G: Jos tietäisit kuolevasi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tiedän kuolevani ja uskon, että kaikki kuolemme, ellei sitten Jeesus tule ennen sitä. Jos minulla on joku sairaus, jonka tiedän johtavan kuolemaan, riippuu varmasti elämäntilanteestani. Nyt en enää tekis, koska lapsilukumme on täysi :).

Turhaa pohtia tällasia ennen kuin itse todella on sellasessa tilanteessa, koska sitä ennen ei voi tietää mitä tekisi. Siinä vaiheessa kun asiaan vaikuttaa jo oma sairauden aiheuttama olotila, elämäntilanne ja mahdollisuudet sekä odotettavissa oleva elinikä eli paljon muutkin asiat kun vaan omat tunteet asiaan liittyen.

En tekisi.
Mua äsyttää suunnattomasti yksi tuttu jolla on ms-tauti, istuu suurimman osan ajasta pyörätuolissa ja tarvitsee jarkuvasti muiden apua... kertoi tuossa olevansa raskaana. Vaikka tämä nainen ei varmaan tule kuolemaan vielä pitkään aikaan, niin ei kyllä pysty kunnolla lapsesta huolehtimaan :(

Luultavasti tekisin. Ainakin mun tyttäreni ja siskoni poika ovat ihan tyytyväisiä olemassaolostaan, vaikka ovatkin menettäneet isänsä. Myös mun "ottopoikani" elää ihan hyvää elämää, vaikka jäikin lapsena äidittömäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onpa itsekästä. Pääasia, että sinä saat kokea äitiyden ilon ja viis siitä, että lapset jäisivät ilman äitiä.

Mitä itsekästä siinä,kuollaan me joskus kuitenkin?
Tuo että kuollaan kun lapset pieniä voi tapahtua vaikka nyt tunnin sisällä,kuka siihen pystyy mitenkään vaikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Onpa itsekästä. Pääasia, että sinä saat kokea äitiyden ilon ja viis siitä, että lapset jäisivät ilman äitiä.
Mun lähipiirini äiditön täyttää tänä vuonna 30 ja nämä kaksi isätöntä täyttävät 24 vuotta. Ja kyllä mä väittäisin, että he eivät pidä isäänsä/äitejään itsekkäinä sen vuoksi, että nämä ovat heille antaneet elämän. Toki voin illemmalla vielä ainakin tyttäreltänä asiaa kysyä, kunhan hän ilmestyy Skypeen.

Alkuperäinen kirjoittaja *****:
En tekisi.
Mua äsyttää suunnattomasti yksi tuttu jolla on ms-tauti, istuu suurimman osan ajasta pyörätuolissa ja tarvitsee jarkuvasti muiden apua... kertoi tuossa olevansa raskaana. Vaikka tämä nainen ei varmaan tule kuolemaan vielä pitkään aikaan, niin ei kyllä pysty kunnolla lapsesta huolehtimaan :(

Ei ole sinnun asiasi ärsyyntyä tuosta. Kunnioita toisen elämää ja päätöstä. Et oikeasti tiedä toisen tilanteesta paljoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja *****:
En tekisi.

Ei ole sinnun asiasi ärsyyntyä tuosta. Kunnioita toisen elämää ja päätöstä. Et oikeasti tiedä toisen tilanteesta paljoakaan.

Ei minustakaan. Ms-tauti on niin ennustamaton. Siinä voi tapahtua myös käännettä parempaan suuntaan, eikä se välttämättä edes lyhennä elinikää. Lapsi tottuu pienestä pitäen siihen, ettei äiti voi tehdä kaikkea. Saavathan kuurot ja sokeatkin lapsia..

oman lapsen kyselyt siitä että kuoleeko äiti joskus ovat ihan tarpeeksi surullista selitettävää, vaikka luultavasti se tapahtuu vasta kun tyttö on jo aikuinen... kun näkee sen lapsen surun ja hädän, edes hetken kun hän tuumii, kuoleeko äiti joskus..EN TEKISI, EN IKIMAAILMASSA!!

Yhteistyössä