g:Jos exän nyksä leikkaa lapsesi hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummallista, että täällä kysytään saako suuttua jostain. Jos ihminen suuttuu, niin se suuttuu. Oletteko te ihan tunteettomia ihmisiä? Kyllähän mistä vaan saa suuttua, jos se suututtaa.

Saa suuttua en sitä ole sanonut mutta kaikki ei suutu samanlaisista asioista.

Miksi täällä sitten kysellään mistä muut suuttuu?
Mä en nyt ymmärtänyt tätäkään:) Taisi lukea aloituksessa että puolesta ja vastaan jne.

Kyllähän se taitaa mitanottotilanne olla, jos vasten toisen toiveita toimitaan neuvottelematta. Eli heillä on tarve näyttää, ettet sä mikään ole. Semmoiseen tietysti luontainen reaktio on suuttumus ja on siihen oikeuskin.

Mutta ei asia sillä selvä ole. Ensinnäkin, oletko tehnyt jotain provosoidaksesi toisilta tuollaisen teinireaktion? Eli ei kannata alleviivata omaa asemaa liikaa, jos uskot itse omiin oikeuksiisi ja velvollisuuksiisi, voit suhtautua rajaloukkauksiin pitkämielisesti.

Tässä kohtaa en ehkä soittaisi saman tien raivoissani perään, vaan yrittäisin selvittää asioita fiksummin. Kuitenkaan mitään kammottavaa ei ole tapahtunut, pelkästään se tahallinen loukkaus. Eli kysyisin, olenko jotenkin ärsyttänyt heitä niin että sen vuoksi täytyi toimia näin. Olisin myös valmis omalta puoleltani pyytämään anteeksi jos olen itse törppöillyt. Sitten vasta sanoisin, että toivon että tämmöisestä teinimeiningistä päästäisiin äkkiä yli, niin olisi kaikilla parempi mieli, heilläkin - kuin myös lapsilla.

Ei ole exää eikä nyksää, mutta esim. suuttuisin, jos anoppini leikkaisi tyttöjemme hiukset, ennenkuin itse olen luvan antanut. Ja eniten nyt ehkä ajattelen, nuota vauvakiharoita :)

Ei ole exää eikä nyksää, mutta esim. suuttuisin, jos anoppini leikkaisi tyttöjemme hiukset, ennenkuin itse olen luvan antanut. Ja eniten nyt ehkä ajattelen, nuota vauvakiharoita :)

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Siis exä ja nyxä tietää että vastustat lapsen hiusten leikkaamista ja silti leikkaa lapsen hiukset niin mitä mieltä olet?
Mielipiteitä puolesta ja vastaan? Saako niin tehdä ja saako suuttua?

joo leikatkoon, eiköhän se sit penskas oo siltä näyttäny,mut sä marttyyri päissäs et vaan oo halunnut suostua.

Meillä miehen lapsi halusi viime kesänä mennä kampaajalle leikkuuttamana ylipitkäksi kasvaneen pehkonsa. Käskimme soittamaan äidillensä, koska tiesimme mistä asioista hänen äitinsä on kiinnostunut. Äidin vastaus oli tiukka ei, ja mun mielestä se oli suuri epäluottamuslause isää kohtaan ja lapsi sai taas huomata, ettei isä ole tarpeeksi hyvä edes viemään tätä kampaajalle. piste.

Viehättävän palstamaiseen tapaa meni joillakin taas melko henkilökohtaiseksi :whistle: kun kyselen siis että mitä sinä olisit siinä tilanteessa mieltä, että ex ja hänen nyx tekevät lapselle jonkun toimenpiteen jonka tietävät olevan sinulle tärkeä. Saako ex ja nyx laitattaa sun teinille silikonit koska se haluaa neuvottelematta sinun kanssasi? Mielipiteilä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummallista, että täällä kysytään saako suuttua jostain. Jos ihminen suuttuu, niin se suuttuu. Oletteko te ihan tunteettomia ihmisiä? Kyllähän mistä vaan saa suuttua, jos se suututtaa.

