G: jos itket lohduttomasti suuresta tai pienestä syystä, mitä tekee miehesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkenyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkenyt

Vieras
mun vetää puihin eikä tee mitään. viimeks äsken itkin yhden riidan takia (ei mun ja miehen välinen) ja mies istuu metrin päässä sohvalla ja surffaa tekstitvllä ja kanavilla.. nousin sohvalta, huusin sille että hei mä itken tässä! se sit siihen ihan uunona, et no mitä hän voi muka tehdä? huusin et helvetti kysy mikä on hätänä, halaa, ota kainaloon, lohduta ja painelin makkariin, eipä tullut mies perässä. kiva kun se on tollanen mörkö, mä haluan miehen jolla ei oo teelusikan tunneskaalaa.

Jos riidellään ja huudetaan ja alan itkeä, mies suuttuu siitä entisestään. Jos taas ei ole mitään riitaa vaan ihan normaalisti ollaan ja minä alan itkeä, se yrittää joko lohduttaa tai pelästyy että jotakin tosi kamalaa on tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja itkenyt:
mun vetää puihin eikä tee mitään. viimeks äsken itkin yhden riidan takia (ei mun ja miehen välinen) ja mies istuu metrin päässä sohvalla ja surffaa tekstitvllä ja kanavilla.. nousin sohvalta, huusin sille että hei mä itken tässä! se sit siihen ihan uunona, et no mitä hän voi muka tehdä? huusin et helvetti kysy mikä on hätänä, halaa, ota kainaloon, lohduta ja painelin makkariin, eipä tullut mies perässä. kiva kun se on tollanen mörkö, mä haluan miehen jolla ei oo teelusikan tunneskaalaa.

Halaa ja lohduttaa. Mutta itken todella harvoin, pari kertaa vuodessa. Eli lähinnä hätääntyy mun itkusta :).

Riidellessä harvoin itken. Mutta mikäli riidan seurauksena alan itkeä, mies nappaa heti syliin. Kuten tekee aina, oli surun syy mikä tahansa. Sanoo aina, ettei halua minun itkevän varsinkaan hänen tekemisien tai sanomisien vuoksi.

Nyt kun olen raskaana, niin tulee yleensä viereen ja silittää tukkaa. Riippuu vähän itkun syystä, jos itken meidän riidän takia, mököttää ukko itekkin jossain ;). Se on jotenkin ihan hirvee jörö eikä yleensä tajua mitään ilman kunnon vihjettä (huonosti siitäkin), mutta nyt kun olen raskaana, niin saan paljon silittelyjä ja haleja. Ehkä se kerrankin kuunteli, kun luin äitiysoppaasta, että silittelyt saa mut rauhottumaan ja sit vauvakin voi paremmin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos riidellään ja huudetaan ja alan itkeä, mies suuttuu siitä entisestään. Jos taas ei ole mitään riitaa vaan ihan normaalisti ollaan ja minä alan itkeä, se yrittää joko lohduttaa tai pelästyy että jotakin tosi kamalaa on tapahtunut.

Aivan. Miehestä voi tuntua, että nainen käyttää riitelyssä itkua hyväkseen saadakseen anteeksi tai saadakseen tahtonsa periksi. Voi myös olla, että mies on hämmentynyt, eikä tiedä mitä tehdä. Silloin miehelle voi opettaa lohdutustaitoja. Opetusta ei voi kuitenkaan antaa riitelyhetkellä, eli vaikka ap kertoi miehelleen miten tämän tulisi toimia, kertominen tapahtui väärään aikaan.

Riidellessä ei yleensä lämpene vaan suuttuu lisää... Jos yksin itken niin sanoo "hmmppf... no tuu nyt sit viereen..." Sillä on joku trauma nimenomaan itkusta, se ei kestä sitä missään muodossa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hannu:

Aivan. Miehestä voi tuntua, että nainen käyttää riitelyssä itkua hyväkseen saadakseen anteeksi tai saadakseen tahtonsa periksi. Voi myös olla, että mies on hämmentynyt, eikä tiedä mitä tehdä. Silloin miehelle voi opettaa lohdutustaitoja. Opetusta ei voi kuitenkaan antaa riitelyhetkellä, eli vaikka ap kertoi miehelleen miten tämän tulisi toimia, kertominen tapahtui väärään aikaan.

jos luet mitä kirjoitin, niin huomaat että riita EI OLLUT mun ja miehen välinen.

Meillä myös isäntä menee tilanteesta puihin, hätääntyy ja hämmentyy, eikä selvästikään tiedä, mitä tekis. En jaksa itse edes moisella asialla mieltäni vaivata, ihan alussa hänen käytöksensä jopa ärsytti mutta kun on siihen jo tottunut ja tietää käytöstapansa syytkin, niin ok. Märisen siis silloin huolella ja huoletta isosti ja hartaasti itekseni, helpottaa kyllä!

Ai niin, pojat ovat sitten kyllä asia erikseen. Jos erehtyvät tulemaan tilanteeseen, missä vollotan, niin nämä pienet miehenalut kyllä tulevat lohduttamaan ja halailemaan, silittämäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hannu:

jos luet mitä kirjoitin, niin huomaat että riita EI OLLUT mun ja miehen välinen.

Sitten mies ehkä oli vain neuvoton. Joskus naisen murheet voivat myös tuntua miehestä "pieniltä", koska miehen ajatusmaailma on erilainen kuin naisen. Ovathan jotkut miehet tietysti välinpitämättömiäkin. Jos kyse on siitä, mitään ei ole tehtävissä. Muuten miehelle voi kyllä kertoa, miten nainen haluaa itseään kohdeltavan

Yhteistyössä