G: Käsi sydämellä: oletko ikinä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totuuden torvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Jari Sinkkosen sanoin. Onko parempi päästää lapsi juoksemaan auton alle kun sanallinen kielto ei tehoa, vai ottaa niskavilloista kiinni ja kieltää ja säästyä onnettomuudelta.

Samat sanat olen kuullut ja kyllähän niissä totuus on. Kummasta mahtaa jäädä pahemmat traumat: kuolemasta/halvaantumisesta, vai pienestä nippasusta...

1. Tukistanut lastasi kyllä
2. Antanut luunapin lapsellesi en
3. Tönäissyt lastasi(vihaisena..) en
4. Lyönyt lastasi en
5. Läppäissyt/läpsinyt lastasi (sormille, käteen, naamaan tms..)sormille/käteen kyllä
6. Purrut lastasi en
7. Heittänyt lapsen vihaisena esim. maahan? en

Alkuperäinen kirjoittaja totuuden torvi:
1. Tukistanut lastasi
2. Antanut luunapin lapsellesi
3. Tönäissyt lastasi(vihaisena..)
4. Lyönyt lastasi
5. Läppäissyt/läpsinyt lastasi (sormille, käteen, naamaan tms..)
6. Purrut lastasi
7. Heittänyt lapsen vihaisena esim. maahan?

Kertokaa rehellisesti!

1. Kyllä
2. Kyllä
5. Kyllä (sormille ja takamukseen)

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Alkuperäinen kirjoittaja totuuden torvi:
1. Tukistanut lastasi
2. Antanut luunapin lapsellesi
3. Tönäissyt lastasi(vihaisena..)
4. Lyönyt lastasi
5. Läppäissyt/läpsinyt lastasi (sormille, käteen, naamaan tms..)
6. Purrut lastasi
7. Heittänyt lapsen vihaisena esim. maahan?

Kertokaa rehellisesti!

1. olen
2. olen
3. olen
4. en
5. olen
6. en
7. en

melkein menis samoin..

1. olen
2. olen
3. en
4. en
5. olen
6. en
7. olen. sänkyyn olen laittanut reippaamin tuhansien karkauksien päätteeksi, joten kai se näin laskettaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyönytkin? :o Käytätkö noita oikein kasvatuskeinona vai onko nuo olleet sinulta yksittäisiä tekoja??

Ei kun nelosta en. Korjasin jo ylemmäs.
Ihan yksittäisiä.

Muistan, että olet sanonut käyttäväsi läpsimistä/läppäisyäkin kasvatuskeinona? Teit kerran aloituksen, jossa kerroit, että lyöt/läppäiset takaisin jos tyttösi tekee niin ensin...onko näin tapahtunut lähiaikoina? Läppäisetkö ihan oikeasti takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja lunaticille:
Muistan, että olet sanonut käyttäväsi läpsimistä/läppäisyäkin kasvatuskeinona? Teit kerran aloituksen, jossa kerroit, että lyöt/läppäiset takaisin jos tyttösi tekee niin ensin...onko näin tapahtunut lähiaikoina? Läppäisetkö ihan oikeasti takaisin?

Kun likka oli pienempi, lätkin takasin kunnes lopetti. Samoin puremisen kanssa.
Ne on luonnonlait vielä voimissaan täällä meiän pirtissä. Silmä silmästä jne.
Hyvin on menny oppi perille. Tosin usein pelataan tyynysotaa tms väkivaltasta ihan huvittelumielessä. B)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyönytkin? :o Käytätkö noita oikein kasvatuskeinona vai onko nuo olleet sinulta yksittäisiä tekoja??

Ei kun nelosta en. Korjasin jo ylemmäs.
Ihan yksittäisiä.

Mitä eroa on mielestäsi lyönnillä ja läppäisyllä? Eivät ole kovinkaan kaukana toisistaan.

No kuinka pitkälle menit sillä silmä silmästä-periaatteella? Heititkö kivenkin lasta päin, jos lapsi teki niin ensin? :o Entä, jos lapsesi olisi lyönyt/läppäissyt sinua kasvoille, olisitko tehnyt perässä? :o Koska likkasi siis on viimeksi läppäissyt sinua? Kauan sitten pienempänä vai?

Hyvin on menny oppi perille. Tosin usein pelataan tyynysotaa tms väkivaltasta ihan huvittelumielessä. B)

No jos sun lapsuudenpirtissäsi käytettiin samoja keinoja niin ei todellakaan menny oppi perille... :o

Alkuperäinen kirjoittaja lunikselle:
Mitä eroa on mielestäsi lyönnillä ja läppäisyllä? Eivät ole kovinkaan kaukana toisistaan.

mä en ole lunatic mutta vastaan kuitenkin. itse ainakin miellän läppäisyn sellaiseksi kevyemmäksi.. kun esim läppäät jotakuta pyllylle kun hän kävelee ohi. lyönti on taas voimallisempi ja satuttaa enemmän. eli lyöt vaikka sitä ohikävelevää takapuoleen niin kovaa kun jaksat.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
No kuinka pitkälle menit sillä silmä silmästä-periaatteella? Heititkö kivenkin lasta päin, jos lapsi teki niin ensin? :o Entä, jos lapsesi olisi lyönyt/läppäissyt sinua kasvoille, olisitko tehnyt perässä? :o Koska likkasi siis on viimeksi läppäissyt sinua? Kauan sitten pienempänä vai?

Hmm.
En ole kivellä tainnu heittää, enkä kasvoille läppästä.

Ihan kamalaa tuo, että Lunatic on lyönyt/läppäissyt/läpsinyt lastaan takaisin :o :/ Pahempaa kuin tukistus (jota sitäkään en hyväksy..) Miten voi odottaa lapselta aikuisen käytöstä?! Jos lapsi lyö, potkii, heittää kivillä tms, ei aikuisella tod. ole oikeutta tehdä takaisin vaan opettaa, mitä ei saa tehdä!!

mitä teet noilla tiedoilla, kuka läpsii ja kuka tönii? voit sitten jossain perhekahvilassa kertoa millaisi äitejä liikkuu 2+ palstallakin, V...u sun kanssas...hanki oma elämä....

Olen varmaan kerran tukistanut 4 vuoden aikana...tunnustan. Olen ottanut tupakasti riuhtaisten maasta syliin ja tönäissyt/viskannut sohvalle. Sormelle oon läppässy kerran ja kerran antanu luunapin. En oo purru, en lyönyt. Tiedän. että väsyneenä ja uupuneena voi pinna joskus pettää. Niin kauan, kun lapselta osaa pyytää anteeksi ja sanoa/tietää tehneensä väärin, on tilanne hallinnassa ja normaalia. Eihän me äititkään enkeleitä olla...eikä täydellisiä tartte ollakaan. Jokaisella on huonot hetkensä!

Yhteistyössä