G: Kotitöitä joita ette ole ikinä tehnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Törkeä vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo tyhjentänyt likakaivoja. Tai putsannut pyykkikoneen nukkasihtiä. Imuroinut en ole pitkään aikaan, se sattuu mun selkään. En ole putsannut kanaa, enkä perannut kalaa ikinä. Mies tekee semmoset.

Siivoan siis tosi harvoin, mutta kaikkia kotitöitä olen tehnyt... Olen pessyt saunoja, seiniä, kattoja (sinne meni kerran marjapuuro kun monitoimikone jotenkin sekosi), avannut lattiakaivoja, korjannut suihkun, laittanut sulakkeen paikoilleen, asentanut lampun.

Sellaista nyysäystä (lattialistojen pesu vanhalla hammasharjalle tms) en tee, paitsi muuttojen yhteydessä. Ja remppaaminen ei ole miun juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Meijän äiti oli melko neuroottinen siivoomisen suhteen joten kaikkea on tullut tehtyä. Omassa kodissa en ikinä oo ripsunu kattoa. Äidin ja isän luona sitäkin useammin :p

mitä tarkoittaa ripsunu kattoa?

mä en oo koskaa avannu tukkeutunutta viemäriä (mr muskelin kaatamista ei lasketa)

Äitillä on semmonen harjahäkkyrä, pitkä vartinen, jolla "ripsutaan" siis harjataan pölyt katosta, jonka jälkeen se kostealla mopilla tmv. pestään. Näin siis mun lapsuuden kodissa.
Meillä on aina niin siistiä et yllätysvieraat voi päästää sisälle, mut ikinä en oo niin tylsistyny että viitsisin kattoa noin tarkkaan pestä!!!
Kun äiti tulee meille kylään, se tarkastaa vaivihkaa onko listojen päällä pölyä tai ovissa tahroja... :headwall: Se on ÄRSYTTÄVÄÄ!

Meijän äiti oli melko neuroottinen siivoomisen suhteen joten kaikkea on tullut tehtyä. Omassa kodissa en ikinä oo ripsunu kattoa. Äidin ja isän luona sitäkin useammin :p

mä en oo koskaa avannu tukkeutunutta viemäriä (mr muskelin kaatamista ei lasketa)

olisikohan katon harjaus luudalla tai harjalla hämähäkinseitit jne vekka..
kotona tehtiin näin.. :)

mä en hajulukkoja lähe aukoon, miesten hommaa. mutta muuten kyllä kaikkee tullu tehtyä mukaanlukien ne matonhapsujen suoristaminen.. mummun luona niin piti tehdä..

Äitillä on semmonen harjahäkkyrä, pitkä vartinen, jolla "ripsutaan" siis harjataan pölyt katosta, jonka jälkeen se kostealla mopilla tmv. pestään. Näin siis mun lapsuuden kodissa.
Meillä on aina niin siistiä et yllätysvieraat voi päästää sisälle, mut ikinä en oo niin tylsistyny että viitsisin kattoa noin tarkkaan pestä!!!
Kun äiti tulee meille kylään, se tarkastaa vaivihkaa onko listojen päällä pölyä tai ovissa tahroja... :headwall: Se on ÄRSYTTÄVÄÄ!

meillä lähtisi nuo rappaukset katosta jos kostealla pyyhkisi. Ihanasti ropisisi lattialle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:

meillä lähtisi nuo rappaukset katosta jos kostealla pyyhkisi. Ihanasti ropisisi lattialle :laugh:

Joo, ja minua ei edes kiinnosta onko jotain huomaamatonta pölyä jossain katossa! Tsiisus :laugh: Eri asia on jos siellä olisi esim. hämähäkin seitti, mut vaan pölyn takia :headwall:
Sit kun äiti kyttää sitä meidän puhtaustasoa, niin se ei siitä sano paikan päällä vaan myöhemmin jos on jotain sanaharkkaa, niin sanoo että "meillä ei oo totuttu paskassa elämään" vaikka meillä ei todellakaan ikinä ole paskasta! Monet mun ystävät keljuilee mulle mun siivousinnosta! :xmas:

