G: Koska siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
milloin te perhepetivanhemmat sitten harrastatte seksiä,jos lapsi nukkuu välissä 2-vuotiaaksi? meillä kun ainakin akti sijoittuu usein juuri keskelle yötä kun toinen sattuu heräämään innoissaan... :)

Meillä nukutaan välillä perhepedissä, väillä omissa sängyissä. Seksiä ei koskaan harrasteta keskellä yötä, vaan illalla, kun pikkuinen nukkuu. Eiköhän hätä keinot keksi ;) Seksiä voi harrastaa vaikka olohuoneessa tai keittiönpöydällä ;)

Meillä poika siirtyi omaan huoneeseen viisikuisena kun alkoi nukkumaan yöt ilman syöttöjä.
Ihan olen samaa mieltä kuin nukkumatti, että olosuhteiden mukaan.
Meillä tää oli paras ratkaisu. Kaikki ovat nukkuneet sen jälkeen paremmin. Muutama ihminen on paheksunut. Olisi kuulemma pitänyt ottaa meidän väliin pieni vauva eikä omaan huoneeseen.. No minä siihen että "ja äiti valvoisi vai?"

Alkuperäinen kirjoittaja mutta siis:
jos kyse on reilusti yli vuosikkaasta niin kyllähän se siihen jyskeeseen herää,jos samalla patjalla makaa...

Eli vaihtaa huonetta tai jos asuu yksilössä, niin menee vaikka vessaan. Ei sitä siinä samalla patjalla tarvitse harrastaa. Jotkut lapset tosin ovat niin syväunisia, että eivät herää, vaikka seinät kaatuisivat saati sitten seksiin jyrinään.

meidän tyttö nukkuu vielä samassa huoneessa meidän kanssa.omassa pinnasängyssään.kahtotaan josko tossa vuoden ikäisenä siirtyisi omaan huoneeseen=) ikää siis nyt reilu 8kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu2:
jos kyse on reilusti yli vuosikkaasta niin kyllähän se siihen jyskeeseen herää,jos samalla patjalla makaa...

Eli vaihtaa huonetta tai jos asuu yksilössä, niin menee vaikka vessaan. Ei sitä siinä samalla patjalla tarvitse harrastaa. Jotkut lapset tosin ovat niin syväunisia, että eivät herää, vaikka seinät kaatuisivat saati sitten seksiin jyrinään.

Enhän minä lapsen samassa huoneessa olemisesta ole mitään sanonut vaan siitä kun jotkut kirjoittavat että perhepeti on vakkarikäytössä kun lapsi on yli 2v. kyllähän meilläkin vauva samassa huoneessa nukkuu ja seksi maistuu,mutta ei kyllä maistus jos yli vuosikas makais samassa sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä..:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu2:

Enhän minä lapsen samassa huoneessa olemisesta ole mitään sanonut vaan siitä kun jotkut kirjoittavat että perhepeti on vakkarikäytössä kun lapsi on yli 2v. kyllähän meilläkin vauva samassa huoneessa nukkuu ja seksi maistuu,mutta ei kyllä maistus jos yli vuosikas makais samassa sängyssä.

Siis tässä ketjussa vai jossain muualla? Väännä minulle rautalangasta, kun en oikein pääse jyvälle... Ehkä nämä tosiaan menevät jonnekin muualle sekstaamaan. Mielikuvituksen köyhyyttä ehkä ajatella, että vain sängyssä voisi harrastaa seksiä.

Meillä vauva nukkui aluksi sänkymme vieressä pinnasängyssä, mutta heräilin jatkuvasti vauvan tuhinaan ja liikehdintään. Siirsimme vanhempien sängyn olohuoneeseen (asumme kaksiossa) ja vauva jäi makuuhuoneeseen. Nukuin välillä patjalla lattialla makuuhuoneessa, jos vauva oli esim. flunssainen ja siksi ärtyisä, mutta meillä sekä vauva että minä nukuimme paremmin, kun olimme eri huoneissa.

Toisen vauvan synnyttyä siirsimme hänet heti esikoisen kanssa nukkumaan samaan huoneeseen. Systeemi on toiminut meillä hyvin. Ei ole ollut uniongelmia ja itkut kuuluvat hyvin, vaikkei olohuone ja makuuhuone olekaan vierekkäin. Kumpaakin vauvaa imetin yli vuoden ikäiseksi. Koin, että ravaaminen huoneiden välillä muutaman kerran yössä oli helpompaa kuin että heräilen useita kertoja yössä vauvan tuhinaan.

Seksiä harrastetaan meillä muualla kuin perhepedissä.

Itse koin asian ainakin niin, että alussa en olisi makuulla pulauttelevaa vauvaani edes uskaltanut laittaa omaan huoneeseensa. Sittemmin totuimme tähän meidän järjestelyyn niin, että siirto omaan sänkyyn ja huoneeseen ei ole vielä tullut vakavasti harkittavaksi. Perhepeti on ollut esim. parasta lääkettä lapsen eroahdistukseen, ainakin meillä. Myös miehelle tämä nukkumistapa sopii.

Meillä poika sai oman huoneen nyt kun muutettiin, eli vastaus: 2,5 vuotiaana. Tähän asti nukkunu omassa sängyssä (pinnasänky --> jatkettava) samassa huoneessa vanhempien sängyn vieressä. Nyt vauva meijän makkarissa, enkä tiedä millon siirtyy veljen kanssa samaan huoneeseen. Varmaankin, ku alkaa nukkumaan kokonaisia öitä.

Meillä siirty 1 v 2 kk vanhana ommaan huoneeseen saman tien kun muutettiin isompaan kotiin. Olisin jo laittanut aiemmin, mutta kun ei ollut huonetta mihin laittaa. Ennen nukkui omassa sängyssä meidän huoneessa. Hyvin nukkui ennen ja niin nukkuu edelleen.

Meillä siirryttiin omaan huoneeseen nukkumaan 2 kk:n iässä. tytölle tuli vaan sellanen rytmi että söi klo12 ja sitten klo 6. Oli helppo kantaa tissiltä suoraan sänkyyn ja aamulla taas imettää. Meillä tyttö ainakin pitää sellaista meteliä, että on kaikkien kannalta parempi hänen nukkua omassa huoneessaan. nykyään tyttö nukkuu 8-10 tunnin yöunet ja on 4 kk.

Meillä vauvat ovat nukkuneet alusta asti lastenhuoneessa. Olisin itse halunnut vauvan mukaan sänkyyn, mutta mies kielsi sen. Näin jälkikäteen ajateltuna päätös oli oikea, koska minä ja mies (kuten myös lapset) olemme todella lämminverisiä ja vanhempien makuuhuoneessakin on ikkuna raollaan lähes läpi vuoden. Joskus satunnaisesti isompi lapsi kömpii esim. kipeänä viereen ja täytyy sanoa, että omat yöuneni jäävät vähiin, koska kuumissaan oleva lapsi potkii ja pyörii sekä kuorsaa/narskuttaa hampaitaan ja minä sitten yleensä aina kannan tyynyn ja peiton pois ja marssin sohvalle tms. nukkumaan.

Jos on ollut esim. oksennustautia, niin olen sitten tarvittaessa nukkunut patjalla lastenhuoneessa, mutta yleensä kun makuuhuoneiden ovet ovat auki, niin itkut, oksentamiset, heräämiset jne kuuluu kyllä, jotta niihin herää.

Yhteistyössä