillä mikään nykyisessä olemuksessani ei viittaa siihen.
Itse lopetin sikarit 2 pv ennen raskautumista ja mun heikon tekee vieläkin mielivaikka aikaa lopettamisesta jo 9kk!
rvk 40 menossa nyt-...
Kiitos! Olen omasta mielestänikin toisaalta vahva toisaalta heikko ihminen. Olen koko pienen ikäni saanut kokea asioita, joita monet eivät joudu kokemaan koskaan. Mm. seurannut sivusta äidin mielenterveysongelmia, selviytynyt äidin itsemurhasta jne. Vaikeudet vahvistaa. Mutta päihdeongelmat menneisyydessä kielii heikkoudesta, vaikka itse miellän ne vaan typeryydeksi. Päihteet on niin petollisia, sitä luulee et käyttää niitä vaikka ne käyttää sua.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ennen raskautumista olin käyttänyt kannabista muutaman vuoden ja kovempia huumeita vuoden verran. Plussattuani lopetin kaiken seinään, tupakoinninkin. Lapsi on nyt reilu 2-vuotias, enkä ole kamaan enää koskenut, eikä tee mielikään. Elämäni on kykyään tavallista, lapsen kanssa oleilua ja työssä käymistä. Voisin lyödä vetoa, että lähileikkipuiston vakiokeskustelukaverinikaan eivät osaa aavistaa minulla olevan huumetaustaa, sillä mikään nykyisessä olemuksessani ei viittaa siihen.
rvk 40 menossa nyt-...
Kiitos! Olen omasta mielestänikin toisaalta vahva toisaalta heikko ihminen. Olen koko pienen ikäni saanut kokea asioita, joita monet eivät joudu kokemaan koskaan. Mm. seurannut sivusta äidin mielenterveysongelmia, selviytynyt äidin itsemurhasta jne. Vaikeudet vahvistaa. Mutta päihdeongelmat menneisyydessä kielii heikkoudesta, vaikka itse miellän ne vaan typeryydeksi. Päihteet on niin petollisia, sitä luulee et käyttää niitä vaikka ne käyttää sua.
Uskon että sulla on mahtavat eväät antaa lapselle koska olet itse entinen " heikko" ja nykyinen selviytyjä. Monen suvussa on heikkoutta. Mutta heikot tavat ei tule ( tässä tapauksessa lapsellesi ) koska uuden vahvuutesi ansiosta ja ITSEKRITIIKKIIN kykenevänä ( itseäsi ulkoa tarkkailevana ) löydät varmasti keinot paremmin kuin joku edelleen narkkari tai dokaava äiti .. tai sellainen joka kantaa heikon geeniä.. mutta ei ole itse kokenut ja ei osaa suojella lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Kerran alkoholisti aina alkoholisti, sama pätee varmasti huumeisiinkin. Tämä tarkoittaa että vaikka on ollut jo pitkään kuivilla, riski alkaa käyttää uudelleen säilyy läpi elämän. Mitään kohtuukäyttöä ei entiselle päihteiden väärinkäyttäjälle ole. Tämän monet AA:ssa käyvät tiedostavat ja mielestäni se on hienoa. Tämän tiedostaminen suojelee heitä retkahduksilta. He ovat raittiita "päivän kerrallaan" - mikä jo pitää sisällään tuon tiedostamisen idean. En luota kehenkään entiseen narkkariin joka sanoo että on "eri ihminen" ja "lopullisesti kuivilla". Hän ei tiedosta sairautensa luonnetta eikä sitä että kyseessä on elinikäinen prosessi, kysy keltä tahansa AA:ssa tai NA:ssa niin he vahvistavat tämän. He terveellä tavalla myöntävät tarvitsevansa apua tiedostamisessaan ja käyvät siksi AA:ssa tai NA:ssa. Tietyllä tapaa sinä siis olet riski.