G: Kirjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nita

Vieras
Mikä on lempikirjasi?
Minkä kirjan voisit lukea uudestaan ja uudestaan?
Mikä kirja kaikkien pitäisi mielestäsi lukea?

Oon jäänyt "vanhuudestani" (29v) huolimatta jäänyt koukkuun Harry Pottereihin.. Olen lukenut koko sarjan englanniksi 2 kertaa ja suomeksi 3-4 kertaa osasta riippuen. Ja voisin lukea taas uudestaankin!
Toinen koukkuuntuminen on Tuntematon Sotilas, kerrassaan mahtava kirja!!
Ja nimenomaan Tuntematon pitäisi jokaisen suomalaisen lukea, ja sen jälkeen ihan yleissivistykseksi Täällä Pohjantähden Alla...

mä oon lukenut noita elvis presleyn elämästä kirjoitettuja kirjoja..samoin sen kirjan jonka priscilla on kirjoittanut..olen lukenut sen monesti ja aina vaan yhtä hyvä..siihen en kyllästy..suosittelen niille ketä kyseinen edesmennyt kiinnostaa :heart:

Lempikirjaa en osaa sanoa, mutta semmoinen "turvakirja" on Chrisse Fagerströmin Ratsutalli-sarja, niit tuli luettuna pienenä ja yhä niistä tulee hyvä mieli.

Mielestäni kaikkien tulisi lukea Pyhä Veri Pyhä Graal, voi avata silmiä. Samoin Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta.

Yhä uudelleen ja uudelleen luon Marquesin Sadan vuoden yksinäisyyttä, olen lukenut jo yli 20 vuotta.

Voimakirjojani ovat Loen Supernaiivi, Coelhon Alkemisti ja Bachin Lokki Joonatan, ja moni muukin hänen kirjansa.

Kirja, josta viimeksi innostuin oli nimeltään Traktorin lyhyt historia Ukrainaksi... Sammakon kustantama, huikea kirja.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Nita:
Mikä on lempikirjasi?
Minkä kirjan voisit lukea uudestaan ja uudestaan?
Mikä kirja kaikkien pitäisi mielestäsi lukea?

Minun lempikirjani on Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo. Se on minulla melkein koko ajan luettavana, sekä alkukielellä, että suomennoksena. Sen huumori ja kieli on niin valloittavaa. Voin avata sen melkein mistä kohtaa vain ja tiedän heti, mitä on meneillään. Sen voin siis lukea uudestaan ja uudestaan

En oikein osaa sanoa, mikä kaikkien pitäisi lukea. Tärkeää olisi, että mahdollisimman moni lukisi mahdollisimman monenlaista kirjallisuutta. Jos jonkun kirjan tahtoisin suositella kaikille (lähinnä suomalaisille nyt kuitenkin vain =) ) niin nostaisin Mika Waltarin Sinuhen, vaikka tiedän, että moni ei siihen päin vilkaisekaan =)

Yhteistyössä