G: Jos mies pettää niin onko vastuu vain miehellä vai myös toisella naisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen että mikä tästä on yleinen mielipide?

nimittäin väittelin tästä hyvän ystäväni kanssa jokin aika sitten. hän on sinkku ja vehtaa varatun miehen kanssa jolla on pieni lapsi. kysyin miten hänen omatuntonsa sallii moisen. asia ei ole vielä tullut ilmi, mutta jos tulee niin perhe luultavasti hajoaa. ystävä sanoi että hän ei ole vastuussa kenenkään muun parisuhteesta, ja että se on pelkästään miehen oma asia.

tavallaan ymmärrän pointin, mutta itse en voisi elää sen kanssa että saatan olla osasyyllinen (mun mielestä näin olisi) lapsiperheen hajoamiseen, ja olin todella yllättynyt että hyvä ystäväni ajattelee asiasta näin eri lailla. ystävä taas on sitä mieltä että mies on tehnyt ratkaisun eikä hän itse ole mihinkään syyllinen. mitä te olette mieltä?

Mun mielestä vain miehellä, vaikkakin en itse pystyisi (enää!) varatun miehen kanssa olemaan ja se mun moraalia vastaa tökkää. Mutta ei se nainen siinä ketään petä. Ellei sitten ole sen vaimon ystävä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
ei kai mun ihastuskaan ole syypää siihen, että mä rakastuin siihen... Ei edes tiedä sitä

juu, mutta eri asia jos harrastaa seksiä sellaisen kanssa jonka tietää olevan varattu. mun moraali ei niin millään taipuisi moiseen.

Kyllä mä olen sitä mieltä että vastuu on sillä varatulla miehellä/naisella. Turhaa sitä sinkkua kivittää sillä hän ei hajoita mitään vaan omaa elämäänsä elää ja tuskansa kantaa jos niikseen on.

Miehellä vaan. Jos pankkiryöstön yhteydessä ajat pakoautoa, mutta et osallistu ryöstöön - et ole syyllinen

Jos myyt alaikäsille viinaa - et ole itse syyllinen koska et juo

Jos ilman ehkäsyä olet sängyssä, et ole syyllinen vaan se nainen on, joka raskautuu

Vastuu on yksin pettäjällä. Hän on sitoutunut puolisoonsa ja hän pettää . Ei sinkku, jonka kanssa pelehtii.Sinkku ei ole sitoutunut mihinkään, eikä antanut lupauksia kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Vastuu on yksin pettäjällä. Hän on sitoutunut puolisoonsa ja hän pettää . Ei sinkku, jonka kanssa pelehtii.Sinkku ei ole sitoutunut mihinkään, eikä antanut lupauksia kenellekään.

Mun mielestä vastuu on ENEMMÄN sillä varatulla mutta ei se poista jokaisen ihmisen omaa vastuuta omista toimista. Varatulla on kaikki menetettävänään.

Molemmat vastaa omasta teostaan. Nainen joka tietoisesti vehtaa varatun miehen kanssa tekee oman rikoksensa siinä, mies taas omansa pettäessään puolisoaan. Itse näen puolison pettämisen isompana rikoksena kuin suhteen varattuun. Kun ryhtyy suhteeseen varatun kanssa, tekee usein ratkaisun tämän varatun kertomusten perusteella ja nehän eivät aina ole ihan täyttä faktaa...

muoks. siis samaa mieltä rukoilijasirkan kanssa

En katsoisi hyvällä silmällä sellaista tätiä, joka yrittäisi päästä pelehtimään mun puolison kans, vaikka tietäisi, että tämä on varattu. MUTTA vastuu on sillä, joka on varattu, se tekee lopullisen päätöksen asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää vaa:
Mies ei hyppää vieraissa, jos kotona kaikki hyvin. Eli kaikilla kolmella vastuu....

En usko tohon. Voi olla, että pettäjällä itsellään ei oo kaikki ihan hyvin. Ei rakkaus ketään paranna, jos on vikaa.

Yhteistyössä