G: Joululahjoja:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Mitä te ostatte joululahjaksi perheelle tai mikä yllätys teette?

Mä ajattelin tehdä niin että, sanon lapsille että ennen joulua kun menette nukkumaan teidän pitäsi laita jotain pientä ruokaa, kun yöllä kun joulupukki tulee teille tuomaan lahjoja, se halua syödä, pitkään matkan takia. Sitten kun he menevät nukkumaan mä menen sotkemaan keittiö, sekä heitän jonnekin nurkkaan joulupukin hattu, niin kuin se oikeasti oli meillä:D. Kun lapset herää mä teen vaan oho katsokaa, täällä oikeasti oli joulupukki ja löydän sen hatunkin, sitten sanon lapsille mennään katsomaan mitä se on meille tuonut ja joulukuusin alle pitää olla monta lahjoja (saa antaa vinkki mikä olis jotain sellaista mistä he ylläty) sitten syödään jotain kiva, teen illalla jo valmiiksi herkkuja ja haluan nyt jo alkaa etsimään joku pieni matka, mihin voisi lähteä perheen kans samana päivänä, vaikka kylpylä tai mitä vaan missä vaan olisi joulu tunnelma. Mitlä kuulosta? Tämä idea vaan mulla on nyt, oletteko te suunnittelet jo jotain:)

Minä olen valmistelut/ suunnittelut jo aloittanut, koska vauva syntyy marraskuussa niin ei sitten välttämättä onnistu kaikki hommat pienen kanssa =)

meillä joulupukki kävi useana vuotena juuri noin yöaikaan vaan, mutta viime vuonna ja tulevana jouluna varaamme joulupukin käymään aattoiltana.

Suunnitelmissa lapsille ostaa: pojalle 5,5v oikeat lasten rummut ei mitään lelusettiä, Toy story pyyhe ja opettavainen peli pc:lle ehkäpä legojakin lisää.
tytölle 9,5v Nintendo Ds ja peli, heppa pyyhe ja alkupolku englanti peli pc:lle, palapeli tms.
Isompiin lahjoihin osallistuu myös lasten isä mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuten viime vuonnakin, koska ei minulla riitä eurot niitä muuten hankkimaan. Mieluummin kuitenki jotain isompaa kuin miljoona pikku romupakettia, joista saa vain siivottavaa ja pahan mielen sit ajan kanssa..

Muu suku eli aikuiset sukulaiset saa tyytyä lasten kanssa yhdessä tehtyihin avaimenperiin, pipityynyihin, sukkapuikkojen säilytyskoteloihin sekä kynä- tms. säilytyspurkkeihin.

kummilapset saa lahjakortit tai palakorut.

Meillä tulokkaan aika on joulukuussa 25 päivä:D Joko joulu menee kotona tai sairaalassa, ei voi tietää. Perheeseen kuuluu 6 ja 2 vuotiaat tytöt jotka rakastaa askartelua ym..
Lahjoiksi, ei tiedä joku leluja, kirjoja tms...
Joulukalenteri teen yleensä itse, jossa on aina joku tehävä nami/ tai pieni lelu

Me ollaan jouluna Lapissa, karussa ja toivottavasti lumisessa erämaa tunnelmassa, ihanassa tilavassa ja romanttisessa mökissä. Koska reissataan useita satoja kilometrejä, ei voida kovin isoja paketteja mukana kuskata (ei mahdu autoon), joten lapset saavat vain muutaman, mutta sitäkin toivotumman lahjan, ja se riittää. Meillä odotetaan jo kovasti joulua, ja sitä tunnelmaa! Ja 22.12. tehdään päivän reissu joulupukin maahan, näkevätpähän lapset joulupukin sitten livenä. Ja 23.12. rentoudumme Ukkohallan kylpylässä, ja sitten aattona syömme ihanaa jouluruokaa kynttilänvalossa! <3

ihanaa että muitakin jotka jo suunnittelee :)
Mä olen jonkinverran paketteja laittanut jo jemmaan tytölle,löysin interaktiivisen ponivauvan 15eurolla ( norm.40e ). Ja tänään löyty cittarista petshop caring center vai mikä lie lääkärikeskus tuo oli niin 10euroa ( normi hinta 25e ).Disney storesta tilasin myös mintunvihreän helinä keiju veluuri asun johon sai tytön oman nimen.Helpotan tulevaa kiirettäni jo pikkuhiljaa ostelemalla lahjoja.
Tänä vuonna kotona vietetään joulu perheen kesken,aiempina vuosina ollaan oltu valmiissa pöydässä.
Meillä jätetään pipareita pukille joka sitten on syönyt ne tuodessaan lahjat.

Yhteistyössä