[QUOTE="minttu";28688577]Niin, me ollaan erilaisia. Mäkin koitin itseäni tuhon mahtipontiseen romantiikkaan "sulloa" ja nöksähdellä kun sitä en saannut. Siis joskus muinoin. Ja sitten kun joku sitä tarjosikin huomasin että ei hemmetti, tämä tuntuu minusta kovin kovin vieraalta. Ei se ollutkaa sitä mitä kaipasin. Eli entisissä suhteissa olen ollut tasan yhtä "syyllinen" niiden kurjuuteen kuin ne miehetkin. Osasin tasaisesti valita samalla kaavalla ja sen väärän (eikä noita suhteita takana ole kuin kaksi pidempää ja yksi lyhyempi "turpiinotto").
Mä veikkaan että moni "tunnevammainen" nainen ei ole kyennyt ehkä itsessään löytämään niitä oleellisia omia luonteenpiirteitä. Ja ehkä toistuvatsi valitsee se saman kaavan mukaan - ei ihme jos nenille tulee. Tai toisaalta jos on ihminen jonka on vaan pakko olla suhteessa, varmasti silloinkaan ei kykene täysin rehellinen olemaan itselleen.
Itsensä tunteminen, se varmaan on tärkeintä. Ja se että rakastaa itseään ja hyväksyy itsensä myös vikoineen (ja ne viat on hyvä tunttea) Jos esim minä olisin sinun rinnalla tuskin hommat toimisi. Vaikka taatusti olet monelle hyvä "saalis". Minä vaivautuisin liikaa. ahdistuisin. niin erilaisia me ihmiset. Ja hyvä niin. Se vaan "häiritsee" joskus tuossa parinvalinnassa kun niitä vääriäkin eteen sattuu. Tai puolivääriä, niitä onkin vaikea tunnistaa, ottaa aikaa.[/QUOTE]
Hyvää pohdintaa. Etenkin tuota kaavamaisuutta on syytä välttää, se on kamalaa. Esim. seksissä jos pitäisi toteuttaa jokin naisen täydellisyyden määritelmän mukaan niin mulla ei varmaan seisoisi

Myös itsensä tuntemisen puute on turhan yleistä. Lisäksi vielä kulttuurimme ruokkii asennetta, jossa itseä ei _saa_ pitää mitenkään erilaisena kuin kaikkia muita.
Toinen ei ikinä voi olla juuri mitä ajattelit. Tärkein on kunnioittaa toisen erilaisuutta, mutta silti hyväksyä hänet ja arvostaa häntä tästä huolimatta. Jostain syystä jotkut naiset, ehkä myös miehet, ovat aika tarkkoja odotuksissaan. Liian tarkka ei pitäisi olla. Elämä ja nautinto on juuri siinä "sumeudessa", joka liittyy toiseen ihmisenä ja teidän vuorovaikutukseen. Toki tämä ei ole myöskään täysin kaoottista.
Ja kiitoksia kehuistasi

En minäkään ensimmäisenä lähde mihinkään juhlajuttuihin tietenkään. Mutta en näe sitä toisaalta myöskään jonain, josta on päästävä eroon tai jonka on pakko olla jotenkin epäaitoa. Tähän voi vaikuttaa se, että luonnollisuus ei minulle ole mikään itseisarvo, vaikka osaltaan tärkeää. En ole oikein koskaan ollut hyvin jalat maassa -persoona. Koen, että niin olisi vaikeampi olla tavoitteellinen ja kunnianhimoinen. On helpompi haaveilla kun ei ole liikaa sidottu reaalimaailmaan. Tämän saman yhdistän myös siihen, miten näen toisen. "Hienompana" kuin hän oikeasti on. Ja tässä on tärkeä lähtökohta minun nähdäkseni parisuhteelle. Fiktiota tarvitaan faktan oheen.