Oikeesti, mä en keksi millään mitä en olisi tehnyt! Olin varma, että tuossa listassa tulee jotain vastaan, mut ei. Eli ikävä kyllä, katotkin on tullut pestyä, joten joudun varmaan suljetulle... |O
Jos saa talon ulkopuolelle mennä, niin autotallia en ole koskaan siivonnut! Se kuuluu miehelle. ;)

Kokeileppa pestä joskus ovet :) meillä ne ainaki on ihan täys pikku sormenjälkiä aina ja kahvojen lähistöltä myös likaiset vaikka n. Joka viikko ne pesen. Seki toki varmaan vaikuttaa et meidän ovet on valkoiset ja niissä näkyy joka ikinen pieni sormenjälki heti... Samoin ku keittiön kaapeissa. Raivostuttavaa mut tuleepa pestyä :D

Putsannut hajulukkoja tahi lattiakaivoa (umph irtokarvat on mun kauhistus ja noissahan niitä piisaa). Samoin hellan tauksen peseminen on myös jäänyt aina muille, kun en saa sitä hellaa siirrettyä omin voimin. Muuten kyllä kotihommat sujuu, mutta pitäähän sitä miehellekkin jotain jäädä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures suikaleelle:
Kokeileppa pestä joskus ovet :) meillä ne ainaki on ihan täys pikku sormenjälkiä aina ja kahvojen lähistöltä myös likaiset vaikka n. Joka viikko ne pesen. Seki toki varmaan vaikuttaa et meidän ovet on valkoiset ja niissä näkyy joka ikinen pieni sormenjälki heti... Samoin ku keittiön kaapeissa. Raivostuttavaa mut tuleepa pestyä :D

Keittiökaapistojen ovet olen muutes muutaman kerran pyyhkässyt, ihme ja kumma :D Vaan meilläkin on valkoiset väliovet, ilkeenköhän mennä ees kattomaan niitä lähempää :ashamed:

Äh. Joutuukohan tässä ovien siivoukseen ennen pääsiäistä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
kattoa en oo koskaan pessy,jotkut kai tekee sitäkin? jos se kotityöksi lasketaan...muuta ei tuu mieleen =)

En oo minäkään kattoa pessyt, mutta mun mielestä katonpesijät joutais suljetulle ;)

Kuuluuko katotkin pestä??? Maalithan lähtee. Meillä on ainakin katossa vesiliukoinen maali ja se on kaiken lisäksi röpelöinen.

Rappauskattoa ei pidäkään mennä pesemään! :D
Säästyit siltä ja ihan pakon sanelemana :D ;)

Mä en ollut koskaan pessyt/pyyhkinyt lattialistoja, en ollut edes tajunnut että niin kuuluu tehdä ennenkuin sattumalta kuulin kaverin äidiltä moisesta.. Sitten jynssäsin niitä maha pystyssä viime kesänä ajatellen tulevia ristiäisiä... :ashamed:

Meillä noi kaikki lattiakaivot ja -viemärit ja uunit kuuluu kyl mun hommiin :kieh: Voi kun voiskin sanoo että ne on miehelle sopivia mut kun ei se tee IKINÄ niitä eikä pese vessaa :/

pessy kattoa(...no jos saunan kattoa ei oteta lukuun..sieltä kun vaihdettiin kiuas joka oli ne mustuttanu mut eihän ne lähteneet enää...)
enkä ole myöskään lattialistoja pyyhkiny ellen vahingossa..miehen hommaa!

Mä silitän vaan jos on ihan pakko. (siis jos on oikeesti niiiiin ryttynen vaate et se on pakko silittää ja mies ei ehdi) Viemärien ja lavuaarien hajulukkojen sun muiden putsaamisen jätän kyllä miehelle - enhän mä edes tiedä miten se hajulukko siit lattiaviemäristä avataan, enkä sen puoleen ole kauheen innokas sitä selvittämäänkään.

Yhteistyössä