Samaa mieltä kanssasi. Ja lisään, miksi ne hiukset pitää leikata jos se toista niin kovasti harmittaa.

Niin, kuulostaa tahalliselta ilkeydeltä ja vallankäytöltä exän ja tämän nyxän puolelta. Ja kun kuitenkin erot on usein kipeitä ja jo sekin voi monesta tuntua pahalta, että entisellä on uusi kumppani ja jos tämä vielä vastoin lapsen äidin tahtoa leikkaa lapsen hiukset niin on kyllä törkeää. Hiustenleikkuussakin varmasti voidaan löytää sekä lapsen isää että äitiä miellyttävä ratkaisu, esim. parturille vieminen, ei ole exän nyxä ainoa vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Viehättävän palstamaiseen tapaa meni joillakin taas melko henkilökohtaiseksi :whistle: kun kyselen siis että mitä sinä olisit siinä tilanteessa mieltä, että ex ja hänen nyx tekevät lapselle jonkun toimenpiteen jonka tietävät olevan sinulle tärkeä. Saako ex ja nyx laitattaa sun teinille silikonit koska se haluaa neuvottelematta sinun kanssasi? Mielipiteilä =)

Et voi verrata silikoneja ja hiuksia, hiukset kuitenkin kasvaa takaisin eikä hiustenleikkaus oo mikään lopullinen toimenpide. Mitäs lapsi itse oli tästä leikkaamisesta mieltä?

Ei ole exiä eikä exän nyksiä, mutta hei: tukkaahan se vaan on.
Miettikää lapsen näkökulmasta: tukkamallia olisi kiva vaihtaa, mutta ei voi, koska äiskät ja iskät ja exät ja nyksät tekevät siitäkin asiasta oman taistelukenttänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Ei ole exiä eikä exän nyksiä, mutta hei: tukkaahan se vaan on.
Miettikää lapsen näkökulmasta: tukkamallia olisi kiva vaihtaa, mutta ei voi, koska äiskät ja iskät ja exät ja nyksät tekevät siitäkin asiasta oman taistelukenttänsä.

Eihän tuo asia kyllä sen exän nyksälle kuulu yhtään, vain lapsen isälle ja äidille. Pitäisikin näiden oikeiden vanhempien enemmän pitää nuo nyksänsä erossa lasten asioista, siis tuolla tasolla kuin hiustenleikkuu.

Itse olen ydinperheessä, mutta minusta uuden puolison ei pitäisi joka asiaan puuttua, riitaa vain kylvää. Samoiten kuin exän ei pitäisi sitten missään muussa asiassa kuin lapsen asiassa olla yhteydessä entiseensä. Näin säästyttäisiin monilta riidoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Lasten isällä ei ole heilaa mutta kyllä se ois sen elämän pahin moka,,en vastaisi tekemisistäni :saint:

Elämän pahin moka? Kovin on ruusuinen elämä ollut niin hänellä kuin sinullakin. Tukkaahan se vaan on. Tuolla ketjussa, josta keskustelu alkoi, oli tilanne nimenomaan se, että lapsi ei tukastaan pitänyt eikä sitä hoitamaan kyennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Lasten isällä ei ole heilaa mutta kyllä se ois sen elämän pahin moka,,en vastaisi tekemisistäni :saint:

Elämän pahin moka? Kovin on ruusuinen elämä ollut niin hänellä kuin sinullakin. Tukkaahan se vaan on. Tuolla ketjussa, josta keskustelu alkoi, oli tilanne nimenomaan se, että lapsi ei tukastaan pitänyt eikä sitä hoitamaan kyennyt.

No olisko eksän joka tapausksessa se lapsi kannattanut parturille viedä ennemmin kuin että hänen nyksänsä leikkaa ne hiukset.

mä olisin todella vihainen :kieh: :kieh:
edes mun mies, joka asuu samassa taloudessa ei saa mennä leikkaamaan lasten hiuksia ilman mun lupaa, ja onneks ei ole vielä uskaltanutkaan vaikka sen niin kovin tekis mieli leikata meidän pojan kiharat :|

Yhteistyössä