M
"muuttaja"
Vieras
Missä noista siis asuisit,jos olisi pakko valita? Oletetaan,että olette työssäkäyvä perhe, jolla 2 lasta. Anna myös Perustelut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos saisi valita, niin siellä missä lapsilla on hyvät koulut ja opiskelupaikat lähellä.
Olen Espoolainen, täällä syntynyt ja täällä aina asunut.
Valitsen Espoon.
Vantaalle en muuttaisi, vaikka mulle annettaisiin talo tontteineen sieltä.
Siuntioon voisin muuttaa ja ehkä jopa Raaseporiin.
Höm. Espoosta kävisi noi läntisimmät alueet. Vaikka Veikkolassa jossain järven rannalla. Tai Siuntio, se ois ookoo. Ja Raasepori mut sit mieluummin niinko pk-seudun puolella eikä jossain Hangossa päin.
Jaa niinne perustelut. Siksi, kun duunit ovat pk-seudulla mutten missään keskustassa kuitenkaan halua asua. Noista ois kohtuumatka ja voisi silti asua "korvessa". Niin, ja merestä plussaa.
No se Veikkola ei ollut kyllä tuossa listalla, mutta eikö siinä Veikkolan järven ympärillä ole kamala meteli Turun väylältä ja sit ne muut järvet on tosi kaukana metsässä, missä ei ole mitään.
Miksi Espoosta läntiset alueet? Mitkä alueet tarkemmin?
VAntaan itäpuolella. Lentokenttä, hyvät liikenneyhteydet muutenkin (helpottaa työssäkäyntiä), keskuksissa palvelut ja koulut lähellä, ylipäätään lasten suhteen aktiivinen. VAntaata sanotaankin pk-seudun logistiikkakeskukseksi, koska mikään muuu kaupunki ei pysty samoihin yhteyksiin. Se maine myös takaa työpaikkoja vantaalaisille.
No just siinä ennen Veikkolaa. Nupuri vaikka. Tarpeeksi metsäinen vielä mut lähellä motaria. Tai sit Kauklahdelta etelään tai Veikkolan suuntaan. Sielläkin on vielä asumattomia plänttejä.
Mä katselin joskus tuota Nupuria, mutta siellä oli kamala meteli motarilta. Lisäksi sinne tuli kamala haju siitä läheiseltä kaatopaikalta. Lisäksi siellä ei ole kunnossa olevaa koulua lapsille ja perheessä on ihan pakko olla 2 autoa.
-> miksi sitten asua Espoossa, eikä mennä jo kauemmas jossa on halvempia asuntoja, jos ei ole palveluja.
Veikkolaakin olen toki katsonut, mutta ei siellä pahemmin ole mitään palveluja, ja tontit ovat minikokoisia (600m2).
Omituinen perustelu. Vantaan perukoilta tulisin töihin Helsingin suuntaa julkisilla, oma auto ei kävisi mielessäkään. Karjaalta pääsisi myös nopeammin junalla kuin Kauniaisista kävellen.Esim Raaseporista Karjaalta on nopea junayhteys. Sieltä taitaa päästä nopeammin töihin kuin esim Vantaan perukoilta autolla. Riippuu toki, missä on töissä.
Etkö voisi ajatella etätöitä? Eikö koskaan ole ollut ajatuksissa muuttaa pois isompaan ok-taloon kehyskuntiin?