G: Kuinka monella imettävällä on kaapissa paketti tai pari korviketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Meillä on koko imetyksen ajan kaikilla neljällä kerralla ollut pari pakettia ajantasaista tuttelia kaapissa, sillä kun ei tiedä jos tulen sairaaksi tai jos minulle jotain sattuu. Kauppoihin on matkaa ja jotainhan sitä pitää vauvalle olla antaa.

(ja siis yksi lapsi on saanut kerran 50 milliä tuttelia kun olin kovassa kuumeessa ja maitoa ei noussut "kunnolla", muuten reilut vuoden imetykset ovat sujuneet hyvin ja ilman lisämaitoja)

no ekalta oli, kun sitä alussa myös tarvittiin

tokalle en ostanu kertaakaan, kaupat oli sen verran lähellä, aluksi 24 abc jopa 3km päässä ja myöhemmin 06-24 abc kilsan päässä ja tuo 24 abc 35km päässä, eli ei sinänsä ollu tarvetta. Tuossa vaiheessa, ku oli kauempana jo tuo 24 abc niin lapsiki oli 7kk, joten olis voinu antaa vettä ja lisäksi muuta ruokaa, jos olisin vaikka joutunu keskellä yötä sairaalaan.

Varuilta on kaapissa täälläkin pari purkkia. Täytyyhän sitä äidinkin päästä esim. jumppaan ilman vauvaa. =) Kerran on mummo joutunut sitä antamaan, kun miehen kanssa oltiin vauvantarvikeostoksilla useampi tunti.

Vanhaksi mennyttä jauhetta on. Harmittaa, ettei tullut ostettua niitä 2 dl:n Tutteleita kun olisi päässyt halvemmalla.
Olen päättänyt luottaa itseeni sen verran, että oma maito todellakin riittää ja että pystyn imettämään jatkossa sen tarvittavan ajan.

Jos oikein hätä tulee esim yöllä niin ei muuta kuin Keuruulle tulipalokyytiä, siellä on lähin 24/7 asema

Oli varuilta. Ja tosiaan sen takia että jos minä vaikka kuolen (tai muuten en pysty imettämään), niin vauvalla on ruokaa. Ei koskaan tarvittu ja meni lopulta vanhaksi ja roskiin, mutta olen sen luonteinen että kaikilla automatkoillakin oli purkki korviketta mukana kolarin varalta (jos vauva selviää mutta minä en ja sille tulee yhtäkkiä nälkä..) Jonkun mielestä typerää, tiedän. :)

Oli varuilta, mutta koskaan ei tarvittu. Lypsin maitoa pakastimeen ja sieltä annettiin mukaan jos lapsi meni hoitoon. Mutta oman mielenrauhan takia sitä oli hyvä olla olemassa. Jos vaikka se maito sittenkin yht´äkkiä loppuisikin. :D

Kaikille olen alkuun ostanut pari purkkia tuttelia varalle, ja kenenkään kanssa niitä ei ole käytetty. Mutta kai niistä tetroista tulee sitten jonkin sortin varmuus, jos homma ei suju jostain syystä, niin on kaapissa mitä antaa vauvalle, eikä tosiaan tarvitse lähteä yöllä tai sairaana tölkkejä metsästämään.

Yhteistyössä