G: kenellä nuorin hiihtäjä, luistelija, laskettelija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo meillä nuorimpia varmastikaan. Laskettelu on aloitettu 3-vuotiaana, hiihto noin 2,5-vuotiaana, luistelu himpun alle 3-vuotiaana. Lumilauta on ollut hallussa 4- vuotiaana. Uimaan on opittu 3-vuotiaana ja altaanmitta on uitu 4-vuotiaana. Pyöräily sujuu ilman apuja 3-vuotiaalta. Näin kolmen vanhimman lapsen kohdalla.

Ei varmaan nuorimpia kun esikoinen alkoi noi kaikki 3,5 vuotiaana.
Vasta siitä seuraavana talvena eli 4,5 v ne sujuivat hyvin.
Nyt talvella kuopus koitti väkisinhiihtoa, ikää silloin 1v10kk.

poika nyt 2v8kk
viime talvena käveli sukset jalassa, nyt jo pikkasen hiihtää
tänä talvena kävelee luistimet jalassa, ehkä ens talvena jo luistelee......
laskettelu sit myöhemmin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hauska kun nää on niin ylpeydenaiheita tällä palstalla. Ei ole ihan välttämättä niin hieni juttu se mitä nuorempana noihin juttuhin vie.

Niinpä. En voi sanoa katselleeni hyvällä äitsykkää joka pisti 1,5 vuotiaan laskettelija yksin hissiin niin että rattikapula kainalossa. Kun se on motorisesti niin lahjakas ja raskas pitää jalkojen välissä. Niinpä...

Alkuperäinen kirjoittaja just:
näin meilläkin...... ;) tai oikeestaan lähes kaikki pikkasen aikaisemmin

Ok. Arvasin. Testasin tätä ja tulihan se. Epäily ja iva. Ihan sama. Kerronpa huvikseni kuitenkin, että olen hiihdonope eli mulla on tietotaitoa opettaa, välineitä luontaisetuna ja vauvauuinti kuuluu meillä kuvioihin. Uimahalli on takapihalla ja meillä on oma luistinrata pihalla. Pieni tosin, mutta kovassa käytössä. Aamen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää viekö niitä pieniä rinteeseen ainakaan, eikä liian nuorena luistimille. Hiihto nyt ok, mut voinee sekin odottaa. Ei ole ylpeydenaihe!!

Voi voi. Minä näen lapsesta, jos lasta ei huvita tai jos lapsi kärsii. Olen jopa ammattilainen.:)

:laugh:
Meidän 4v. pärjää heikosti suksien kanssa, tykkää kyllä.
Luistimia ei tänä talvena ole edes kokeiltu, viime talvena ei oikein luonnistunut (2 kertaa kokeiltiin).

Laskettelemaan mua ei saa kuin kirveellä uhaten, saa neidit mennä itse sitten jos joskus kiinnostaa...

Ei ole täällä etelässä liiemmin ollut noita talviurheilukelejäkään, 2 kertaa on tänä vuonna jopa päästy pulkkamäkeen sentään.
Mutta jos tähän suuntaan mennään, niin miksi pitäisikään osata hiihtää ja luistella, kun siihen ei ole mahdollisuuksia kuitenkaan??

Meidän tytölle hankittiin niin sukset kun luistimetkin kun hän oli 2-vuotias, mutta ei ole tässä parina viime talvena oikei ollut lunta joten hiihtämnen jäi muutaman kokeilukerran jälkeen, ja luistelua ei kokeiltu kun kerran. Tyttö tykkäs molemmista, vaikka vaikeaahan se niin pienelle on. Ens talvena (jos lunta on) jatketaan harjoituksia :saint:

Lapset 10 ja 12, eivät osaa hiihtää, luistimilla pysyvät ymmärtääkseni pystyssä ja laskettelurinteessä eivät oo koskaan käyneet eli osaavat varmaan tosi hyvin

Yhteistyössä