G: Häiden kustannukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulentyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tulentyttö

Aktiivinen jäsen
31.10.2007
1 328
0
36
olisin kiitollinen jos kertoisitte mitä teidän häät maksoi, meillä kolmas lapsi syntyy lokakuun lopussa ja sitä ennen pitäs järjestää häät, saa nähä onnistuuko ja mahdollisimman halvalla :)

Eli tässä olis "muutama" kysymys, vastaa paljon maksoi ja mitä teitte itse =)

1.paljon oli vieraita
2.mitä ruuat maksoi
3.entä juomat
4.orkesteri
5.puvun vuokraukset
6.hääkimppu
7.hääkakku
8.hääkarkit ym.
9.juhlapaikan vuokra
10.hääkampaun/meikki

Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä?
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
olisin kiitollinen jos kertoisitte mitä teidän häät maksoi, meillä kolmas lapsi syntyy lokakuun lopussa ja sitä ennen pitäs järjestää häät, saa nähä onnistuuko ja mahdollisimman halvalla :)

Eli tässä olis "muutama" kysymys, vastaa paljon maksoi ja mitä teitte itse =)

Laitanpas tähän viime kesältä siskon häistä näitä tietoja ku järkkäilin näitä aika paljon :)

1.paljon oli vieraita 100
2.mitä ruuat maksoi äiti teki niin en osaa sanoa, mutta aika paljon silti
3.entä juomat tätäkään en valitettavasti tiedä ku ne hommas siskon appiukko
4.orkesteri muistaakseni 300-400e
5.puvun vuokraukset sulhaselle ja sulhaspojalle reilut 100e
6.hääkimppu 60e sisälsi rintakukat ja heittokimpun sekä morsiusneidon kimpun
7.hääkakku äiti teki senkin
8.hääkarkit ym. itse askarrellut rasiat ja kaupasta karkit niin oisko ollu 30-40e
9.juhlapaikan vuokra 350e muistaakseni
10.hääkampaun/meikki 35e

Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä?
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista =)

Omat häät maksoi muutaman satasen ku kimppu maksoi 6e, puku 15e, ruuat yms. teki äiti ja varmaan maksoi jotain 300e kun vieraita noin 30 ja kotona vietettiin :)

vaihtoehtoja on monia ja aikataulussa tiukkaa voi tehdä jos haluaa tietyn paikan juhlille ja vihkitilaisuudelle.

Huhtikuussa 2007 päätettiin mennä naimisiin, varattiin maistraatista aika heinäkuulle 2007.

1.paljon oli vieraita Vieraita oli vähän alle 30

2.mitä ruuat maksoi Mun isä maksoi kakun, miehen täti teki suolaisia syötäviä, me maksettiin loput, en laskenut yhtään summaa mutta alle 150e.

3.entä juomat
Mun isä halusi kustantaa sekin puolen, arvioisin että reilu 100e niihin meni.

4.orkesteri
Ei haluttu sellaista
5.puvun vuokraukset
Ostin mekon, en halunnut perinteistä, joten ostin ihan perusputiikista ja maksoi 50e.
Kengät 30e.

6.hääkimppu
En ajatellut edes hankkia sitä, mutta mun isä kiikutti mulle sellaisen :D
7.hääkakku
Täällä kaupungissa olisi maksanut helposti satasen tai kaksi, naapurikunnan kotileipomosta juuri toiveiden mukainen kolmikerroskakku 50e.
8.hääkarkit ym.
Ei ollut karkkeja, koristeluun meni n.50e.
9.juhlapaikan vuokra
Ilmainen, edellisen talon kerhohuone ja puutarha.
10.hääkampaun/meikki
Meikkasin itse, kampaus n.30e.

paljon oli vieraita 120
2.mitä ruuat maksoi 85mk hlö
3.entä juomat n.1500mk
4.orkesteri n.1000mk
5.puvun vuokraukset ostettiin
6.hääkimppu sis kaikki kukat 1200mk
7.hääkakku sis.ruokaan
8.hääkarkit ym. tehtiin itse n.20mk
9.juhlapaikan vuokra 6000mk
10.hääkampaun/meikki 50mk meikin maksoi äiti

Meillä häät kuukauden päästä, ja tässä about hinnat:
1. vieraita 120
2.ruuat maksaa 24?/hlö (luojan kiitos saatiin tutulta pitopalvelulta hyvä tarjous!)
3.juomiin menee about 1200?
4. orkesteria ei tule
5. miehen puvun vuokraus 120?/10pvä. mä ostin oman puvun joka maksoi 1200?
6. hääkimpusta ei vielä mitään hajua
7.hääkakku kuuluu ruuan hintaan
8. hääkarkit aika tasan 20?
9. juhlapaikan vuokra (+musalaitteet, valot ja lisäpöytiä) 1400?
10. meikki ja kampaus varattu, mut hintaa en kysynyt.

Me alettiin järjestämään häitä reilu puoli vuotta sitten ja hyvin on ehtinyt! Ei se mikään kokopäivätyö ole, joten jos saa vaan juhlapaikan, pitopalvelun ja kirkon, niin sitten kyllä ehtii ne muutkin fiksata.

1.paljon oli vieraita n.100
2.mitä ruuat maksoi n.30?/hlö.
3.entä juomat 2 lasia viiniä kuulu hintaan, muutoin vieraat saivat ostaa drinkkinsä baaritiskiltä
4.orkesteri oisko ollut jotain 500?
5.puvun vuokraukset ostettiin omat puvut. eikös nuo vuokra puvut ole 200-500? hintasia?
6.hääkimppu oisko ollut jotain 100?
7.hääkakku 100? (tätä en nyt kyllä tarkaan muista!!)
8.hääkarkit ym. sori en muista
9.juhlapaikan vuokra oisko ollut jotain 1500?
10.hääkampaun/meikki kampauksen teki kampaaja sisko ja meikin ite, mut yleensä kampaus on n.150? ja meikki n.50?

+ pöytien kukkalaiteet ( hintaa en muista)

Kaveri järkkäilee häitä n.100hengelle, ja on arvioinut että niihin uppoo n.5000euroa
Siihen sisältyy siis pitopalvelunoutupöytä vimpan päälle ja iltapaloinen sekä kakkukahveineen. Orkesteri, tilanvuokra ja hääpuvun vuokra ym.
Olen myös kuullut häistä, joissa ollut 200 henkeä ja budjetti ollut 10-20 000euron luokkaa... :whistle:

Luulen että todella edulliseen pystyy järkkään ja taas toisaalta taivas on kattona siinä miten paljon niihin saa palaan rahaa.

Meillä häät kesäkuussa...

1.paljon oli vieraita n.120kutsuttu
2.mitä ruuat maksoi äiti tekee ruoat n.400? kakkuineen
3.entä juomat Haetaan Tallinnasta+viinit ja lantrinkit
4.orkesteri 500?
5.puvun vuokraukset Ostin puvun 500? Miehen puku 200?
6.hääkimppu jaa-a
7.hääkakku ruoan kans samassa
8.hääkarkit ym. n100? johon kuuluu myös korttien hinta
9.juhlapaikan vuokra oisko 200 pe-su
10.hääkampaun/meikki tää tulee olee kaikkineen 200?(sisältäen värjäys,leikkaus,kampaus,meikki)

HUH!Rahan menoo ei voi estää :ashamed:

Meillä häät vasta edessä mut vastaan silti :D

1.paljon oli vieraita... 200
2.mitä ruuat maksoi.. 21 ?/per henkilö
3.entä juomat
4.orkesteri 150?, paikallinen trio kyseessä
5.puvun vuokraukset... miehen saketin vuokra 160? ja hääpuvun ostin omaksi maksoi 650?
6.hääkimppu tein itse, tarvikkeet n. 20 ?
7.hääkakku.. on laskettu ruuan hintaan.
8.hääkarkit ym... ei tule
9.juhlapaikan vuokra.. 0?
10.hääkampaun/meikki.. 25? kampaus ja 50 ? meikki (kampauksen tekee serkkulikka, meikin paikallinen kosmetologi)

Onnistuukohan ees alle puolessa vuodessa järkätä häitä? Onnistuu, aloitettiin häiden suunnittelu helmikuussa ja heinäkuussa on häät :)

Höh siis teen hääkimpun itse, en mä viel sitä oo tehny :D niin ja hintaa tulee viel hääkutsuista (tein itse), sormuksista, morsiusneitojen vaatteista, hääauton vuokraus, bussikuljetuksen vuokraus kauempaa tuleville vieraille, hääpaikan koristelu jne. En halua edes ajatella loppusummaa.

Meillä meni eniten rahaa pitopalveluun, joka hoiti lämpimän ruoan ja kahvit ja kakut sekä toi astiat ja hoiti tarjoilun. En muista tarkkaa summaa, mutta se oli aikas paljon, koska vieraita oli lähemmän 100 (kaksi isoa sukua + kaverit) . Jos vieraita on vähemmän, on halvempaa. Säästää voi myös tekemällä osan itse.

Teetin myös puvun ja hunnun ja se tuli maksamaan kankaineen n. 700 ?. Sormus ei ollut kallis, koska en halunnut mitään isoa vaan ihan simppelin. Puvun voi myös vuokrata tai ostaa morsiusliikkeestä tarjouksesta.

Juomisiin meni useampi satanen ja hääkarkkeihin yms. "ylimääräiseen" sälään, kuten koristeisiin meni varmaan pari sataa. Kimpun teki eräs tuttu ja pitopalvelusta tuli kukat tosi halvalla pöytiin.

Paikka oli ilmainen, häät pidettiin vanhempieni kotona. Telttojen ja tanssiparketin vuokra oli muutaman kympin, bändi pari sataa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
helmille, vinku-iitalle ja harmaille kiitokset myös :)

Saako liikkeesta raskaana olevalle (viimesillään) pukua vai pitäskö tilata ja onkohan kallista?

Hanki/teetä/vuokraa sellainen "empirelinjainen" hääpuku, sellanen antiikinkreikan tyylinen....missä heti rinnanalla sellainen "vyö" ja siitä mekko levenee reilusti helmaa kohti.

Tuttu osti puvun morsiusliikkeestä ja siellä ne "korjaili" sitä hiukan niin, että vatsa mahtui pukuun. Mitään korsettipukua on varmaan turha haaveilla, mutta mites sellainen, jossa on leikkaus rintojen alla ja tilaa jää vatsalle.

NallePuh kiitos myös sulle :)

Mikä ois hyvä netti sivu häistä jossa olis kaikea tarpeellista tietoa?
Tää meidän häiden suunnittelu tuli ihan yht´äkkiä ja oon nyt tosi :o en tiedä mistä pitäs alottaa...

Yhteistyössä